Ciężko pracuje dźwignia zmiany biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez jjaagg » 9 lip 2004, 11:55

witam

Cos mi zaczal ciezko chodzic lewarek do zmiany beigów. Przy poruszaniu slychac skrzypienie coś w stylu: trzpien poruszający sie w tulei gumowej. Wczoraj w wolnej chwili poniosło mnie i zaczalem sie do niego dobierac od srodka auta, ale jak sie pozniej okazalo nie tedy droga. Nie mialem jak wslizgnac sie pod spod wiec zanim sie tam wczolgam zadam pytanie czy tam sie cos smaruje i jaki jest dostep?



pzdr
marcin
jjaagg
 

Postprzez Krasnal » 9 lip 2004, 12:19

Qna u mnie też czasami coś poskrzypuje przy zmianie biegów :(
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 20:02
Posty: 611
Skąd: Pruszków
Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT

Postprzez Bender » 9 lip 2004, 12:21

tez mam to samo, czasami szlysze takie wlasnie skrzypienie...
B.E.N.D.E.R.:
Biomechanical Electronic Neohuman Designed for Exploration and Repair
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2004, 16:53
Posty: 217
Skąd: Piaseczno
Auto: EC K8 '93 (czarna strzala :)

Postprzez termis » 9 lip 2004, 12:31

Miałem podobne dźwięki. Wszedłem pod maszynę swą i rozkręciłem połączenie drążka zmiany biegów ze skrzynią i okazało się,że jest tam plastikowa tulejka, a właściwie jej resztki.Dorobiłem nową z rurki o podobnej średnicy, dałem podkładkę, posmarowałem i od 6 miesięcy nic nie skrzypi. Ale miałem lepszy problem- wpadł mi drążek zmiany biegów w podłogę!! Jakieś gumy z boku się wyrobiły, przerobiłem po swojemu i jest git. Chodzi super i nie skrzypi. :D
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2004, 10:08
Posty: 116
Skąd: kolobrzeg
Auto: toyota corolla E10

Postprzez jjaagg » 9 lip 2004, 13:02

Na weekendzie jak mi sie uda to zanurkuje i zobacze co tak piszczy. No chyba ze Jaksa zabierze glos :)
jjaagg
 

Postprzez Kruk11 » 9 lip 2004, 13:46

Mnie Jaksa radził, żeby to zrobić, to se zrobiłem.

Sprawa jest teoretycznie banalna:
– odkręcić nakrętkę z trzpienia
– wyjąć trzpień
– wyjąć plastikowe półtulejki
– trzpień wygładzić możliwie najdrobniejszym papierkiem ściernym
– przeczyścić wszystko, np WD40
– włożyć jedną plastikową półtulejkę w drążek
– zapakować od drugiej strony towotu na ful
– założyć drugą półtulejkę
– przepchnąć trzpień i dokręcić nakrętkę
– oczyścić szmatą z nadmiaru towotu, który wyszedł bokami

Napisałem, że "teoretycznie" banalne bo się trochę namordowałem, żeby wyjąć trzpień.
Był zardzewiały i miejsca na przyłożenie młotem nie ma za wiele.

Ale polecam, warto to zrobić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: DC / Gocław
Auto: E39 Touring

Postprzez termis » 9 lip 2004, 16:41

kruk11 świetnie to opisał. Właśnie to zroniłem u siebie. :D Zajęło mi to trochę czasu, przyznaje. Ale przed odkręcaniem proponuje użyć sporo wd40 na śruby i odczekać troszkę i do dzieła.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2004, 10:08
Posty: 116
Skąd: kolobrzeg
Auto: toyota corolla E10

Postprzez Jaksa » 9 lip 2004, 19:38

Mnie Jaksa radził, żeby to zrobić, to se zrobiłem.
No no jestem pod wrazeniem.. <lol> ...widzę że nauka idzie w nas.. ;) ..i tak trzymać brawo <jupi>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Gość » 4 maja 2007, 21:57

Witam wczoraj kupilem 626 GW 2.0 tdi i mam pytanie czy inni maja problemy z ciezko wchodzacymi biegani ?? bo ja mam taki opor ze nie da si e szybko zmienic trzeba powoli ..
Gość
 

Postprzez Jaksa » 4 maja 2007, 22:02

Kruk11 napisał(a):odkręcić nakrętkę z trzpienia
– wyjąć trzpień
– wyjąć plastikowe półtulejki
– trzpień wygładzić możliwie najdrobniejszym papierkiem ściernym
– przeczyścić wszystko, np WD40
– włożyć jedną plastikową półtulejkę w drążek
– zapakować od drugiej strony towotu na ful
– założyć drugą półtulejkę
– przepchnąć trzpień i dokręcić nakrętkę
– oczyścić szmatą z nadmiaru towotu, który wyszedł bokami


.....to wszystko.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6