Strona 1 z 1

Wyskakujący 5 bieg

PostNapisane: 1 mar 2007, 13:58
przez bgrobelny
Pytanie:

*czy komuś zdarzyło się żeby wyskakiwała 5 w 626 GF (znalazłem podobny topik na forum ale tam nikt nie wspominał o dziwnych dźwiękach na luzie i skończyło się na wymianie oleju)?
*skrzynia po rozgrzaniu hałasuje na luzie, po wciśnięciu sprzęgła przestaje, jaka może być przyczyna?
*czy w 626 GF zmieniła się skrzynia po faceliftingu w 2000?, ew. skrzynia od jakiego innego modelu pasuje do tego auta?

Krótki opis przygody:

Wracając do domu na autostradzie zaczął wyskakiwać mi 5 bieg gdy zdejmowałem nogę z gazu, ale z ponownym jego wrzuceniem nie było problemu, jednak po pewnym czasie zaczął również wyskakiwać bez powodu, po kilku sekundach od wrzucenia.
Jak się zatrzymałem na przejściu granicznym to zauważyłem że na luzie coś terkocze, ale po wciśnięciu sprzęgła jest lepiej.
Teraz jak jechałem do pracy to skrzynia na początku działała cicho dopiero po jakimś czasie zaczęła hałasować, a 5 bieg wyskakuje cały czas.

Po przeczytaniu kilku postów chciałbym dodać jeszcze, że zauważyłem dziwne zachowanie prędkościomierza, mianowicie gdy samochód stoi to czasami wskazówce zdarza się drgać (do 30 km/h ale nawet do 60 lata), jako że wyczytałem że oleju do niektórych mazd dolewa się właśnie przez otwór od linki prędkościomierza pewnie jest to jakoś powiązane.

Z wizytą u mechanika:

Podjechałem do mechanika (Auto-ars Szczecin), to bez zaglądania po moim opisie powiedzieli, że części są tylko oryginalne z Mazdy więc nawet nie opłaca się nic w skrzyni grzebać tylko żebym znalazł używaną i mi wymienią z 300.
Inni byli trochę bardziej "optymistyczni" i zaproponowali że jak zdejmą skrzynię (250) to za dodatkowe 200 zł ją rozmontują i powiedzą czy da się to naprawić.
W polecanym gdzieś tu na forum Serwisie Samochodów Japońskich i Koreańskich na Madalińskiego (cały czas w Szczecinie) powiedzieli że nigdy nie mieli takiego przypadku w Mazdzie,a że robią także Kia to powiedzieli że naprawa może wynieść około 1000zł ale najpierw 450 za demontaż i sprawdzenie co jest przyczyną.

PostNapisane: 1 mar 2007, 22:44
przez gazparts
poszukaj skrzyni nawet od angola coraz więcej tego, naprawa pewnie będzie droższa , a wymienić skrzynię większość pożądnych warsztatów umie .Ja naprawiałem skrzynię od trafica(brak oleju , rozsypała się) naprawa 3tys z hakiem a używka 1,5 2tys

PostNapisane: 1 mar 2007, 23:28
przez Jaksa
bgrobelny napisał(a):zaproponowali że jak zdejmą skrzynię
Jak chodzi tylko o V bieg , nie musisz zdejmowac skrzyni wystarczy spuscic olej odkrecic dekiel od piatki i wszystko widac . Myslę ze wycieła sie przesówka albo synchronizator – olej to w ogole masz w tej skrzyni?

PostNapisane: 2 mar 2007, 00:23
przez bgrobelny
Przyznam się że nie sprawdzałem (i to pewnie mój błąd), ale nie wiedziałem nawet jak się za to zabrać, a że wszędzie było sucho i auto wydawało mi się nowe to pomyślałem że jest ok.
Jak trochę poszukałem po forum to znalazłem jak, tyle że nie było konkretnie o GF tylko np. o GE zgaduję że filozofia jest podobna, jak nie to proszę mnie uświadomcie.
    -zdejmuję linkę od prędkościomierza,
    -patrzę na podziałkę i widzę czy jest ok.


Jaksa napisał(a): Myslę ze wycieła sie przesówka albo synchronizator

Jeżeli tak to z jakim uszczerbkiem w portfelu muszę się liczyć?

PostNapisane: 2 mar 2007, 00:38
przez Jaksa
bgrobelny napisał(a):Jeżeli tak to z jakim uszczerbkiem w portfelu muszę się liczyć?
Kompletna piatka ( wszystko co byc powinno ) sprawna uzywana ( o ile ktos ma ) w Warszawie – od 300 do 500 zl , cała skrzynia z gwarancją 1500 zeta ( w legalnej firmie nie pisze o allegro – tam nie kupuje )
bgrobelny napisał(a):zdejmuję linkę od prędkościomierza,
-patrzę na podziałkę i widzę czy jest ok.
Nie nie , tutaj jest prosciej , z czola skrzyni masz korek wlewowy ( klucz 23 ) odkrecasz i wkładasz palec. <lol>
bgrobelny napisał(a):wszędzie było sucho i auto wydawało mi się nowe to pomyślałem że jest ok.
No tak , normalny odruch .
bgrobelny napisał(a): nie było konkretnie o GF tylko np. o GE zgaduję że filozofia jest podobna, jak nie to proszę mnie uświadomcie.
Skrzynie optycznie są identyczne roznią się troche bebechami.

PostNapisane: 2 mar 2007, 02:14
przez bgrobelny
Dzięki za szybkie odpowiedzi

Jaksa napisał(a): odkrecasz i wkładasz palec.

A któryś konkretnie? ;) Tzn. czy jest tam jakiś zakres min max, czy po prostu ma być oleju po korek?


Na koniec jeszcze pytanie wałkowane wielokrotnie w różnej formie (nie koniecznie w kontekście GF), ale tak dla upewnienia, że dobrze zrozumiałem:
Do skrzyni od GF olej ma być 75W/90? Czy na coś jeszcze muszę zwrócić uwagę (np. żeby gdzieś na opakowaniu pisało Dexron II?)

PostNapisane: 2 mar 2007, 10:54
przez cimoch
A któryś konkretnie? Tzn. czy jest tam jakiś zakres min max, czy po prostu ma być oleju po korek?


Konkertnie, ten, który Ci tam wejdzie, zalezy jak grube masz palce ;)

Do skrzyni od GF olej ma być 75W/90? Czy na coś jeszcze muszę zwrócić uwagę (np. żeby gdzieś na opakowaniu pisało Dexron II?)


ma byc 75W/90 -pełen syntetyk i oczywiście jakiejś normalnej firmy, a dextron to chyba nie do manuali a do ASB – jak sie mylę niech ktoś mnie poprawi

PostNapisane: 2 mar 2007, 11:00
przez xANDy
bgrobelny napisał(a):wyczytałem że oleju do niektórych mazd dolewa się właśnie przez otwór od linki prędkościomierza
W GF'ie nie ma linki prędkościomierza. Wszystko jest na czujnikach elektronicznych a sygnał prędkości generuje moduł ABS'u.
Napisz jeszcze jaki masz dokładnie model – sedan/HB czy kombi, 2.0 115 czy 136KM i wersja przed czy po lifcie. Modele (tak gdzieś wyczytałem) 2.0 Kombi 136KM miały inną skrzynię biegów.
bgrobelny napisał(a):na luzie coś terkocze, ale po wciśnięciu sprzęgła jest lepiej
Ten chrobot na luzie to może być łożysko wyciskowe. To raczej nie jest zbyt optymistyczne, ale wygląda na to, że coś się z tą skrzynią rzeczywiście stało.

PostNapisane: 2 mar 2007, 11:02
przez cimoch
bgrobelny napisał(a):Tzn. czy jest tam jakiś zakres min max, czy po prostu ma być oleju po korek?


Konkretnie pod korek w miarę mozliowści

PostNapisane: 2 mar 2007, 12:42
przez magicadm
xANDy napisał(a):Wszystko jest na czujnikach elektronicznych a sygnał prędkości generuje moduł ABS'u.


Troszke nie rozumiem – po co w takim razie w skrzyni jest Vehicle Speedometer??? (a przynajmniej jego Switch Connector)
Serwisówka strona 229 z 290, punkt 3.

PostNapisane: 2 mar 2007, 13:27
przez bgrobelny
Okazało się że oleju nie było (chyba tak można powiedzieć o nie całych 100ml),
a że skrzynia sucha to chyba ktoś pojechał na wymianę, olej spuścili i zapomnieli wlać nowego :(

Z tego co słyszałem od mechanika to prędkość jest mierzona w mechaniźmie różnicowym.

A co do samochodu to jest to Mazda 626 2,0 benzyna rok 2000 po face liftingu, sedan

PostNapisane: 2 mar 2007, 16:17
przez magicadm
Czy jest jakaś szansa na rozwiązanie problemu przez samo wlanie oleju??? :|

PostNapisane: 2 mar 2007, 21:29
przez Jaksa
bgrobelny napisał(a):Z tego co słyszałem od mechanika to prędkość jest mierzona w mechaniźmie różnicowym
W GE jest reduktor przekazuje impuls na licznik przez kable elektryczne ( mowiąc wprost ) ale w GF w skrzyni jest tylko zaslepka bez kabli , impulsy zbierane sa z czujnika ABS / komputer. ( jak pamietam )

PostNapisane: 2 mar 2007, 23:18
przez xANDy
Jak pada ABS to nie ma prędkościomierza. I to jest pewne w przypadku GF'ki.
Nie wiem jak w skrzyniach automatycznych, czy tam nie jest do czegoś używany taki sygnał ze skrzyni.

PostNapisane: 2 mar 2007, 23:27
przez Jaksa
xANDy napisał(a):Jak pada ABS to nie ma prędkościomierza. I to jest pewne w przypadku GF'ki
Dokładnie tak – przerabiałem to na własnej pierwszej GF-ce grrrrrr

PostNapisane: 2 mar 2007, 23:29
przez Riki
xANDy napisał(a):Jak pada ABS to nie ma prędkościomierza


:| to lipa.... co jak co ale elektronika w GF to chyba najwieksza wada tego auta..

PostNapisane: 3 mar 2007, 00:23
przez Jaksa
Panowie , jak zwykle odbiegacie od tematu ( wypadajacy V bieg ) ciekawe czym się zakonczy ten topik <lol>

PostNapisane: 5 mar 2007, 13:42
przez bgrobelny
Skończyło się na wymianie skrzyni, bo okazało się że mechanizm różnicowy się popsuł.

Niestety jeżeli chodzi o prędkościomierz to nadal "szaleje".
Mam się umówić z nimi w tym tygodniu żeby sprawdzili dokładnie co może być przyczyną.
Co ciekawe wskazania prędkościomierza są w jakiś sposób powiązane z obrotami, tzn. gdy auto stoi i nie dodaję gazu to strzałka lata 0-20 km/h jak dodam gazu to lata 30-40 lub nawet więcej.

PostNapisane: 5 wrz 2007, 21:37
przez blus
:( no a co z tym wyskakującym 5 biegiem czy da sie naprawić czy skrzynia do wymiany (((((((((( mam chyba pecha do madzi wymieniłem już sprzęgło i silnik

PostNapisane: 5 wrz 2007, 22:52
przez Jaksa
Taki temat juz jest i nie ma sensu go dublowac....