Wyskakujący 5 bieg

Pytanie:
*czy komuś zdarzyło się żeby wyskakiwała 5 w 626 GF (znalazłem podobny topik na forum ale tam nikt nie wspominał o dziwnych dźwiękach na luzie i skończyło się na wymianie oleju)?
*skrzynia po rozgrzaniu hałasuje na luzie, po wciśnięciu sprzęgła przestaje, jaka może być przyczyna?
*czy w 626 GF zmieniła się skrzynia po faceliftingu w 2000?, ew. skrzynia od jakiego innego modelu pasuje do tego auta?
Krótki opis przygody:
Wracając do domu na autostradzie zaczął wyskakiwać mi 5 bieg gdy zdejmowałem nogę z gazu, ale z ponownym jego wrzuceniem nie było problemu, jednak po pewnym czasie zaczął również wyskakiwać bez powodu, po kilku sekundach od wrzucenia.
Jak się zatrzymałem na przejściu granicznym to zauważyłem że na luzie coś terkocze, ale po wciśnięciu sprzęgła jest lepiej.
Teraz jak jechałem do pracy to skrzynia na początku działała cicho dopiero po jakimś czasie zaczęła hałasować, a 5 bieg wyskakuje cały czas.
Po przeczytaniu kilku postów chciałbym dodać jeszcze, że zauważyłem dziwne zachowanie prędkościomierza, mianowicie gdy samochód stoi to czasami wskazówce zdarza się drgać (do 30 km/h ale nawet do 60 lata), jako że wyczytałem że oleju do niektórych mazd dolewa się właśnie przez otwór od linki prędkościomierza pewnie jest to jakoś powiązane.
Z wizytą u mechanika:
Podjechałem do mechanika (Auto-ars Szczecin), to bez zaglądania po moim opisie powiedzieli, że części są tylko oryginalne z Mazdy więc nawet nie opłaca się nic w skrzyni grzebać tylko żebym znalazł używaną i mi wymienią z 300.
Inni byli trochę bardziej "optymistyczni" i zaproponowali że jak zdejmą skrzynię (250) to za dodatkowe 200 zł ją rozmontują i powiedzą czy da się to naprawić.
W polecanym gdzieś tu na forum Serwisie Samochodów Japońskich i Koreańskich na Madalińskiego (cały czas w Szczecinie) powiedzieli że nigdy nie mieli takiego przypadku w Mazdzie,a że robią także Kia to powiedzieli że naprawa może wynieść około 1000zł ale najpierw 450 za demontaż i sprawdzenie co jest przyczyną.
*czy komuś zdarzyło się żeby wyskakiwała 5 w 626 GF (znalazłem podobny topik na forum ale tam nikt nie wspominał o dziwnych dźwiękach na luzie i skończyło się na wymianie oleju)?
*skrzynia po rozgrzaniu hałasuje na luzie, po wciśnięciu sprzęgła przestaje, jaka może być przyczyna?
*czy w 626 GF zmieniła się skrzynia po faceliftingu w 2000?, ew. skrzynia od jakiego innego modelu pasuje do tego auta?
Krótki opis przygody:
Wracając do domu na autostradzie zaczął wyskakiwać mi 5 bieg gdy zdejmowałem nogę z gazu, ale z ponownym jego wrzuceniem nie było problemu, jednak po pewnym czasie zaczął również wyskakiwać bez powodu, po kilku sekundach od wrzucenia.
Jak się zatrzymałem na przejściu granicznym to zauważyłem że na luzie coś terkocze, ale po wciśnięciu sprzęgła jest lepiej.
Teraz jak jechałem do pracy to skrzynia na początku działała cicho dopiero po jakimś czasie zaczęła hałasować, a 5 bieg wyskakuje cały czas.
Po przeczytaniu kilku postów chciałbym dodać jeszcze, że zauważyłem dziwne zachowanie prędkościomierza, mianowicie gdy samochód stoi to czasami wskazówce zdarza się drgać (do 30 km/h ale nawet do 60 lata), jako że wyczytałem że oleju do niektórych mazd dolewa się właśnie przez otwór od linki prędkościomierza pewnie jest to jakoś powiązane.
Z wizytą u mechanika:
Podjechałem do mechanika (Auto-ars Szczecin), to bez zaglądania po moim opisie powiedzieli, że części są tylko oryginalne z Mazdy więc nawet nie opłaca się nic w skrzyni grzebać tylko żebym znalazł używaną i mi wymienią z 300.
Inni byli trochę bardziej "optymistyczni" i zaproponowali że jak zdejmą skrzynię (250) to za dodatkowe 200 zł ją rozmontują i powiedzą czy da się to naprawić.
W polecanym gdzieś tu na forum Serwisie Samochodów Japońskich i Koreańskich na Madalińskiego (cały czas w Szczecinie) powiedzieli że nigdy nie mieli takiego przypadku w Mazdzie,a że robią także Kia to powiedzieli że naprawa może wynieść około 1000zł ale najpierw 450 za demontaż i sprawdzenie co jest przyczyną.