Strona 1 z 19

Problemy z modułem ABS

PostNapisane: 29 lis 2006, 00:27
przez Camel123
Witam

Mam problemy z ABS-em oraz kontrolą trakcji w mazdzie 626 GF 98r 1.8benzyna 16V. W czasie jazdy niegasną kontrolki od ABS i TCS. Wydawało mi się że to wina któregoś z czujników ale po wnikliwej diagnozie mechanik stwierdził ze niesprawny jest MODUŁ ABS. W komputerze wyskakuja różne dziwne niestworzone błędy miedzy innymi wskazuje uszkodzenie 3 czujników ABS ale po sprawdzeniu ich innym sposobem okazuje sie że wszystkie są dobre. Cały system przed modułem jest sprawny (przed wtyczką wchodzącą do modułu), niestety potem pojawiaja sie problemy.

Chciałem zapytać czy ktoś kiedykolwiek spotkał sie z takim problemem w tym samochodzie ? Czy taki moduł jest do naprawienia? da sie to naprawić, czy trzeba to wymienic ? jakie są koszty takiej zabawy? jeżeli się ktoś oriętuje bardzo proszę o wiadomość. gg3153181

Pozdrawiam

PostNapisane: 29 lis 2006, 00:45
przez Grzyby
Camel123 – zapraszam do lektury regulaminu tego działu i poprawnego nazwania tematu :)

PostNapisane: 29 lis 2006, 10:16
przez xANDy
1. Popraw temat
2. napisz dokładniej jakie masz autko, bo nie każdy może wyłapać, że to benzynka
3. odczytaj typ abs'u – zerknij za filtrem powietrza, na dole i odczytaj firmę i typ.

PostNapisane: 29 lis 2006, 10:27
przez Camel123
ok, dzięki za poinstruowanie, to mój pierwszy post także nieznałem dokładnie zasad tutaj panujących. Dzis postaram się odczytać typ ABS-u i dołączyć to informacje tutaj.

PostNapisane: 29 lis 2006, 11:21
przez Camel123
Jest to moduł firmy NALDEC a typ : GE7D 43 7AZ . Bardzo proszę o pomoc

PostNapisane: 29 lis 2006, 16:53
przez xANDy
a gdzie mieszkasz? jaki rejon świata?


Bardzo ładnie poprawiłeś temat :]

PostNapisane: 29 lis 2006, 17:06
przez Camel123
na południu, konkretnie Sosnowiec koło Katowic. Znasz może ten problem ?

PostNapisane: 29 lis 2006, 20:47
przez xANDy
W tym modelu niestety padają czujniki TYLNE i te należy dobrze sprawdzić. Agregat (tej firmy) raczej nie pada. Miejsce zamieszkania jest potrzebne aby było wiadomo, do kogo Cię podesłać.
Nie wiem kto i gdzie w Twoim rejonie zna się na tym – niech się inni wypowiedzą.
PS. czujniki są identyczne jak do 323 BJ i nawet tańsze chyba...

PostNapisane: 30 lis 2006, 00:07
przez Jaksa
xANDy napisał(a):Nie wiem kto i gdzie w Twoim rejonie zna się na tym
Wal do Tadziola ( bywa na forum )

Katowice ul. Wapienna 18 tel. 601 436 706...

PostNapisane: 30 lis 2006, 00:08
przez Camel123
tak jak już pisałem wcześniej czujniki są sprawne. Dokładnie sprawa wygląda tak ze po podpieciu pod komputer wskazuje 3 czujniki niesprawne (oba z przedu i tył prawy) wydawało się to troszke dziwne, więc mechanik sprawdził czujniki na wtyczce wchodzącej do modułu, jakoś je pomierzył i wyszło, że wszystkie są dobre i cały układ jest sprawny. Po wpieciu wteczki do modułu wykasuje on błędy, dlatego też mechanik stwierdził, że moduł jest wadliwy. A może to wina czegoś innego? xANDy może nasuwają Ci się jakieś inne rzeczy które mogłyby powodować takie dziwne zachowanie ABS-u?

PostNapisane: 30 lis 2006, 00:10
przez magicadm
Wykonałeś reset sterownika?
Czujniki mają właściwą rezystancję i prawidłowo impulsują???

PostNapisane: 30 lis 2006, 00:13
przez Jaksa
Słuchaj , zadzwon do Tadziola to dobry fachowiec coś doradzi . Jak dzwoniles dzisiaj do nas totalnie zapomniałem o koledze z Katowic ......

PostNapisane: 30 lis 2006, 00:15
przez Camel123
tak czujniki są sprawne a czy mają właściwą rezystencję to nie wiem ponieważ się na tym nie znam, ale mechanik powiedział, że jest wszystko z nimi OK, więc wydaje mi sie, że rezystencja również. A co do reseta to właśnie co sie wydaje dziwne nie da się go zrobić. Mechanik sam się dziwnił i powiedział, że nie da sie zrobić reseta (uważa, że to wina wadliwego modułu) Czy mogą być jakieś inne przyczyny?

PostNapisane: 30 lis 2006, 00:17
przez Camel123
a mogłbym prosić jakieś namiary na Tadziola? niestety niemoge znaleźć go na forum

PostNapisane: 30 lis 2006, 00:22
przez Jaksa
Jaksa napisał(a):Katowice ul. Wapienna 18 tel. 601 436 706...

PostNapisane: 30 lis 2006, 00:24
przez Camel123
ok, dziękuje bardzo, mam nadzieje, że coś więcej uda się wyjasnić w tej sprawie.

PostNapisane: 30 lis 2006, 09:15
przez magicadm
Camel123 napisał(a):. A co do reseta to właśnie co sie wydaje dziwne nie da się go zrobić.


A w jaki sposób go resetowaliście? (czy przez 10-cio krotne naciskanie pedału hamulca, zaraz po przekręceniu zapłonu w trybie diagnostyki ABS-u???)
Sprawdź, to. Osobiście znam ASO (autoryzowane, z dyplomami itp :)), gdzie trafił się pracownik, któy nie miał o tym pojęcia...Myślał, że testerem wszystko zrobi...

PostNapisane: 30 lis 2006, 09:23
przez Camel123
prawde mówiąc nie wiem czy tak próbował zresetować, niebyło mnie przy tym, stwierdził, że się nie da wieć mu uwierzyłem na słowo. W takim razie pojade raz jeszcze i powiem żeby spróbował zresotować tak jak mówisz. Rozumiem, że kluczyk ma być w pozycji zapłon II i należy nacsnąć hamulec 10 razy przy włączonej diagnostyce ABS ???

PostNapisane: 30 lis 2006, 11:02
przez magicadm
JA to tak robiłem: diagnostyka (zworka) ON, zapłon ON, i od razu nap 10 razy (1 na sekundę – mniej więcej)... w pedał hamulca.
U mnie działało. Trzeba tylko mieć sprawne żarówki STOP-ów. Czasem trzeba powtórzyć.

PostNapisane: 1 gru 2006, 20:09
przez tadziol
xANDy napisał(a):Agregat (tej firmy) raczej nie pada


?? ?? za wyjątkiem totalnej zgnilizny,czyli działania wilgoci.moduły elektroniki są źle uszczelnione.
zapodamy fotki,jak otworzymy gada...