Problemy z modułem ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Arton » 6 gru 2013, 10:30

Nie czyscimy styków WD – to też mi powiedział elektryk, który powiedział że mogłem spalić całą instalację .

Kupiłem pompę używaną jest założona ale błąd nadal pokazuje 53 pomimo że skasuje błędy ale po przejechaniu około 1m zaraz zapala się kontrolka :(
Nie wiem co mam dalej robić. w poniedziałek jestem umówiony do elektryka. Ale jak tak będę płacił za przesyłki + montaż to się nie wypłacę. Nowa pompa ABS-u do Demio kosztuje 9000zł netto loool.
Elektryk teraz poczysci kostki ktore zalalem WD40 i sprawdzi pompe ale co dalej ?
...nie wszyscy mogą jeździć M@zdą. Niech jeżdżą golfami, tak jak wszyscy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2010, 10:41
Posty: 46
Auto: Mazda 5CR 2.0 PB z 2005r
Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Była Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)
Była MX-3 1.6 PB

Postprzez radoo » 2 lut 2015, 19:36

Witam,

Znalazłem taką informację:
Kasowanie zapamiętanych błędów: podłączyć zworkę TBS-GND; włączyć kluczyk (nie odpalać!), poczekać na wszystkie kody, jak zacznie powtarzać (po pełnym wyświetleniu wszystkich kodów) nacisnąć hamulec 10x z częstotliwością mniejszą niż 1 sek.

Wydaje mi się, że jeszcze 2 lata temu tym sposobem (zwykłą zworką) wymrygałem sobie kody błędów na desce rozdzielczej i wtedy wyszło mi – z tego co pamiętam – "silnik pompy / jednostka sterująca", a więc temat odstawiłem "na później" (wykręciłem żarówki z deski od ABS i TCS (bo te świeciły) i tak pojeździłem do niedawna).

Jako, że chcę teraz auto oddać żonie, to postanowiłem naprawić tę usterkę. Zacząłem od wkręcenia żarówek raz jeszcze – wkręciłem ABS i TCS – i stwierdziłem, że zanim zamówię sterownik / pompę to wymrygam te błędy raz jeszcze. No niestety się nie dało, albo już zapomniałem jak to się robiło.. teraz po włączeniu zapłonu zapalają się m.in. właśnie wkręcone ABS i TCS i już nie gasną nawet na chwilę...
1. wyłączam silnik
2. wkładam odizolowany na końcach przewód we wtyczkę w gniazda TBS i GND (GND są 2 – próbowałem jedno i drugie_
3. kluczyk w pozycję zapłon i nic (ABS i TCS cały czas świecą nieruchomo)

Pomyślałem sterownik już zgłupiał zupełnie.. zamówiłem u HEN-CAR'a sterownik z pompą, dziś zamontowałem i zupełnie to samo.. zero reakcji, zero mrugania.. Jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 01:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez niedzwiadek833 » 2 lut 2015, 20:52

Sprawdź czy w złączu diagnostycznym jest masa, bo jak tego nie będzie to nie w łączy Ci się diagnostyka ABS-u. Podłącz GND pod masę na akumulatorze i wtedy zobacz czy wymruga błędy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez radoo » 2 lut 2015, 21:39

Jutro do południa sprawdzę, czyli jeden koniec przewodu pod TBS, a drugi pod minus na AKU?
A to powinno być tak, że te kontrolki ABS i TCS świecą się tak od razu po włączeniu zapłonu?

Dopisano 03 lut 2015 10:31:

Witam,

Ciąg dalszy.. podłączyłem zworkę (MINUS NA AKU albo GND na wtyczce albo drugi GND na wtyczce i PIN TBS na wtyczce) i zarówno jak przekręcam kluczyk na ON albo na START to nic nie mruga..
Jeśli kluczyk w pozycji ON to nic się nie wyświetla na desce
Jeśli kluczyk w pozycji START to świecą ciągle zarówno TCS OFF jak i ABS
pomocy....
PS. rozumiem, że zdjęcie poniżej dobrze obrazuje złącze diagnostyczne w GF ?
Załączniki
ZlaczeDiagnostyczne.gif
Złącze diagnostyczne GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 01:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez tadziol » 3 lut 2015, 21:20

jeżeli w polu FBS jest pin,to nie wymrugasz kontrolką ABS-u błędów,jeśli układ ABS jest niesprawny.
musisz podłączyć lampkę (wystarczy żarówka 1,2 W z deski rozdzielczej) pomiędzy B+ a FBS a wtedy odczytasz kody.oczywiście TBS do masy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez xANDy » 5 lut 2015, 12:42

Uprzejmie donoszę aby sprawdzić żarówką/diodą do Plusa Akumulatora bo większość modułów ABSu (która nie obsługuje wymrugiwania na desce) daje sygnał minusem...
Ale to wszyscy wiedzą, przecież napisane to było w poradnikach parę lat temu już... :D

viewtopic.php?f=90&t=65171#17g
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Martinator » 17 lis 2016, 07:10

Witam.
Ja pokupnie wymienialem pompe abs podobno nie dala sie diagnozowac kaput oraz jedrn czijnik tylny. Za jakia czas polecoal drugi...uzywki z alledrogo.

Po paru latach znow abs tcs swieca. Poprzednio dalem rade wymrygac bledy teraz nic sie nie dzieje..
Rozpier..m boczki kanapy kombi zmierzylem wartosci sa takie:

PP i LP 1.252om , LT 1.260om PT 1 czyli poza zakreswm.
Pytania:
1. Olac diagnostyke kupic czujke wymienic?
2. Zdiagnozowac tns z gnd oraz zarowka w b+ z fbs? Nie spale czegos?
3. Ktore zlacza spryskac( te z trudnym dostepem przy pompie )czy sa jeszcze jakies inne kostki gdzies (komputer abs komputer silnika)?

Przydalo by sie foto dla ludu co gdzie pryskac uszczelnic oprocz wymian czujek
Czujka nty bedzie ok?
M
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2007, 20:11
Posty: 63 (4/0)
Skąd: Kraków
Auto: mazda 626 GW 2.0 136KM kombi. 1999r.
kolor
Szampanski zloty

Postprzez niedzwiadek833 » 17 lis 2016, 12:18

Martinator napisał(a):PT 1 czyli poza zakreswm.

Jeśli tu miernik nic nie pokazuje to w tym miejscu trzeba szukać przyczyny. Pewnie czujnik się skończył.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6