Hałasujący katalizator

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Sonek » 7 kwi 2018, 10:41

Dzień dobry,

Od jakiegoś czasu coś mi hałasuje w zakresie wolne obroty do tak 2tyś. Pojechałem do zakładu, które specjalizuje się w tłumikach i stwierdzili, że to pierwszy (z dwóch!) katalizatorów. Problemem jest to, że wydech jest oryginalny i jak ruszymy to może zacząć się dziać więcej rzeczy – sugestia zakładu oraz sonda lambda za tym katalizatorem. Ktoś przerabiał temat? Co z tą sondą?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez lukaszrg » 10 kwi 2018, 13:40

A od kiedy są dwa katy w 626? Mi halasowal tłumik końcowy. Po rozcieciu okazało się że urwala się w nim taka rurka. Wywaliłem ja tylko potem był problem ze spawaniem bo to jakiś dziwny metal
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez Sonek » 10 kwi 2018, 14:21

Nie wiem, zdziwiłem się tym co mi gościu powiedział. Są jakieś dwie puszki w szeregu jedna za drugą no i chodzi niby o tą bliżej silnika, za nią jest kabelek najpewniej z sondą lambda. Hałas na 99% dobiega z niej tylko o co chodzi z tymi dwoma katami?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez motylek322 » 10 kwi 2018, 16:56

Jesteś pewien, że hałasuje tłumik / katalizator ? Miałem podobne objawy. Okazało się, że przyczyną hałasu była przerdzewiała osłona termiczna. Osłony te to wyprofilowane blachy, przykręcone do rur układu wydechowego blisko katalizatora. Przegniły, obluzowały i drgały przy pracy silnika. Wywaliłem je i cisza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Sonek » 10 kwi 2018, 17:23

Nie, nie jestem pewien. Dzieje się to w zakresie powiedzmy 700-2000 obr. Bez tych osłon normalnie możesz w lato jeździć? Musiałbym w jakieś inne miejsce podjechać żeby się przekonać.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez motylek322 » 10 kwi 2018, 18:19

Bez tych osłon jeżdżę 3-4 lata i jest ok. Jak masz obawy to chyba można jakąś termiczną folią / matą wykleić podwozie na rurami wydechowymi aby zrobić izolację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez lukaszrg » 10 kwi 2018, 20:01

Ja tez wywaliłem któraś osłonę bo też się tluka. W mazdzie 626 jest jeden kat. Może Ci specjaliści chcieli się go pozbyć żeby zarobić na kimś kto się nie zna. A platyna w cenie :) radzę podjechać gdzieś indziej
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez Sonek » 10 kwi 2018, 21:38

No chyba skoczę w jeszcze jedno miejsce. Może to jakiś prekatalizator, czegoś takiego nie miały xedosy?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez lukaszrg » 11 kwi 2018, 12:32

Katalizator> tłumik środkowy> tłumik końcowy
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez Sonek » 2 maja 2018, 15:04

Wracając do tematu. Katalizator jakby składa się z takich dwóch puszek i w tej pierwszej mniejszej się coś rozsypało i jest coraz gorzej. Póki co nie wali żadnych błędów, ma ktoś jakieś doświadczenia? Nie chciałbym żeby mi się check zapalił i kombinował z dawkami paliwa.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6