Regeneraja przedniego zaisku hamulcowego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez damian00136 » 14 mar 2017, 21:43

Regeneracja zacisku hamulcowego przedniego

Potrzebne narzędzia:
– Klucz płaski 8 mm najlepiej oczkowy do odpowietrznika
– Klucz 12mm do odkręcenia przewodu hamulcowego najlepiej oczkowy albo grzechotka
– Klucz imbusowy 8mm do odkręcenia sworznia jarzma
– Kombinerki
– Szotka druciana/papier ścierny
– Penetrator w spreju
-Szmatka
-Klucz francuski
-Śrubka z nakrętką, ( możemy dorobić gumowe podkładki)


Witam, powodem regeneracji zacisku było przyblokowane koło, im bardziej sie nagrzewało tym gorzej się kręciło. po rozkręceniu zacisku padło na tłoczek. także pokażę parę zdjęć z moich wojaży.

Luzujmy śruby koła, następnie lewarujemy autko, dokańczamy zdejmowanie koła, możemy użyć go jako asekuracji wsuwając go pod samochod.
Dla łatwiejszego dostępu skręciłem sobie kierownicą w prawo.
[img]
20170314_102033.jpg

Na początku wypadało by sprawdzić czy odpowietrznik nam ruszy, jak ruszy no to git, zakręcamy i bierzemy się dalej, jak nie to lepiej wstrzymać się trochę z naprawą i udać się do sklepu po drugi, w tym celu bierzemy oczkową 8 i odkręcamy. Oczkowa będzie lepsza bo jest większa powierzchnia styku i małe prawdopodobieństwo że nam się coś upindoli. Gdy jesteśmy już przy kole, zdejmujemy kapturek który się znajduje z tyłu i w dolnej części zacisku, pod kapturkiem znajdziemy śrubkę do której odkręcenia posłużymy się 8 imbusową, element ten może być zapieczony dlatego nie zaszkodzi go popsiukać. Gdy już uwolnimy ten trzpień możemy otworzyć zacisk. I oprzeć go o tarcze, uważając żeby nie nadwyrężać giętkiego przewodu.
[img]
20170314_102040.jpg
[/img]

odkręćmy sobie przewód hamulcowy używając oczkowej 12 albo grzechotki, żeby nie dopuścić do wyciekania płyny zastosowałem śrubkę z nakrętką i podkładkami wykonanymi z dętki :)
[img]
20170314_104036.jpg
[/img]
Po odkreceniu przewodu możemy sobie wyjąć cały zacisk z jarzma. następnie w moim wypadku należało wyciągnąć stary zapieczony tłoczek. mi pomógł dopiero klucz francuski, ruszałem nim na lewo prawo i po dłuższej chwili tłoczek sie poddał.
[img]
20170314_112345.jpg
[/img]
następnie w otworek po tłoczku zaślepiamy jakąś szmatką, i przystępujemy do czyszczenia samej obudowy zacisku, ja posłużyłem się szczotką drucianą. gniazdo tłoczka również przeczyściłem, tak samo zrobiłem z rowkiem w który wchodzi uszczelka tego tłoczka i całej osłonki.

Po wyczyszczeniu. zaciągamy uszczelkę na tłoczek, tak jak na zdjęciu
[img]
20170314_113805.jpg
[/img]
i aplikujemy w gniazdo, najpierw kołnierz uszczelki musi wskoczyć na swoje miejsce a następnie wciskamy tłoczek uważając na gumę, bo jak guma pęknie... :D tłoczek będzie ciężko wchodził, ja posłużyłem się imadłem. po wcisnięciu go prawie do końca możemy przystąpić prawie do montażu, jeszcze tylko nowe klocki oraz uszczelki na jarzmach zacisku. nie można pominąć czyszczenia elementu jarzma, żeby klocki nam w miarę luźno pracowały. prowadnice smarujemy smarem wysokotemperaturowym i skręcamy wszystko do kupy.
20170314_125933.jpg

To mój pierwszy tutorial więc mogłem chaotycznie coś napisać . w przypadku pytań służę skromnie swoją osobą.
Załączniki
20170314_102040.jpg
20170314_104036.jpg
20170314_112345.jpg
20170314_113057.jpg
20170314_113150.jpg
20170314_113302.jpg
20170314_113805.jpg
20170312_135849.jpg
20170312_142703.jpg
Początkujący
 
Od: 18 lut 2015, 12:39
Posty: 7 (0/1)
Auto: Mazda 626 GW; 1999 rok; 1.8 90KM

Postprzez sebekle » 14 mar 2017, 23:19

tłoczek ma się wsunąć palcami. jak wchodził imadłem to i cofać się nie będzie także robota do powtórzenia
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez adamowski10 » 20 mar 2017, 13:06

Poprawisz fotki? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez damn_drummer » 20 mar 2017, 17:19

Dobry poradnik, ale dlaczego nie smarujesz samego tłoczka w miejscu w którym pracuje z resztą zacisku?
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2016, 23:55
Posty: 37 (3/0)
Skąd: TSK / DW
Auto: Mazda 626 GF FS '00

Postprzez otoposel » 1 maja 2017, 15:36

Witam mam pytanko odnośnie zacisku, gdyż użyłem za dużo siły dokręcając odpowietrznik <glupek2> i niestety urwałem śrubę, a mam możliwość kupienia zacisku na miejscu do modelu GE tylko nie jestem pewny czy podejdzie do mojego modelu ??
otoposel
 

Postprzez motylek322 » 2 maja 2017, 07:11

Jeżeli urwany jest odpowietrznik to nie łatwiej, taniej wykręcić jego pozostałości i zamontować nowy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6