Regeneracja zacisku hamulcowego przedniego
Potrzebne narzędzia:
– Klucz płaski 8 mm najlepiej oczkowy do odpowietrznika
– Klucz 12mm do odkręcenia przewodu hamulcowego najlepiej oczkowy albo grzechotka
– Klucz imbusowy 8mm do odkręcenia sworznia jarzma
– Kombinerki
– Szotka druciana/papier ścierny
– Penetrator w spreju
-Szmatka
-Klucz francuski
-Śrubka z nakrętką, ( możemy dorobić gumowe podkładki)
Witam, powodem regeneracji zacisku było przyblokowane koło, im bardziej sie nagrzewało tym gorzej się kręciło. po rozkręceniu zacisku padło na tłoczek. także pokażę parę zdjęć z moich wojaży.
Luzujmy śruby koła, następnie lewarujemy autko, dokańczamy zdejmowanie koła, możemy użyć go jako asekuracji wsuwając go pod samochod.
Dla łatwiejszego dostępu skręciłem sobie kierownicą w prawo.
[img]
Na początku wypadało by sprawdzić czy odpowietrznik nam ruszy, jak ruszy no to git, zakręcamy i bierzemy się dalej, jak nie to lepiej wstrzymać się trochę z naprawą i udać się do sklepu po drugi, w tym celu bierzemy oczkową 8 i odkręcamy. Oczkowa będzie lepsza bo jest większa powierzchnia styku i małe prawdopodobieństwo że nam się coś upindoli. Gdy jesteśmy już przy kole, zdejmujemy kapturek który się znajduje z tyłu i w dolnej części zacisku, pod kapturkiem znajdziemy śrubkę do której odkręcenia posłużymy się 8 imbusową, element ten może być zapieczony dlatego nie zaszkodzi go popsiukać. Gdy już uwolnimy ten trzpień możemy otworzyć zacisk. I oprzeć go o tarcze, uważając żeby nie nadwyrężać giętkiego przewodu.
[img] [/img]
odkręćmy sobie przewód hamulcowy używając oczkowej 12 albo grzechotki, żeby nie dopuścić do wyciekania płyny zastosowałem śrubkę z nakrętką i podkładkami wykonanymi z dętki
[img] [/img]
Po odkreceniu przewodu możemy sobie wyjąć cały zacisk z jarzma. następnie w moim wypadku należało wyciągnąć stary zapieczony tłoczek. mi pomógł dopiero klucz francuski, ruszałem nim na lewo prawo i po dłuższej chwili tłoczek sie poddał.
[img] [/img]
następnie w otworek po tłoczku zaślepiamy jakąś szmatką, i przystępujemy do czyszczenia samej obudowy zacisku, ja posłużyłem się szczotką drucianą. gniazdo tłoczka również przeczyściłem, tak samo zrobiłem z rowkiem w który wchodzi uszczelka tego tłoczka i całej osłonki.
Po wyczyszczeniu. zaciągamy uszczelkę na tłoczek, tak jak na zdjęciu
[img] [/img]
i aplikujemy w gniazdo, najpierw kołnierz uszczelki musi wskoczyć na swoje miejsce a następnie wciskamy tłoczek uważając na gumę, bo jak guma pęknie... tłoczek będzie ciężko wchodził, ja posłużyłem się imadłem. po wcisnięciu go prawie do końca możemy przystąpić prawie do montażu, jeszcze tylko nowe klocki oraz uszczelki na jarzmach zacisku. nie można pominąć czyszczenia elementu jarzma, żeby klocki nam w miarę luźno pracowały. prowadnice smarujemy smarem wysokotemperaturowym i skręcamy wszystko do kupy.
To mój pierwszy tutorial więc mogłem chaotycznie coś napisać . w przypadku pytań służę skromnie swoją osobą.
Regeneraja przedniego zaisku hamulcowego
Strona 1 z 1
Poprawisz fotki?
- Od: 21 lis 2014, 00:27
- Posty: 202 (8/5)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95
Dobry poradnik, ale dlaczego nie smarujesz samego tłoczka w miejscu w którym pracuje z resztą zacisku?
- Od: 5 maja 2016, 23:55
- Posty: 37 (3/0)
- Skąd: TSK / DW
- Auto: Mazda 626 GF FS '00
Witam mam pytanko odnośnie zacisku, gdyż użyłem za dużo siły dokręcając odpowietrznik i niestety urwałem śrubę, a mam możliwość kupienia zacisku na miejscu do modelu GE tylko nie jestem pewny czy podejdzie do mojego modelu
-
otoposel
Jeżeli urwany jest odpowietrznik to nie łatwiej, taniej wykręcić jego pozostałości i zamontować nowy ?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6