Strona 1 z 2

Stuki w tylnym zawieszeniu

PostNapisane: 12 mar 2006, 03:14
przez adikow
Nie wiem czy ten temat byl juz moze poruszany, Chodzi o moją madzie 98 po cronosie.
Na poczatku myslalem ze to amorki bo byly to stuki tylko przy wiekszych dziurach teraz stuka coraz czesciej i nawet przy malych nierownosciach i jest to stukot czasami wielokrotny i bardzo draznoiacy. Amorki dzis osluchiwalem , u gory nic nie stuka bardziej na dole. Czyli raczej zawieszenie.
Teraz pytanie czy mazdy europa mają takie same zawieszenie ? Czy ktos juz kiedys mial podobne stuki i co wymienił. Ja naliczylem 3 drążki zawieszenia z jednej strony i jeden stabilizacyjny. Kurde za ktory sie wziąść???
Dodam tylko ze u mojego kumpla jest to samo w tej samej wersji Jakas wada czy co

PostNapisane: 12 mar 2006, 12:38
przez adam626
zacznij od stabilizatora, szczególnie jak jest takie czeste delikatne stukanie

PostNapisane: 12 mar 2006, 13:27
przez xANDy
drążki stabilizatora przechyłów – końcówki. To sprawdź jako pierwsze.
PS. zmień temat postu i podpisz model auta, bo Grzyby się odezwie.......

PostNapisane: 12 mar 2006, 17:57
przez adikow
No wlasnie tez stawialem na ten drazek ale kumpel upiera sie przy amorkach, dzis go wyjme calkowicie i sie przejade kawalek. Co wy na to?

PostNapisane: 12 mar 2006, 20:03
przez Jaksa
adikow napisał(a):dzis go wyjme calkowicie
Jak uda się odkręcic łaczniki stabilizatora ....

Re: Stuki w tylnym zawieszeniu ! Pomocy bo dostane szału

PostNapisane: 12 mar 2006, 21:11
przez zulek
adikow napisał(a): przy malych nierownosciach i jest to stukot czasami wielokrotny i bardzo draznoiacy.

Mam to samo, koledzy mówią że stabilizatory + te wszystkie gumki od wahaczy i łączników zastanawiam się ile to będzie kosztować tył + przód Jaksa?

P.S. Jeśli przy naciskaniu na samochód z każdej strony łagodnie się buja (ok 3razy) i nic nie skrzypi to amory chyba ok.

PostNapisane: 12 mar 2006, 21:49
przez Hazu
Jaksa napisał(a):Jak uda się odkręcic łaczniki stabilizatora ....

jak ktoś chce to się "udaje" wystarczy później dodać nakrętkę gratis <lol>

PostNapisane: 12 mar 2006, 23:50
przez Jaksa
emmarek napisał(a):jak ktoś chce to się "udaje"
Jasne , trzeba miec sporo czasu i stalowe nerwy....o ile mowa o "jeszcze " oryginalnych łącznikach i nakrętkach.

PostNapisane: 13 mar 2006, 05:39
przez adikow
jak sie nie uda to sie wytnie i wstawi nowe sruby ;P

PostNapisane: 13 mar 2006, 09:42
przez tarkan
adikow napisał(a):byly to stuki tylko przy wiekszych dziurach teraz stuka coraz czesciej

<czytaj> A ja jeszcze bym zwrócił uwagę na amortyzatory. Miałem identyczną sytuację w swoim Xedosie – na początku po prawej stronie tyłu auta – stukało (dudniło) – na dziurach i poprzecznych łaczeniach jezdni. Po jakimś czasie zaczęło stukać juz nawet na niewielkich nierównościach. W poprzednim tygodniu zmieniłem oba amortyzatory – nic nie stuka.

PostNapisane: 13 mar 2006, 15:30
przez Malpiszon78
Jaksa napisał(a):
emmarek napisał(a):jak ktoś chce to się "udaje"
Jasne , trzeba miec sporo czasu i stalowe nerwy....o ile mowa o "jeszcze " oryginalnych łącznikach i nakrętkach.


u mnie niestety sie nie udalo odkrecic dodam ze byl oryginalny lacznik trzeba bylo ciac.. dobrze ze koszt nowego to >50zl

PostNapisane: 13 mar 2006, 16:05
przez Hazu
wystarczy przeciiać z jednej strony nakretkę katówką (nie uszkadzajac śruby)wtedy sie da odkrecić tylko sprawnie to rzeba zrobić żeby nie zdążyła nagrzać się śróba w przeciwnym razie może uledz uszkodzenu wkładka teflonowa stabilizatora.

umnie też przy wymianie swożnia wachacza nastraszyli mnie że będę musiał wymienić tez łącznik

chcieli mi tylko uświadomic że nie chcą mnie naciągnąć na koszty
Jaksa napisał(a):Jak uda się odkręcic łaczniki stabilizatora ....

dla tego pojade następnym razem własnie do tego serwisu Mazdy <lol>

PostNapisane: 14 mar 2006, 04:37
przez adikow
Wszystkim Bardzo Dziekuje !!!!
Tym co stawiali na stabilizator stawiam Piwo ;P
Oczywiscie mieliscie racje za cholere nieda sie odkrecic zjechalem srube tylko i jutro bede musial ciąć. A sprawdzilem w prosty sposub blokując stabilizator kawalkiem deski po środku zawieszenia. Jak dobze nie slyszeć zadnych stuków UF ulzylo mi, bede spal spokojnie,
ps a moze zostaiwe tą deske ;)

PostNapisane: 14 mar 2006, 10:17
przez xANDy
Tym co stawiali na stabilizator stawiam Piwo

Biorę sok – jestem niepijący :]

PostNapisane: 14 mar 2006, 10:19
przez zulek
Nie odpisał nikt ile orientacyjnie taka wymiana stabilizatorów, łączników i gumek może kosztować. No to ile?

PostNapisane: 15 mar 2006, 11:55
przez Grzyby
xANDy napisał(a):PS. zmień temat postu i podpisz model auta, bo Grzyby się odezwie.......

xANDy – z tym modelem jest pewien problem.
Mianowicie za cholerę nie wiadomo jak go zwać (poza 626), na pewno nie jest to GF <glupek2>
adikow – wyślij proszę (jeszcze raz) zdjęcia swojego wozu, bo to jakiś ciekawy model nieznany w europie.
Temat poprawię sam :]

PostNapisane: 15 mar 2006, 12:12
przez stuk
Grzyby napisał(a):za cholerę nie wiadomo jak go zwać (poza 626), na pewno nie jest to GF

Patrzę w ALLDATA-mazda i jest 626 LX '98 silnik L4-1991 cc 2.0L DOHC MFI, jest to podobno wersja z troszkę większa moca (125KM).
http://auto.consumerguide.com/Auto/Used/reviews/full/index.cfm/id/2384/act/usedcarreviewhighlights/

BTW – na tej stronie można wpisac vin auta i sprawdzić jego historię, jak ktoś ma amerykańca, to może wpisze i powie jak to działa? :–)

PostNapisane: 15 mar 2006, 14:35
przez Grzyby
stuk napisał(a):BTW – na tej stronie można wpisac vin auta i sprawdzić jego historię, jak ktoś ma amerykańca, to może wpisze i powie jak to działa? :–)

kijowo – dostałem tylko info "Mazda 626 DX/LX 1993" nic więcej :|

PostNapisane: 15 mar 2006, 15:26
przez tomekr
jak to dziala?
wpisujesz sobie vin i dostajesz historie samochodu, tj:
poprzednich wlascicieli,
zarejestrowane zdarzenia, np.stluczki, naprawy, etc
kiedy (data oraz przebieg) byly robione inspekcje samochodu (te wymagane przez prawo) i ich rezultat

a dokladniej to mozesz sobie zerknac na:
http://www.carfax.com/
to jest chyba bardziej znana strona na ktorej mozesz sprawdzic historie:
bez zadnych oplat dostaniesz np: cos takiego

Year/Make/Model: 1998 MAZDA 626 DX/LX
Body Style: SEDAN 4 DR
Engine Type: 2.0L L4 PFI DOHC 16V
Manufactured In: UNITED STATES
Search Results: 34 records found in our database

a zeby zobaczyc detale, niestety musisz zaplacic

Pozdrawiam

PostNapisane: 15 mar 2006, 15:32
przez Grzyby
Year/Make/Model: 1993 MAZDA 626 DX/LX
Body Style: SEDAN 4 DR
Engine Type: 2.0L L4 FI
Manufactured In: UNITED STATES
Search Results: 6 records found in our database

no i niestety
tomekr napisał(a):zeby zobaczyc detale, niestety musisz zaplacic


:(