Stuki w tylnym zawieszeniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez adikow » 12 mar 2006, 03:14

Nie wiem czy ten temat byl juz moze poruszany, Chodzi o moją madzie 98 po cronosie.
Na poczatku myslalem ze to amorki bo byly to stuki tylko przy wiekszych dziurach teraz stuka coraz czesciej i nawet przy malych nierownosciach i jest to stukot czasami wielokrotny i bardzo draznoiacy. Amorki dzis osluchiwalem , u gory nic nie stuka bardziej na dole. Czyli raczej zawieszenie.
Teraz pytanie czy mazdy europa mają takie same zawieszenie ? Czy ktos juz kiedys mial podobne stuki i co wymienił. Ja naliczylem 3 drążki zawieszenia z jednej strony i jeden stabilizacyjny. Kurde za ktory sie wziąść???
Dodam tylko ze u mojego kumpla jest to samo w tej samej wersji Jakas wada czy co
Ostatnio edytowano 12 mar 2006, 17:54 przez adikow, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2006, 23:01
Posty: 54
Skąd: PL
Auto: Chrysler

Postprzez adam626 » 12 mar 2006, 12:38

zacznij od stabilizatora, szczególnie jak jest takie czeste delikatne stukanie
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez xANDy » 12 mar 2006, 13:27

drążki stabilizatora przechyłów – końcówki. To sprawdź jako pierwsze.
PS. zmień temat postu i podpisz model auta, bo Grzyby się odezwie.......
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez adikow » 12 mar 2006, 17:57

No wlasnie tez stawialem na ten drazek ale kumpel upiera sie przy amorkach, dzis go wyjme calkowicie i sie przejade kawalek. Co wy na to?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2006, 23:01
Posty: 54
Skąd: PL
Auto: Chrysler

Postprzez Jaksa » 12 mar 2006, 20:03

adikow napisał(a):dzis go wyjme calkowicie
Jak uda się odkręcic łaczniki stabilizatora ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez zulek » 12 mar 2006, 21:11

adikow napisał(a): przy malych nierownosciach i jest to stukot czasami wielokrotny i bardzo draznoiacy.

Mam to samo, koledzy mówią że stabilizatory + te wszystkie gumki od wahaczy i łączników zastanawiam się ile to będzie kosztować tył + przód Jaksa?

P.S. Jeśli przy naciskaniu na samochód z każdej strony łagodnie się buja (ok 3razy) i nic nie skrzypi to amory chyba ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez Hazu » 12 mar 2006, 21:49

Jaksa napisał(a):Jak uda się odkręcic łaczniki stabilizatora ....

jak ktoś chce to się "udaje" wystarczy później dodać nakrętkę gratis <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jaksa » 12 mar 2006, 23:50

emmarek napisał(a):jak ktoś chce to się "udaje"
Jasne , trzeba miec sporo czasu i stalowe nerwy....o ile mowa o "jeszcze " oryginalnych łącznikach i nakrętkach.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez adikow » 13 mar 2006, 05:39

jak sie nie uda to sie wytnie i wstawi nowe sruby ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2006, 23:01
Posty: 54
Skąd: PL
Auto: Chrysler

Postprzez tarkan » 13 mar 2006, 09:42

adikow napisał(a):byly to stuki tylko przy wiekszych dziurach teraz stuka coraz czesciej

<czytaj> A ja jeszcze bym zwrócił uwagę na amortyzatory. Miałem identyczną sytuację w swoim Xedosie – na początku po prawej stronie tyłu auta – stukało (dudniło) – na dziurach i poprzecznych łaczeniach jezdni. Po jakimś czasie zaczęło stukać juz nawet na niewielkich nierównościach. W poprzednim tygodniu zmieniłem oba amortyzatory – nic nie stuka.
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2006, 00:00
Posty: 426
Skąd: Warszawa / Sokółka
Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP

Postprzez Malpiszon78 » 13 mar 2006, 15:30

Jaksa napisał(a):
emmarek napisał(a):jak ktoś chce to się "udaje"
Jasne , trzeba miec sporo czasu i stalowe nerwy....o ile mowa o "jeszcze " oryginalnych łącznikach i nakrętkach.


u mnie niestety sie nie udalo odkrecic dodam ze byl oryginalny lacznik trzeba bylo ciac.. dobrze ze koszt nowego to >50zl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 15:27
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5

Postprzez Hazu » 13 mar 2006, 16:05

wystarczy przeciiać z jednej strony nakretkę katówką (nie uszkadzajac śruby)wtedy sie da odkrecić tylko sprawnie to rzeba zrobić żeby nie zdążyła nagrzać się śróba w przeciwnym razie może uledz uszkodzenu wkładka teflonowa stabilizatora.

umnie też przy wymianie swożnia wachacza nastraszyli mnie że będę musiał wymienić tez łącznik

chcieli mi tylko uświadomic że nie chcą mnie naciągnąć na koszty
Jaksa napisał(a):Jak uda się odkręcic łaczniki stabilizatora ....

dla tego pojade następnym razem własnie do tego serwisu Mazdy <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez adikow » 14 mar 2006, 04:37

Wszystkim Bardzo Dziekuje !!!!
Tym co stawiali na stabilizator stawiam Piwo ;P
Oczywiscie mieliscie racje za cholere nieda sie odkrecic zjechalem srube tylko i jutro bede musial ciąć. A sprawdzilem w prosty sposub blokując stabilizator kawalkiem deski po środku zawieszenia. Jak dobze nie slyszeć zadnych stuków UF ulzylo mi, bede spal spokojnie,
ps a moze zostaiwe tą deske ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2006, 23:01
Posty: 54
Skąd: PL
Auto: Chrysler

Postprzez xANDy » 14 mar 2006, 10:17

Tym co stawiali na stabilizator stawiam Piwo

Biorę sok – jestem niepijący :]
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez zulek » 14 mar 2006, 10:19

Nie odpisał nikt ile orientacyjnie taka wymiana stabilizatorów, łączników i gumek może kosztować. No to ile?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez Grzyby » 15 mar 2006, 11:55

xANDy napisał(a):PS. zmień temat postu i podpisz model auta, bo Grzyby się odezwie.......

xANDy – z tym modelem jest pewien problem.
Mianowicie za cholerę nie wiadomo jak go zwać (poza 626), na pewno nie jest to GF <glupek2>
adikow – wyślij proszę (jeszcze raz) zdjęcia swojego wozu, bo to jakiś ciekawy model nieznany w europie.
Temat poprawię sam :]
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez stuk » 15 mar 2006, 12:12

Grzyby napisał(a):za cholerę nie wiadomo jak go zwać (poza 626), na pewno nie jest to GF

Patrzę w ALLDATA-mazda i jest 626 LX '98 silnik L4-1991 cc 2.0L DOHC MFI, jest to podobno wersja z troszkę większa moca (125KM).
http://auto.consumerguide.com/Auto/Used/reviews/full/index.cfm/id/2384/act/usedcarreviewhighlights/

BTW – na tej stronie można wpisac vin auta i sprawdzić jego historię, jak ktoś ma amerykańca, to może wpisze i powie jak to działa? :–)
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Grzyby » 15 mar 2006, 14:35

stuk napisał(a):BTW – na tej stronie można wpisac vin auta i sprawdzić jego historię, jak ktoś ma amerykańca, to może wpisze i powie jak to działa? :–)

kijowo – dostałem tylko info "Mazda 626 DX/LX 1993" nic więcej :|
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tomekr » 15 mar 2006, 15:26

jak to dziala?
wpisujesz sobie vin i dostajesz historie samochodu, tj:
poprzednich wlascicieli,
zarejestrowane zdarzenia, np.stluczki, naprawy, etc
kiedy (data oraz przebieg) byly robione inspekcje samochodu (te wymagane przez prawo) i ich rezultat

a dokladniej to mozesz sobie zerknac na:
http://www.carfax.com/
to jest chyba bardziej znana strona na ktorej mozesz sprawdzic historie:
bez zadnych oplat dostaniesz np: cos takiego

Year/Make/Model: 1998 MAZDA 626 DX/LX
Body Style: SEDAN 4 DR
Engine Type: 2.0L L4 PFI DOHC 16V
Manufactured In: UNITED STATES
Search Results: 34 records found in our database

a zeby zobaczyc detale, niestety musisz zaplacic

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 16:50
Posty: 54
Skąd: Białystok
Auto: 3 LF

Postprzez Grzyby » 15 mar 2006, 15:32

Year/Make/Model: 1993 MAZDA 626 DX/LX
Body Style: SEDAN 4 DR
Engine Type: 2.0L L4 FI
Manufactured In: UNITED STATES
Search Results: 6 records found in our database

no i niestety
tomekr napisał(a):zeby zobaczyc detale, niestety musisz zaplacic


:(
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6