Opony 195/65/15 do GF
Strona 1 z 1
Cześć, ostatnio po wymianie opon na zimówki wyszedł zonk – rozmiar 195/65/15 obciera z tyłu z jednej strony o misę amortyzatora. Wcześniej też miałem ten rozmiar, ale mniejszy bieżnik i na styk wchodziło...okazało się, że mam z tyłu dwa różne amory. Na jednym wchodzi na styk, na drugim obciera. Ktoś jeździ na tym rozmiarze GF-ką? I drugie pytanie – może ktoś to już przerabiał – jakie amory (producent) mają największą odległość między górną śrubą mocującą na dole a dolną krawędzią misy, w której osadzona jest sprężyna? Myślałem o założeniu amorów od kombi, ale nie wiem czy pasują i czy to coś da, bo wcześniej miałem kombi i ten rozmiar wchodził bez problemu...
- Od: 11 mar 2015, 23:18
- Posty: 6
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 PB+LPG 115KM
Rozmiar opony 195/65/15 jest typowym rozmiarem dla GF. Felga jakie ma ET ?
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
wg mojej wiedzy rozmiary opon stosowanych w GF/GW to 185/65/15 i 195/60/15,
ale trzeba pamiętać że zimowe opony często wychodzą większe niż letnie, nie wiem dlaczego, ale tak jest,
montaż różnych amorów na jednej osi, zdaje się jest nie dozwolony,
montaż amorów z kombi uważam za słaby pomysł, kombi jest cięższe i montaż takich amorów do GF spowoduje że tył może skakać przy aucie na pusto
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
ale trzeba pamiętać że zimowe opony często wychodzą większe niż letnie, nie wiem dlaczego, ale tak jest,
montaż różnych amorów na jednej osi, zdaje się jest nie dozwolony,
montaż amorów z kombi uważam za słaby pomysł, kombi jest cięższe i montaż takich amorów do GF spowoduje że tył może skakać przy aucie na pusto
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Nie pamiętam ET (standardowa stalówka z 626), ale obcieranie ewidentnie nie jest "na boki" tylko z góry. Typowe rozmiary to 185/65/15 i 195/60/15, tak jak pisze alk80, ale od dłuższego czasu jeżdżę na 195/65/15, dużo stabilniejsze auto jest na tym rozmiarze. Musze poszukać amora takiego jak mam z prawej strony, tak żeby mieścił się rozmiar 195/65 tylko ciężko już z tego amora odczytać producenta...
- Od: 11 mar 2015, 23:18
- Posty: 6
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 PB+LPG 115KM
oo bracie nie bedzie nic z tego musisz zalozyc 15 u szwagra jest identycznie,zalozyl 65 i obcieralo mu,z przodu moze byc ale tyl nie przejdzie,ja mam 60 u siebie
- Od: 7 sty 2017, 16:44
- Posty: 33
- Skąd: Podkarpacie RDE
- Auto: Mazda 626 V GF 2.0DITD po lifcie, 2002r 81KW,110 KM,HATCHBACK250000 km,Średnie spalanie (cykl mieszany) 5,2 l/100kmSpalanie w trasie (na autostradzie) 4,5 l/100km,Opony podstawowe 195/60 R15,aktualnie jeszcze corolla e9 1989r 1.8D ,poprzedni samochód; honda accord 2.0TD 1997 r
A ja potwierdzam dla wersji w kombi, nawet po wymianie amortyzatorów na zwykłe zamienniki "daichi" (czy coś takiego) 195/65 15" bez problemu wchodzi i jest jeszcze trochę luzu a auto jeździło elegancko ;-P
Ktoś kiedyś na forum proponował trochę niekonwencjonalny sposób na twoją przypadłość – przy użyciu młotka . Walnij parę razy aż się trochę odegnie i nie będzie obcierało
Jeśli coś jest głupie, a działa, to nie jest głupie
Też przerabiałem temat obcierających opon – tylko letnich, bo kupiłem 16". Musiałem jednak zmienić na 15" – obecnie zimówki i letnie mam 195/65 R15 i jest OK.
Jeśli coś jest głupie, a działa, to nie jest głupie
Też przerabiałem temat obcierających opon – tylko letnich, bo kupiłem 16". Musiałem jednak zmienić na 15" – obecnie zimówki i letnie mam 195/65 R15 i jest OK.
Witam, odkopię temat, ja też jeżdżę na 195/65/15 i mam pytanko, czy w razie jakiejś tfu tfu kolizji bym miał przez to problemy? Chodzi o mi o to że rozmiar opon jest inny niż katalogowy a gdzieś czytałem że ubezpieczyciele zaczynają patrzeć na rozmiary opon podczas zdarzeń drogowych.
Pierwsze słyszę, prędzej mogą się czepiać, że zimą nie ma zimówek, ale rozmiar? Może jakby ktoś miał super wąskie, albo na dojazdówce spowodował wypadek to mogli by się czepiać, a tak to bez przesady. Może jak AC jest to sprawdzają ale na OC przy takich autach jak GF/GW to nie sprawdzają.
grzech_z napisał(a):
Tak, tam tylko perforacja blach -80% do odszkodowania
Nom w aucie do 5 tys zł nikt nie będzie patrzył czy miał opony przez producenta zalecane. W ten sposób to żadne auto tuningowe by nie spełniało norm, bo ktoś sobie kupi sportowe opony a drugi kupi tańsze chińskie i już indeksy prędkości inne, a co dopiero rozmiar. Ważne, żeby auto technicznie było sprawne, po wypadku mogą zobaczyć czy nieuszkodzone koła mają np. dobry bieżnik. Hehe akurat GF/GW to był taki przykład tanich aut, a nie że rdzewieją chociaż tego się czepiają a raczej tak jak piszesz, ile blachy zostało – badają "zawartość cukru w cukrze"
A co do kolegi który o to pyta, to na niektórych stronach podają, że 195/65/15 to jest rozmiar zalecany a na innych 195/60/15 i to różnie raz GW a raz GF, także nie ma się co stresować niepotrzebnie
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6