Opony 195/65/15 do GF

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez drtomee » 12 gru 2016, 01:32

Cześć, ostatnio po wymianie opon na zimówki wyszedł zonk – rozmiar 195/65/15 obciera z tyłu z jednej strony o misę amortyzatora. Wcześniej też miałem ten rozmiar, ale mniejszy bieżnik i na styk wchodziło...okazało się, że mam z tyłu dwa różne amory. Na jednym wchodzi na styk, na drugim obciera. Ktoś jeździ na tym rozmiarze GF-ką? I drugie pytanie – może ktoś to już przerabiał – jakie amory (producent) mają największą odległość między górną śrubą mocującą na dole a dolną krawędzią misy, w której osadzona jest sprężyna? Myślałem o założeniu amorów od kombi, ale nie wiem czy pasują i czy to coś da, bo wcześniej miałem kombi i ten rozmiar wchodził bez problemu...
Początkujący
 
Od: 11 mar 2015, 23:18
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GF 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez Danmazda » 12 gru 2016, 01:45

Rozmiar opony 195/65/15 jest typowym rozmiarem dla GF. Felga jakie ma ET ?
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez alk80 » 12 gru 2016, 02:05

wg mojej wiedzy rozmiary opon stosowanych w GF/GW to 185/65/15 i 195/60/15,
ale trzeba pamiętać że zimowe opony często wychodzą większe niż letnie, nie wiem dlaczego, ale tak jest,
montaż różnych amorów na jednej osi, zdaje się jest nie dozwolony,
montaż amorów z kombi uważam za słaby pomysł, kombi jest cięższe i montaż takich amorów do GF spowoduje że tył może skakać przy aucie na pusto

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez drtomee » 12 gru 2016, 11:43

Nie pamiętam ET (standardowa stalówka z 626), ale obcieranie ewidentnie nie jest "na boki" tylko z góry. Typowe rozmiary to 185/65/15 i 195/60/15, tak jak pisze alk80, ale od dłuższego czasu jeżdżę na 195/65/15, dużo stabilniejsze auto jest na tym rozmiarze. Musze poszukać amora takiego jak mam z prawej strony, tak żeby mieścił się rozmiar 195/65 tylko ciężko już z tego amora odczytać producenta...
Początkujący
 
Od: 11 mar 2015, 23:18
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GF 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez adrian626 » 9 sty 2017, 11:19

oo bracie nie bedzie nic z tego musisz zalozyc 15 :) u szwagra jest identycznie,zalozyl 65 i obcieralo mu,z przodu moze byc ale tyl nie przejdzie,ja mam 60 u siebie :) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2017, 16:44
Posty: 33
Skąd: Podkarpacie RDE
Auto: Mazda 626 V GF 2.0DITD po lifcie, 2002r 81KW,110 KM,HATCHBACK250000 km,Średnie spalanie (cykl mieszany) 5,2 l/100kmSpalanie w trasie (na autostradzie) 4,5 l/100km,Opony podstawowe 195/60 R15,aktualnie jeszcze corolla e9 1989r 1.8D ,poprzedni samochód; honda accord 2.0TD 1997 r

Postprzez Dominator » 9 sty 2017, 12:10

A ja mam zimowe 195/65/15 na ori feldze i nic nie obciera. Kolega ma lipy amor i tyle. Albo zmiana amora albo opon. U siebie mam kayaby.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez sebekle » 9 sty 2017, 20:09

na fabrycznym amortyzatorze w HB nie ma szans na obcieranie oponą 195/65R15. zapasu jest sporo. mam na letnich takie
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez drtomee » 13 sty 2017, 18:48

Fabryczny amor...hahaha, auto ma ponad 300 kkm przebiegu :D Poszukam gdzieś u mnie kayaby i pomierzę czy misa sprężyny jest wyżej niż w moich amorach...
Początkujący
 
Od: 11 mar 2015, 23:18
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GF 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez sebekle » 14 sty 2017, 00:02

nie ma 300tys przebiegu. raczej dwa razy tyle. dwa miesiące temu wymieniłem fabryczne tuleje wahacza bo sparciała jedna. przebieg 280 tysięcy.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez dj4xm » 4 lut 2017, 06:09

A ja potwierdzam dla wersji w kombi, nawet po wymianie amortyzatorów na zwykłe zamienniki "daichi" (czy coś takiego) 195/65 15" bez problemu wchodzi i jest jeszcze trochę luzu ;) a auto jeździło elegancko ;-P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 19:24
Posty: 260 (88/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Postprzez dude » 6 lut 2017, 23:57

Ktoś kiedyś na forum proponował trochę niekonwencjonalny sposób na twoją przypadłość – przy użyciu młotka <glupek2>. Walnij parę razy aż się trochę odegnie i nie będzie obcierało <cisza>
Jeśli coś jest głupie, a działa, to nie jest głupie <lol>

Też przerabiałem temat obcierających opon – tylko letnich, bo kupiłem 16". Musiałem jednak zmienić na 15" – obecnie zimówki i letnie mam 195/65 R15 i jest OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 21:47
Posty: 228 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: 626 GF 2.0 FS 115KM 00r.
była-> 323F BA 1.5 Z5 88KM 98r.

Postprzez kjeld » 2 kwi 2019, 10:32

Witam, odkopię temat, ja też jeżdżę na 195/65/15 i mam pytanko, czy w razie jakiejś tfu tfu kolizji bym miał przez to problemy? Chodzi o mi o to że rozmiar opon jest inny niż katalogowy a gdzieś czytałem że ubezpieczyciele zaczynają patrzeć na rozmiary opon podczas zdarzeń drogowych.
Początkujący
 
Od: 2 mar 2011, 16:01
Posty: 5 (2/0)
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136km 98r.

Postprzez dj4xm » 3 kwi 2019, 12:55

Pierwsze słyszę, prędzej mogą się czepiać, że zimą nie ma zimówek, ale rozmiar? Może jakby ktoś miał super wąskie, albo na dojazdówce spowodował wypadek to mogli by się czepiać, a tak to bez przesady. Może jak AC jest to sprawdzają ale na OC przy takich autach jak GF/GW to nie sprawdzają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 19:24
Posty: 260 (88/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Postprzez grzech_z » 4 kwi 2019, 11:29

dj4xm napisał(a):OC przy takich autach jak GF/GW to nie sprawdzają.


Tak, tam tylko perforacja blach -80% do odszkodowania ;)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez dj4xm » 10 kwi 2019, 09:57

grzech_z napisał(a):
Tak, tam tylko perforacja blach -80% do odszkodowania ;)


Nom w aucie do 5 tys zł nikt nie będzie patrzył czy miał opony przez producenta zalecane. W ten sposób to żadne auto tuningowe by nie spełniało norm, bo ktoś sobie kupi sportowe opony a drugi kupi tańsze chińskie i już indeksy prędkości inne, a co dopiero rozmiar. Ważne, żeby auto technicznie było sprawne, po wypadku mogą zobaczyć czy nieuszkodzone koła mają np. dobry bieżnik. Hehe akurat GF/GW to był taki przykład tanich aut, a nie że rdzewieją :D chociaż tego się czepiają a raczej tak jak piszesz, ile blachy zostało – badają "zawartość cukru w cukrze" :D :D :D
A co do kolegi który o to pyta, to na niektórych stronach podają, że 195/65/15 to jest rozmiar zalecany a na innych 195/60/15 i to różnie raz GW a raz GF, także nie ma się co stresować niepotrzebnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 19:24
Posty: 260 (88/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6