Gumowa osłona przegubu – naprawa?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Simas » 20 sie 2016, 19:13

Mam uszkodzoną gumową osłonę przegubu. Ostatnia wizyta u mechanika nie zakończyła się pomyślnie :–( Niestety mechanik nie był w stanie odkręcić śruby (na maxa zapieczona) aby dostać się i wymienić gumową osłonę przegubu. Zostałem odesłany z kwitkiem i napakowaniem na śrubę, różnych środków aby w niedalekiej przyszłości zrobić drugie podejście. Mogłem też wyrazić zgodę na odkręcanie śruby "na chama" z ostrzeżeniem ewentualnego uszkodzenia piasty lub łożyska.
W związku z powyższym, czy ktoś z Was próbował w jakiś sposób naprawić gumową osłonę np zaklejeniem pęknięcia silver tapem :D ? Chcę uniknąć w przyszłości wymiany lub uszkodzenia całego przegubu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 10:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

Postprzez VeryCoolMan » 22 sie 2016, 13:33

Domyślam się bo nie napisałeś że chodzi o nakrętke na nasadkę 32 na piaście?
Podjedź na pierwszą lepszą wulkanizacje ciężarowych, tam przystawią klucz pneumatyczny wielkości połowy silnika GF i po 1,5sekundy śrubę masz odkręconą po czym dociągasz sobie w miarę mocno i jedziesz do mechanika na wymianę gumy, koszt poluzowania 5 zł tyle mnie kosztowało parę lat temu ;) żadne naprawy gumy nie zdadzą egzaminu.
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Simas » 22 sie 2016, 14:35

Tak właśnie, o tę nakrętkę chodzi :)
Dzięki za podpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 10:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

Postprzez iparts » 23 sie 2016, 12:13

Odradzałbym naprawę osłony przegubu, szczególnie "silver tapem" :). Osłony wykonywane są ze specjalnego stopu gumy, który jest odporny na oleje, paliwa i inne płyny jakie występują w samochodzie. W dodatku jest tak skonstruowana, że nie odkształca się przy dużych prędkościach obrotowych koła, gdzie po ingerencji w jej budowę mogło by to się bardzo zmienić. Zrób dokładnie tak jak Ci kolega wyżej napisał i załóż nową osłonę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez dzul » 24 sie 2016, 15:29

Miałem podobny problem z tą srubą.
Mechanik rozwalił końcówkę do pneumata, po czym zadzwonił po znajomych i pożyczył jeszcze mocniejszy sprzęt z mocniejszymi nasadkami.
Kolega sam zrobił sobie taki klucz przyspawując nasadkę do 2m rury.
W madzi pewnie by sie wygieła.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez sebekle » 24 sie 2016, 16:24

długa mocna rura, mocna nasadka, opieramy o beton i delikatnie ruszamy do przodu (lewa) albo do tyłu (prawa). coś na pewno się odkręci albo ukręci
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6