Zmiana obrotów i zanik szumów po wciśnięciu sprzęgła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kubu4891 » 23 mar 2016, 22:41

Witam.
Ostatnio zakupiłem mazdę 626 99' 2.0 benzyna.
Jak jadę to jest ok. Jak dojeżdżam do skrzyżowania wciskam sprzęgło obroty 1100-1200 po całkowitym zatrzymaniu obroty spadają do 800 delikatnie falują. Puszczam sprzęgło obroty 800 delikatnie falują.
Na postoju przygazuję obroty 1200 wcisnę sprzęgło spadają do 800 delikatnie falują. Puszczę sprzęgło – 800 delikatnie falują.
Dodatkowo wciskam sprzęgło przestaje szumieć. Puszczam sprzęgło szumi.
Wskaźnik temperatury jest trochę poniżej poziomu. W mojej 323f ba jest w poziomie.
Z okolic dolotu słychać świst.

Po przeczytaniu forum myślę, że złożyło się parę rzeczy:
– Jakieś łożysko w skrzyni (lecz do końca nie jestem pewien, bo autor tego wątku po wymianie łożysk nie stwierdził poprawy)
– Zabrudzony dolot i lewe powietrze.

Miał ktoś podobne problemy?
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 15 paź 2011, 19:20
Posty: 9
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 323F 95r. 280000km
Mazda 626 FS 99r. 180000km

Postprzez grzech_z » 24 mar 2016, 09:11

kubu4891 napisał(a):Witam.
– Jakieś łożysko w skrzyni


Ja bym obstawiał łożysko sprzęgła.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez kubu4891 » 24 mar 2016, 17:27

Więcej szczegółów:
– Jak się rozgrzeje szumi bardziej (taki szum rzegoczący wraz z obrotami ale to rzegotanie jest bardzo ciche)
– Dodatkowo ze sprzęgłem wciśniętym lub nie z silnika dochodzą takie krótkotrwałe głośniejsze szumy (wydaje mi się, że to pompa wody, bo podobnie miałem w 323f)
– Przy odpaleniu trochę zakopci.

Kupiłem go z przebiegiem 180000 jako podobno ideał za 3900. Przejechałem 500 km od razu po kupnie i zauważyłem tylko falujące obroty. Pali normalnie koło 7,5 l. Na olx podobne sprawne auta stoją w okolicach 6 tyś. Jak myślicie opłacało się?

Pozdrawiam!


No i jeszcze jedno. Jak przyspieszam i wskazówka obrotomierza przechodzi przez 2250 obr/min to dźwięk staje się głośniejszy i zanika ale tylko, gdy jadę. I tak na każdym biegu.
Ostatnio edytowano 27 mar 2016, 11:13 przez kubu4891, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 15 paź 2011, 19:20
Posty: 9
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 323F 95r. 280000km
Mazda 626 FS 99r. 180000km

Postprzez kubu4891 » 26 mar 2016, 16:28

A może takie obroty są normalne w 626? Tzn. 1100-1200 dopiero jak samochód się zatrzyma całkowicie spadają do ok. 750?
Początkujący
 
Od: 15 paź 2011, 19:20
Posty: 9
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 323F 95r. 280000km
Mazda 626 FS 99r. 180000km

Postprzez Zibi85 » 18 kwi 2016, 23:29

kubu4891 napisał(a):A może takie obroty są normalne w 626? Tzn. 1100-1200 dopiero jak samochód się zatrzyma całkowicie spadają do ok. 750?

Dokładnie tak jest i jest to normalne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez PeKa » 19 kwi 2016, 12:40

grzech_z napisał(a):
kubu4891 napisał(a):Witam.
– Jakieś łożysko w skrzyni


Ja bym obstawiał łożysko sprzęgła.


Łożysko sprzęgła to odwrotnie. Na wciśniętym szumi, na puszczonym nie ;) przerabiałem kilkanaście dni temu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez grzech_z » 19 kwi 2016, 13:10

PeKa napisał(a):Łożysko sprzęgła to odwrotnie. Na wciśniętym szumi, na puszczonym nie ;) przerabiałem kilkanaście dni temu ;)


Nigdy tego nie zapamiętam:) Wymieniałeś bo szumiało?
Czy to normalne, że na wyższych obrotach – koło 5k – pedał sprzęgła zaczyna drżeć? Raczej ecodrivuje ale czasem zdarza się przycisnąć i nie pamiętam czy zawsze tak miałem, czy to objaw kończącego się sprzęgła.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez PeKa » 25 kwi 2016, 08:00

Co prawda sprawa tyczy się już Cytryny, ale tak, wymieniałem bo szumiało. Pierwsze dwa dni jak zaczęło, był szum, później to już dramat, szum i pisk na pół wsi ;) Poleciało od razu całe sprzęgło z przyczyn wiadomych, myślę.

Co do drgającego sprzęgła, nie pamiętam jak było u mnie, ale raczej sprzęgło nie drgało. To nie objaw którejś z poduszek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez grzech_z » 25 kwi 2016, 08:31

PeKa napisał(a):Co do drgającego sprzęgła, nie pamiętam jak było u mnie, ale raczej sprzęgło nie drgało. To nie objaw którejś z poduszek?


No właśnie nie wiem – pojeżdżę i zobaczę co się rozpadnie :) Choć znając mazdę, szybciej mi rdza z budy cabrio zrobi niż mechanicznie coś padnie :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez crysis006 » 3 cze 2021, 14:35

myślę ze to łozysko skrzyni biegów tak szumi
Początkujący
 
Od: 14 lip 2020, 00:35
Posty: 31
Auto: Mazda 626 1999rok 2.0 115km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6