Strona 1 z 1

Zawieszenie – co to za element i czy jest potrzebny

PostNapisane: 20 sie 2015, 08:14
przez mzebrows
Jak co roku o tej porze, zabrałem się za konserwację podwozia mojej 626. Skrobiąc śrubokrętem rdzawe naloty, znalazłem fragment zawieszenia, który totalnie się rozpada. Chodzi o dwie tuleje widoczne na zdjęciu. Ta z prawej strony już się rozpadła i jej nie ma, ta z lewej jeszcze siedzi ale wystarczy ją podważyć śrubokrętem i zapewne też się wykruszy. Nie wiem czy to były jakieś gumowe podkładki czy metalowe tuleje. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak to się fachowo nazywa (żebym wiedział co mechanikowi powiedzieć) i czy w ogóle jest potrzebne? Bo prawdę mówiąc nie słychać żadnych stuków podczas jazdy a auto zachowuje się tak jak zawsze.

Lokalizacja tulei:
https://drive.google.com/file/d/0B1uC-7Vq6Y8nRUFjWFlNTURFeUU/view?usp=sharing

Tuleje w przybliżeniu:
https://drive.google.com/file/d/0B1uC-7Vq6Y8nTVRzbnF4UzdtZmc/view?usp=sharing

PostNapisane: 20 sie 2015, 08:47
przez grzech_z
mzebrows napisał(a): Bo prawdę mówiąc nie słychać żadnych stuków podczas jazdy a auto zachowuje się tak jak zawsze.
Lokalizacja tulei:
https://drive.google.com/file/d/0B1uC-7Vq6Y8nRUFjWFlNTURFeUU/view?usp=sharing


Podjedź na diagnostykę – powinien wiedzieć co to.
To że stuków nie ma jeszcze niewiele mówi. Ja ostatnio na przeglądzie się dowiedziałem i zobaczyłem, że oba sworznie mam do wymiany i to na szybko – a nic nie pukało :)

Re: Zawieszenie – co to za element i czy jest potrzebny

PostNapisane: 20 sie 2015, 12:28
przez PeKa
Toć to gumy wahacza tył :)

PostNapisane: 20 sie 2015, 16:14
przez mzebrows
Dzięki, czyli jednak to coś jest z gumy;)

Re: Zawieszenie – co to za element i czy jest potrzebny

PostNapisane: 20 sie 2015, 18:43
przez PeKa
Guma, wewnatrz pewnie tuleja metalowa. Nie wiem czy to wymienne, nie mialem stycznosci ;)

Send by Taptalk

PostNapisane: 17 wrz 2015, 11:20
przez mzebrows
Mechanik stwierdził, że pomimo iż te tuleje się rozsypały(a może tylko rozsypał się ich gumowy fragment?) to wszystko się mocno trzyma i nie ma luzów.
Niestety z częściami do tylnej części zawieszenia jest ponoć kłopot bo ciężko je dostać i są drogie. Na razie nie będę tego ruszał. Ponoć jest jakaś firma, która dorabia te tuleje za niewielkie pieniądze. Jak ktoś miał styczność to będę wdzięczny za info.

PostNapisane: 17 wrz 2015, 11:25
przez jacobs
Hmm, ja bym jednak to robił, przecież na tym trzyma się cały zawias tył... Teraz chyba się trzyma na rdzy :D

Tuleje może dorobią w olkuszu?

Re: Zawieszenie – co to za element i czy jest potrzebny

PostNapisane: 17 wrz 2015, 13:25
przez motylek322
Tuleje – zamienniki można dostać bo sam kiedyś sprawdzałem ale słyszałem, że ich trwałość jest niska. Całe wahacze oryginały kosztują sporo.

Re: Zawieszenie – co to za element i czy jest potrzebny

PostNapisane: 5 paź 2015, 13:19
przez Burza88
Jeżeli masz auto zastępcze, to poleciłbym zdemontować to, wziąć tuleje i podjechać do zakładu obróbczego metali, jeśli to prosta tuleja i dobry majster, to wytoczy Ci zastępczą i będzie git.
Oczywiście to tylko w teorii bo nie robiłem tego i nie wiem jak to wygląda po wyciągnięciu, czy czegoś spawać nie trzeba będzie itp.

Tak czy siak nie jest to robota na 2 godzinki pracy :/ Ale lepiej się za to zabrać, bo nie stuka ale jak złapie luz i wyleci CI na zakręcie to wtedy będzie zdziwienie.

PostNapisane: 5 paź 2015, 16:58
przez motylek322
Burza88 napisał(a):Jeżeli masz auto zastępcze, to poleciłbym zdemontować to, wziąć tuleje i podjechać do zakładu obróbczego metali, jeśli to prosta tuleja i dobry majster, to wytoczy Ci zastępczą i będzie git...


To nie do końca tak. To nie jest sama metalowa tuleja. Tam jest tuleja metalowo-gumowa.
Coś takiego:

http://allegro.pl/mazda-626-gf-gw-97-02 ... 69535.html

więc nie chodzi o samo tocznie.

Re: Zawieszenie – co to za element i czy jest potrzebny

PostNapisane: 5 paź 2015, 21:12
przez Burza88
No to w takim wypadku rzeczywiście, toczenie nie pomoże.

Tylko czy taka sama metalo-gumka jest w elemencie pokazanym przez założyciela postu ?
Bo ta z allegro to inny element, wizualnie bardzo podobny, a to co wskazał mzebrows wygląda mi bardziej, na wskazany gumowy element plus wystająca tulejka na wierzchu,
Końcówka.png

może się okazać że to jest nierozbieralne i trzeba całość od razu wymienić.

Oczywiście to są tylko moje domysły nie jestem mechanikiem i proszę się nie sugerować tym zbytnio ;)

Ps. Dziękuję za link do allegro nie wiedziałem, że mam tak blisko sklep z częściami do samochodów Japońskich :D

Re: Zawieszenie – co to za element i czy jest potrzebny

PostNapisane: 5 paź 2015, 22:04
przez motylek322
Może nie byłem zbyt precyzyjny ale chciałem pokazać w czym rzecz, że nie chodzi o samo toczenie. Tuleja z mojego postu jest do wahacza wzdłużnego a założyciel tematu potrzebuje do poprzecznego. Z tego co pamiętam zaleca się wymianę całych wahaczy..... no ale w życiu różnie bywa :) i często robimy inaczej niż zaleca producent samochodu. Widać, że zapotrzebowanie na same tuleje metalowo-gumowe jest bo rynek takowe oferuje.

Re: Zawieszenie – co to za element i czy jest potrzebny

PostNapisane: 5 paź 2015, 22:23
przez Burza88
Co racja to racja, każdy robi jak może w danej chwili a serwisowe rozwiązania z reguły są kosztowne.

W piątek, ściągałem wahacz wzdłużny przy okazji łatania podłogi oraz progów (ruda aż chrupała), wcześniejszy właściciel chyba wyznawał zasadę, im więcej gumy tym lepiej i na wszystko pomoże, lub po prostu, chciał sprzedać auto i smarował guma od jakiegoś czasu. W każdym bądź razie guma odłaziła sama pod gumą chichocze ruda. Wahacz trzeba było zdjąć, oczyścić i pomalować na nowo, przy okazji odświeżyć uchwyty wahacza oraz nasmarować tuleje smarem. :) I w związku z tym nasunęło mi się jedno pytanie czy wahacz wzdłużny w Mazda 626 GW powinien być lekko wygięty (łukowaty) ?

PostNapisane: 6 paź 2015, 14:13
przez motylek322
Burza88 napisał(a):....I w związku z tym nasunęło mi się jedno pytanie czy wahacz wzdłużny w Mazda 626 GW powinien być lekko wygięty (łukowaty) ?


Robiłem ostatnio konserwację podwozia i sporo czasu spędziłem pod samochodem ale czegoś takiego nie zauważyłem ... a może nie zwróciłem uwagi ? Niech ktoś inny wypowie się wiążąco.

Re: Zawieszenie – co to za element i czy jest potrzebny

PostNapisane: 6 paź 2015, 20:40
przez Burza88
Wygięcie nie jest jakieś znaczące ot taki delikatny łuk.
Na aukcjach znalazłem tylko proste wahacze,
wahacz.jpg
ale mój troszkę inaczej wygląda konstrukcyjnie i nie wiem czy tak ma być, tym bardziej że oba wahacze są wygięte, tak jakby samochód dostał strzała w tyłek, lecz inne elementy nie wskazują na to :/