Regenerować czy wymienić zacisk tylny ??

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez miro62 » 19 wrz 2014, 11:05

Siemanko ;) z racji blokowania się hamulca ręcznego (nie odbija) czeka mnie naprawa.
Pytanie – regeneracja, czy wymiana ?? regeneracja to ok 100,– (zestaw + igiełkowe)
Wymiana – znalazłem coś takiego...

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=45 ... rule_id=91

Jakieś opinie <oczy>
miro62
 

Postprzez grzech_z » 19 wrz 2014, 12:56

miro62 napisał(a):Siemanko ;) z racji blokowania się hamulca ręcznego (nie odbija) czeka mnie naprawa.
Pytanie – regeneracja, czy wymiana ?? regeneracja to ok 100,– (zestaw + igiełkowe)
Wymiana – znalazłem coś takiego...

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=45 ... rule_id=91

Jakieś opinie <oczy>


Było:) Z moich obserwacji forum, były jakieś problemy z tymi tańszymi zaciskami. Ja bym radził zregenerować. A lepiej jak masz znajomego tokarza co by wytoczył tuleję zamiast tych igiełek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez motylek322 » 19 wrz 2014, 13:27

Igiełkowe nie musi być do wymiany. Może jest zablokowane brudem. Tak było w zaciskach w mojej Madzi. Wyczyściłem, nasmarowałem i działa już 4 albo 5 rok. Regenerowałem sam i wiem co mam. Gdybyś się zdecydował na regenerację to do prowadnic polecam smar silikonowy z teflonem. Bajka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez darkaman » 19 wrz 2014, 14:13

U mnie też były regenerowane jakieś 6 lat temu i chodzą do tej pory. Na początku myślałem o zakupie nowych zacisków ale jak zobaczyłem ceny to zwątpiłem i oddałem mazdę z zapieczonymi zaciskami do cierpliwego i skrupulatnego mechanika ;)
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 17:44
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Opole Lubelskie
Auto: Mazda 626 2.0 GF FS 98r. 115KM +LPG

Postprzez miro62 » 19 wrz 2014, 14:35

motylek322 napisał(a): polecam smar silikonowy z teflonem. Bajka :)

Ja od zawsze stosuję grafitowy na prowadnicach i jest <spoko>
Z Waszych opinii, widzę że jednak się wezmę za regenerację – dzięki za podpowiedzi ;)
miro62
 

Postprzez darkaman » 20 wrz 2014, 18:15

Powodzenia tymbardziej że w sumie nic nie tracisz jak zabierzesz się sam do regeneracji a ostatecznie jak operacja nie uda się to zakupisz zacisk. Na forum masz dobrze opracowaną fotorelację więc możesz wzorować się na niej. Pamiętam, że u mnie skończyło się tylko na zestawie naprawczym, resztę dało się reaktywować choć mechanik musiał nieźle podgrzać zacisk żeby go ruszyć <cisza>
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 17:44
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Opole Lubelskie
Auto: Mazda 626 2.0 GF FS 98r. 115KM +LPG

Postprzez miro62 » 20 wrz 2014, 19:14

darkaman napisał(a):musiał nieźle podgrzać zacisk żeby go ruszyć

<spoko> Jak by co... "bedziem grzać" jest czym ;)
miro62
 

Postprzez Przemek323c » 1 paź 2014, 21:02

Guma nie jest odporna na produkty ropopochodne wiec grafitowy odpada. Tylko silikon w takim miejscu.
Przemek323c
 

Postprzez miro62 » 1 paź 2014, 21:27

Przemek323c napisał(a):Guma nie jest odporna na produkty ropopochodne

Aby na pewno ?? a Słyszałeś o gumie olejoodpornej ;) po za tym Wy młodzi korzystacie z dobrodziejstwa nowych technologii, a 35 lat temu (kiedy ja zacząłem przygodę z moto) o sylikonie nikt nie słyszał. nie mówiąc o jego kupnie :P kruszyło się w moździerzu stare szczotki grafitowe i mieszało ze smarem ŁT-4, no ale to już historia <faja>
miro62
 

Postprzez Przemek323c » 1 paź 2014, 22:38

Ta na prowadnice na pewno. Puchnie, albo twardnieje i duzo szybciej zaczyna puszczac syf. Slyszalem o gumie olejoodpornej ale ta znowu niszczeje w kontakcie z plynem hamulcowym. Sa tabele kompatybilnosci gum, latwo mozna to sprawdzic. Kontaktowalem sie w tej sprawie z autofrenem bo sam wozilem sie dlugo z doborem smarow. To ze 30 lat temu bylo jak bylo nie znaczy zeby dzis tez uzywac zlych smarowidel zwlaszcza ze to groszowe sprawy i nie robi sie tego codzien. Oprocz silikonu jest jeszcze oryginalny red rubber grease i taki daja oprocz silikonowego do zestawow naprawczych.
Przemek323c
 

Postprzez Pawel 32 » 1 paź 2014, 22:46

Jestem tego samego zdania najpierw oceń zacisk czy warto regenerować ale w większości pomaga
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 21:07
Posty: 98 (0/7)
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: Mazda6

Postprzez miro62 » 1 paź 2014, 22:58

Przemek323c napisał(a):nie znaczy zeby dzis tez uzywac zlych smarowidel

Myślę że Twoje doświadczenie z grafitowym jest nie wielkie, więc nie oceniaj ;)
Pawel 32 napisał(a): najpierw oceń zacisk czy warto regenerować

Jeśli chodzi o mnie to już temat zamknięty – zregenerowane <faja>
<czytaj> viewtopic.php?f=314&t=136624&start=200
Pawel 32 napisał(a):większości pomaga

<spoko> pomogło, i w końcu mam ręczny <oczko>
miro62
 

Postprzez Przemek323c » 1 paź 2014, 23:12

Wielkie czy nie, czasem uzywam do tego co trzeba. Glownie mocno obciazonych elementow. Nie chodzi tu z reszta o grafit, chodzi o baze mineralna i chocby to bylo zmieszane ze zlotem dalej bedzie niszczyc gume. Na sile nie bede cie przekonywal, skoro nawet zalecenia i zakazy producenta cie nie ruszaja :)
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6