zita napisał(a):Jedynka nie jest zsynchronizowana
Nie masz
zita zielonego pojęcia, to nie wprowadzaj ludzi w błąd. Jedynka, jak już wspomniałem, mogła być niesynchronizowana w żuku, albo, jak napisał
sebekle, w starze. Bez najmniejszego problemu na japancars.ru znalazłem rysunek skrzyni biegów w rozbiciu na części, gdzie łatwo można wyszukać synchronizator 1-go biegu.
Jeździmy trupami (fakt, np. fiat 125p, z pewnymi wyjątkami, w tym wieku byłby niemal złomem), bo auto dziesięcioletnie, czy starsze, ma już swoja piękne lata za sobą, więc nie wymagajmy od nich, by zachowywały się, jak nowe. Albo się z tym pogodzisz,
rychta, albo możesz skrzynię robić, ale, jak wspomniałem, pewnie nie ma to sensu. Jeżeli kupisz drugą, może być dokładnie tak samo, jak w tej zainstalowanej teraz. A że wczoraj było dobrze, a dziś jest gorzej? Gdyby kolejność była odwrotna, to bym się dopiero zdziwił

Jest też opcja sprzęgła, jak napisał właśnie
sebekle – do sprawdzenia. Oleju raczej nie podejrzewam, bo miałem kiedyś podobną sytuację w innym aucie; wymiana oleju nic nie dała.
I żeby nie było, że jestem przeciwko marce – mam już drugie auto tej firmy. Ma swoje plusy, ma i minusy. Czasem ponarzekam. Ale i tak jeżdżę

I gdyby pierwsze GG nie rdzewiały na potęgę, może właśnie taką bym jeździł. Na nowszy mnie nie stać, więc siedzę cicho i cieszę się z tego, co mam.