Hej, niedawno zauważyłem pewien problem:
Zrobię słowną symulację: ruszam z 1 normalnie, idę do 2200 obrotów, wciskam sprzęgło i jakoś w momencie między wciśnięciem go do końca, a puszczeniem na nowym biegu daje się slyszeć z lewego przodu (tak jakby przy nogach) dziwne stuknięcie. Sytuacja wygląda czasem tak samo przy hamowaniu ostrzejszym czy też jak przy skręcie parkingowym np na małej prędkości szybko zmieniam położenie kół kręcąc kierą.
Macie pomysł co to może być? Sprobuję zrobić filmik, jeśli uda się to uchwycić.
Stukanie przy zmianie biegu, hamowaniu
Strona 1 z 1
O proszę. Dzięki za szybką odpowiedź. Jesteś pewny? Czy próbować to nakręcić? 
No i kolejne pytanie: trzeba od razu wymieniać czy można chwilę z tym pojeździć?
Takie objawy daje zużyta poduszka, która jest dość mało widoczna patrząc na silnik z góry. Umiejscowiona ona jest mniej więcej na wprost goleni, siedzącego za kierownicą auta.
Miałem objaw stuknięcia podczas wrzucania biegu D lub R (automatyczna skrzynia biegów).
Możesz jeździć z taką poduszką, ona jest właśnie w celu pochłaniania energii podczas wrzucania i przełączania biegów (ruch silnika przód-tył), ale raczej będzie Cię to wkurzało na dłuższą metę i szybko ją wymienisz.
Pozdrawiam
Miałem objaw stuknięcia podczas wrzucania biegu D lub R (automatyczna skrzynia biegów).
Możesz jeździć z taką poduszką, ona jest właśnie w celu pochłaniania energii podczas wrzucania i przełączania biegów (ruch silnika przód-tył), ale raczej będzie Cię to wkurzało na dłuższą metę i szybko ją wymienisz.
Pozdrawiam
-
FanMadzi
Super, o to mi chodziło.
Dzięki wielkie!
Dopisano 10 cze 2014, 20:16:
P.S.
czy uszkodzona poduszka moze wplywac na nadmierne wibracje przy ruszaniu (odczucie troche jakby tarcza sie slizgala) oraz wibracje na luzie?
Dzięki wielkie!
Dopisano 10 cze 2014, 20:16:
P.S.
czy uszkodzona poduszka moze wplywac na nadmierne wibracje przy ruszaniu (odczucie troche jakby tarcza sie slizgala) oraz wibracje na luzie?
Jak mi przy zmianie biegów stukało (delikatnie) ale czułem i słyszałem zmieniłem poduszkę przy ścianie grodziowej i od rozrządu. Niedawno miałem tak że przy ruszaniu i hamowaniu potrafiło stuknąć jakby w nogach.. wahacz do reanimacji poszedł i przeszło 
U mnie wystąpiły ostatnio podobne objawy, prawdopodobnie udało się je zdiagnozować – ale pewność będę miał, gdy w poniedziałek oddam auto do mechanika.
Kwestia przekładni kierowniczej i tzw. jabłek.
Przez to stukanie nie występuje zawsze, tylko np. przy odpowiednio skręconych kołach. Również przy szybkim skręceniu kierą, jak to marconigdynia pisał, słychać stuknięcie.
Przynajmniej u mnie tak może być. Stukanie nie występuje też zawsze przy zmianie biegu, koła muszą być skręcone. Wahacze mam nowe, więc to można wyeliminować. Jak będę wiedział to potwierdzę
Kwestia przekładni kierowniczej i tzw. jabłek.
Przez to stukanie nie występuje zawsze, tylko np. przy odpowiednio skręconych kołach. Również przy szybkim skręceniu kierą, jak to marconigdynia pisał, słychać stuknięcie.
Przynajmniej u mnie tak może być. Stukanie nie występuje też zawsze przy zmianie biegu, koła muszą być skręcone. Wahacze mam nowe, więc to można wyeliminować. Jak będę wiedział to potwierdzę
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6