Strona 1 z 3
Niewłaściwe działanie systemu TCS oraz ABS – jak zdiagnozowa

Napisane:
18 gru 2005, 16:39
przez Matiii
Witam mam problem z tcs i abs w mazdzie 626 rok 1999 przy odpalaniu jest okej po wpadnieciu np w dziure zapala sie abs potem zaraz tcs albo np jadac nie hamując słychac jak zaczyna pracowac pompa abs i zaraz potem zapalają sie kontrolki dziekuje z góry za pomoc i pozdrawiam[code][/code]

Napisane:
18 gru 2005, 19:13
przez LaCosaNostra
mialem kiedys cos podobnego. okazalo sie niestety ze padł mi jeden z czyjnikow ABS'u. oj droga zabawka.


Napisane:
18 gru 2005, 19:37
przez Jaksa
LaCosaNostra napisał(a):oj droga zabawka.
Jak tylny to tani ( pasuje od 323 BJ ) koszt 270 zł nowy oryginał.

Napisane:
19 gru 2005, 09:15
przez magicadm
Jaksa napisał(a):LaCosaNostra napisał(a):oj droga zabawka.
Jak tylny to tani ( pasuje od 323 BJ ) koszt 270 zł nowy oryginał.
Jaksa ma rację – zanim kupisz używkę zadzwoń wcześniej do ASO – za tą samą kasę – lub taniej możesz mieć nową część na gwarancji.

Napisane:
19 gru 2005, 09:39
przez newbie
...a może zanim zacznie się robić jakieś nerwowe zakupy warto byłoby zdiagnozować problem


Napisane:
3 lis 2006, 13:26
przez LaCosaNostra
poprostu zalamac sie mozna- znowu padaka. znowu padl mi czujnik ABSu – na komputerze w serwisie wyskoczyla awaria czunika- prawy tyl, tak wiec jezdze bez ABSu i TCSu. Nowy oryginalny czujnik wytrzymal u mnie niecale 3 lata. pech, a raczej partactwo producenta...
Czy ktos moze potwierdzic ze czujnik od Mazdy 323BJ faktycznie bedzie pasowal w 636 GF? no i czy rzeczywiscie koszt nowego to tylko 250zł? a jak tak- to gdzie to kupic (poza serwisem bo tam pewnie drogo)?

Napisane:
3 lis 2006, 13:33
przez Jaksa
LaCosaNostra napisał(a):Czy ktos moze potwierdzic ze czujnik od Mazdy 323BJ faktycznie bedzie pasowal w 636 GF?
Pasuje w 100% zakładam sporo tych czujników
LaCosaNostra napisał(a):no i czy rzeczywiscie koszt nowego to tylko 250zł
280-300 zalezy od kursu euro. ( to jest cena ASO i tylko tam kupisz nowy czujnik ) nr kat B25D-43-72YB

Napisane:
3 lis 2006, 15:25
przez xANDy
Pytanie dlaczego tak szybko padają jak przysłowiowe "ulęgałki"..............?

Napisane:
3 lis 2006, 17:00
przez ow_czarek
witam
ja mam problem z pomaranczowa kontrolka obok kontrolki ABS taka kontrolka z platkiem śniegu (gwiazdka) z ksiazki nie wiele wyczytalem bo jest po niemiecku. Przy wlaczeniu silnika nie gasnie – ta kontrolka ale po chwili juz tak. Niestety podczas jazdy znowu sie wlacza. Od czego ona wogole jest? to raczej nie ESP bo auto jest z 95r

Napisane:
3 lis 2006, 17:11
przez Riki
xANDy napisał(a):Pytanie dlaczego tak szybko padają jak przysłowiowe "ulęgałki"
No właśnie?? można jakos temu zaradzić??... qrcze pewnie i mnie to niedlugo czeka

grrrr.....

Napisane:
3 lis 2006, 20:19
przez Jaksa
Riki napisał(a): pewnie i mnie to niedlugo czeka
Ja juz jestem po zabiegach , mam tyły nowe


Napisane:
3 lis 2006, 21:05
przez Michallus
ow_czarek napisał(a):witam
ja mam problem z pomaranczowa kontrolka obok kontrolki ABS taka kontrolka z platkiem śniegu (gwiazdka) z ksiazki nie wiele wyczytalem bo jest po niemiecku. Przy wlaczeniu silnika nie gasnie – ta kontrolka ale po chwili juz tak. Niestety podczas jazdy znowu sie wlacza. Od czego ona wogole jest? to raczej nie ESP bo auto jest z 95r
Kontrolka informuje o niskiej temperatzurze zewnętrznej. Był ten temat ostatnio poruszany w dziale 323.
(chyba, ze w xedosie jest inaczej)

Napisane:
3 lis 2006, 23:31
przez Riki
Jaksa napisał(a):Ja juz jestem po zabiegach , mam tyły nowe
Padły Ci?? Ty masz po F/L wiec przednie podobno nie padaja....

jezdzac tym autem 3,5miesiaca ani razu ABS mi sie nie wlaczyl<lol>

Napisane:
4 lis 2006, 11:21
przez Jaksa
Riki napisał(a):Padły Ci??
Tak,lewy zaraz po zakupie a prawy 5 miechów pozniej ( nic nie jest wieczne

auto nie jest nowe , trzeba miec to wliczone w eksploatacje )
Riki napisał(a): przednie podobno nie padaja
W GF jeszcze nikomu nie wymieniałem.
Riki napisał(a):jezdzac tym autem 3,5miesiaca ani razu ABS mi sie nie wlaczyl<lol>
Wyjedz dzisiaj

napewno poczujesz

Napisane:
5 lis 2006, 00:40
przez Riki
Jaksa napisał(a):nic nie jest wieczne
No zgadza sie...

ale te czujniki to chyba jakas wada w BJ/GF

sporo ich pada.......
Jaksa napisał(a):Wyjedz dzisiaj łoł napewno poczujesz
Nic nie czułem

a moze mam popsute czujniki??


Napisane:
5 lis 2006, 04:50
przez Michallus
Dzieki pomocy Jaksy udało mi się zdiagnozować ABS. Jak wiadomo GFki przed liftingiem nie mają możliwości sprawdzenia kodu błędów ABSu domowym sposobem. Jednak można sprawdzić oporność kazdej wtyczki czujnika. [jakie?] wtyczki umieszone są w [jakich?] słupkach natomiast przednie pod maską. Najlepiej poruszać kablem od ABSu przy nadkolu wtedy będzie wszystko wiadomo. Trzy czujniki pokazały wartość 1,3k ohma natomiast prawy [jaki?] 0ohmów czyli jest do wymiany.

Napisane:
5 lis 2006, 15:11
przez Jaksa
Riki napisał(a):moze mam popsute czujniki??
Kazdy błąd układu jest sygnalizowany kontrolką wiec wszystko ok....

Napisane:
5 lis 2006, 15:43
przez Michallus
Chyba, że ktoś pozbył się celowo żaróweczki od ABSu i TCSu....

Napisane:
5 lis 2006, 16:43
przez xANDy
w DiTD nie ma TCS'u.

Napisane:
5 lis 2006, 17:35
przez Michallus
Sprawdziłem swój VIN i nie ma tam słowa o TCSie. Jednak kontrolka się świeci. Hmmm
