Strona 1 z 1

Mazda 626 Kombi 2.0 DiTD Układ Hamulcowy ( po ostrzejszym hamowaniu lewa tarcza czerwona)

PostNapisane: 12 gru 2013, 11:11
przez dawid25
Witam was od nie dawna mam problem z mazdą. Zaczęła dokuczać mi kierownica gdzie w padała w drgania telepanie. Myślałem że to może nie wyważone felgi, ale założyłem zimówki i to samo co na letnich alufelgach. Ubrałem trochę płynu hamulcowego bo było aż za dużo. Lecz i to nie pomogło. Gdzieś wyczytałem że to mogę być zawieszające się tłoczki. Wracając dzis parę razy dośc intensywnie przyhamowałem w nadziei że może odblokuje sie któryś z tłoczków. Leczi to nie pomogło, w rezultacie czerwona tarcza i dym. I nie wiem czy teraz trzeba bedzie wymienić tarcze obydwie, czy może będzie mozna na niej jeździć

Re: Mazda 626 Kombi 2.0 DiTD Układ Hamulcowy ( po ostrzejszym hamowaniu lewa tarcza czerwona)

PostNapisane: 12 gru 2013, 14:19
przez chudya
Tarcza miała bicie wcześniej i hamowanie pewnie niewiele jej zaszkodziło.
Wymienić trzeba obie, żeby identycznie hamowały. Oczywiście razem z klockami, bo jeśli tłok stoi, to i klocki są do luftu. No i zestaw naprawczy z gumkami. Potem garaż, żeby się na głowę nie lało i do pracy :)

Re: Mazda 626 Kombi 2.0 DiTD Układ Hamulcowy ( po ostrzejszym hamowaniu lewa tarcza czerwona)

PostNapisane: 12 gru 2013, 16:31
przez dawid25
Tylko mnie zastanawia czy aby na pewno tarcza miała bicie. Bo gdyby tak było to by cały czas tłukło. A to tylko co jakiś czas zaczynało i jak przyhamowało się to przestało i [a tu chciałem napisać wulgaryzm, lecz w porę ugryzłem się w język] się kawałek i znowu. Być może się mylę. Na początku był spokój od nie dawna zaczęła tak robić. Wymiana uszczelniaczy jest prosta czy jakoś skomplikowana ? Pytam bo nie wiem jak tutaj jest bo w inny co zmieniałem to dośc prosto. Orientuje się ktoś ile wyniesą częśći?

PostNapisane: 12 gru 2013, 16:39
przez chudya
dawid25 napisał(a):Tylko mnie zastanawia czy aby na pewno tarcza miała bicie.

Albo felga albo tarcza – felgę wykluczyłeś.
dawid25 napisał(a):Wymiana uszczelniaczy jest prosta czy jakoś skomplikowana ?

Raczej prosta sprawa. Gdzieś tu znajdziesz opis, a może i fotorelację, chociaż filozofii tu nie ma, jeżeli robiłeś coś podobnego w innym aucie. Prawdopodobnie osłonki tłoka też będą do wymiany, bo np. ja nie potrafiłem znaleźć miejsca, gdzie kończy się/zaczyna pierścień trzymający to uszczelnienie – jakby nie patrzeć, różny brud się tam zbiera. Wyjąłem na siłę, a przy montażu pierścień i osłonkę dałem nowe.

PostNapisane: 12 gru 2013, 17:38
przez dawid25
A znasz ceny uszczelniaczy tarcz i klocków, no i jakiej firmy najlepiej wziąć.

Re: Mazda 626 Kombi 2.0 DiTD Układ Hamulcowy ( po ostrzejszym hamowaniu lewa tarcza czerwona)

PostNapisane: 12 gru 2013, 18:36
przez chudya
Na temat tarcz i klocków są dłuuuugie wątki. Tyle pomysłów, ilu użytkowników. Miałem klocki TRW, teraz mam Ferodo. Wydaje mi się (oczywiście ocena subiektywna), że tamte były fajniejsze, miększe. Komplety uszczelniaczy firmy Autofren.

PostNapisane: 13 gru 2013, 18:45
przez dawid25
Spoglądnąłem co nie co na tarcze z przodu. Lewe koło całkowicie zapieczone, prawe jako tako się obraca. Co do tyłu to nie obracają się lekko, no ale lepiej niż z przodu. Jednak bez remontu się nie obejdzie. Szukałem części ale jest ich tyle że nie wiadomo co to wybrać, są ceny w miarę przystępne jak i kolosalne. Proszę was o pomoc w celu dobrania odpowiednich tarcz klocków, jak i zestawu naprawczego.

PostNapisane: 19 gru 2013, 22:44
przez alk80
ja mam najtańsze zestawy hamulcowe jakie były na allegro, z tyłu 3 lata, z przodu rok, na skuteczność hamowania nie narzekam, jedynie co to przednie klocki pylą,

zestawy naprawcze zacisków tylko autofrein