Strona 1 z 1
Zbieżność, kąt pochylenia i krzywa kierownica

Napisane:
26 wrz 2013, 13:28
przez wiewior_1993
Witam. Od dłuższego czasu zmagam się z problemem krzywej kierownicy w mojej 626 GF przy jeździe na wprost. Żeby jechać prosto kierownica musi być skręcona lekko w lewo. w ciągu roku ustawiałem zbieżność 3 razy, za każdym razem efekt ten sam – kierownica skręcona, samochodu nie ściąga, jedzie prosto. Mechanik stwierdził, że kiera mogła być wyjęta i źle włożona. Znajomy mechanik przełożył mi ją, po tym była skręcona minimalnie w prawo, więc pojechałem na zbieżność z nadzieją, że teraz będzie ok. Po zbieżności kierownica znów w lewo jak wcześniej

Macie jakieś pomysły co z tym zrobić?
I jeszcze pytanie, czy w 626 GF jest regulowany kąt pochylenia przednich kół? Jak się popatrzy to widać, że górna część koła jest bardziej na zewnątrz, niż dół. Tylne są względnie pionowo

a może tak powinno być?
Re: Zbieżność, kąt pochylenia i krzywa kierownica

Napisane:
26 wrz 2013, 14:41
przez seba626
z ta kierownica to chyba wina mechanika a nie samochodu, powinien ustawic ja prosto i zablokowac aby nie bylo mozliwosci przekrecenia sie. na szczescie kata pochylenia tam nie ma, z tego co mi wiadomo.

Napisane:
26 wrz 2013, 14:57
przez wiewior_1993
Kierownica przy ustawianiu zbieżności była za pierwszym razem blokowana widełkami, na poprawce ja ją trzymałem i wyszło tak samo. Dziś znów siedziałem w środku i jej pilnowałem, w pewnej chwili jak dokręcał śrubę gdzieś chyba z lewej strony to zaczęło ciągnąć kierownicę na lewo, trzymałem ją dalej prosto, ale to nic nie dało, chyba niepotrzebnie to olałem i mu nie powiedziałem.
Re: Zbieżność, kąt pochylenia i krzywa kierownica

Napisane:
26 wrz 2013, 16:25
przez seba626
jedz i niech poprawi to co spartolil, kierownica zablokowana a potem ucieka(jakas magia) cos tam jest nie tak
Re: Zbieżność, kąt pochylenia i krzywa kierownica

Napisane:
26 wrz 2013, 21:21
przez barszczu
Ja gdy miałem kierownicę lekko skręconą, a zbieżność była ok to sam to naprawiłem. Poluzowałem nakrętki (kontry) końcówek drążków kierowniczych i z jednej strony wkręciłem drążek kierowniczy, a z drugiej wykręciłem oczywiście o taką samą wartość by zbieżności nie przestawić i dokręciłem kontry. Po tym zabiegu kierownica jest na wprost i wszystko gra. Robiłem już tak w dwóch samochodach jakie miałem: w Mazdzie 626 i Skodzie Fabii.

Napisane:
27 wrz 2013, 08:28
przez grzech_z
barszczu napisał(a):Ja gdy miałem kierownicę lekko skręconą, a zbieżność była ok to sam to naprawiłem.
A skąd wiedziałeś, że zbieżność była ok? To nie wychodzi tylko na maszynie/laserze?

Napisane:
27 wrz 2013, 15:28
przez wiewior_1993
Nie mam dostępu do kanału, więc sam nic nie zrobię. Możliwe, że jakaś śruba jest ukręcona czy coś w tym rodzaju, że w momencie dokręcania samo ściąga kierownicę mimo trzymania jej prosto? Nie wiem jak to wygląda od spodu, bo nie mam możliwości zajrzeć i sobie oglądnąć, stąd moje pytanie.
Jeszcze odnośnie tego kąta pochylenia kół. Tak powinno być na 100%, bo wg mnie kąt przednich i tylnych różni się dosyć?
Re: Zbieżność, kąt pochylenia i krzywa kierownica

Napisane:
27 wrz 2013, 17:36
przez barszczu
Kiedyś sprawdzałem zbieżność w innym aucie tylko dlatego właśnie bo kierownica była lekko skręcona ale zbieżność była ok. A Mazdę z lekko skręconą kierownicą już kupiłem, a nic nie ściąga, nie tnie opon i dobrze się prowadzi więc sam sobie to przestawiłem. Kilka razy u kolegów była taka sama sytuacja i tylko wydali kasę na sprawdzenie zbieżności, a było ok. Wiadomo że gdyby coś się działo (tnie opony, albo ...) to trzeba ustawić zbieżność.

Napisane:
29 wrz 2013, 15:30
przez alk80
wiewior zamień przednie koła stronami i zobacz czy coś się zmieni,
też miałem niedawno ustawianą geometrie, kiere też mam lekko w lewo, ale u mnie wygląda to tak że raz muszę mocniej skręcić kierownicą innym razem trzymać na wprost, pewnie któraś tuleja do wymiany a i sworzeń też zaczyna pukać


Napisane:
30 wrz 2013, 09:36
przez wiewior_1993
Na zimowych i na letnich jest to samo, przód z tyłem zamieniałem, kierownica po zbieżności zawsze obrócona o ten sam kąt, w zawieszeniu mam wszystko sprawne, więc to raczej nie jego wina

chyba zostawię ten temat do wiosny, bo teraz będę miał znacznie mniej czasu, odwiedzę najwyżej innego speca od geometrii, może on zrobi tak jak trzeba

Re: Zbieżność, kąt pochylenia i krzywa kierownica

Napisane:
30 wrz 2013, 21:21
przez Gregory
Jeśli znajdziesz chwile czasu, to proponuje zamienić ale sam przód, lewe koło z prawym, tak tylko na sprawdzenie. Jeśli masz opony kierunkowe to nie zwracaj na to uwagi, to tylko na sprawdzenie.

Napisane:
30 wrz 2013, 21:59
przez alk80
alk80 napisał(a):wiewior zamień przednie koła stronami i zobacz czy coś się zmieni,