Strona 1 z 1

Zbieżność, kąt pochylenia i krzywa kierownica

PostNapisane: 26 wrz 2013, 13:28
przez wiewior_1993
Witam. Od dłuższego czasu zmagam się z problemem krzywej kierownicy w mojej 626 GF przy jeździe na wprost. Żeby jechać prosto kierownica musi być skręcona lekko w lewo. w ciągu roku ustawiałem zbieżność 3 razy, za każdym razem efekt ten sam – kierownica skręcona, samochodu nie ściąga, jedzie prosto. Mechanik stwierdził, że kiera mogła być wyjęta i źle włożona. Znajomy mechanik przełożył mi ją, po tym była skręcona minimalnie w prawo, więc pojechałem na zbieżność z nadzieją, że teraz będzie ok. Po zbieżności kierownica znów w lewo jak wcześniej :D
Macie jakieś pomysły co z tym zrobić?

I jeszcze pytanie, czy w 626 GF jest regulowany kąt pochylenia przednich kół? Jak się popatrzy to widać, że górna część koła jest bardziej na zewnątrz, niż dół. Tylne są względnie pionowo :P a może tak powinno być?

Re: Zbieżność, kąt pochylenia i krzywa kierownica

PostNapisane: 26 wrz 2013, 14:41
przez seba626
z ta kierownica to chyba wina mechanika a nie samochodu, powinien ustawic ja prosto i zablokowac aby nie bylo mozliwosci przekrecenia sie. na szczescie kata pochylenia tam nie ma, z tego co mi wiadomo.

PostNapisane: 26 wrz 2013, 14:57
przez wiewior_1993
Kierownica przy ustawianiu zbieżności była za pierwszym razem blokowana widełkami, na poprawce ja ją trzymałem i wyszło tak samo. Dziś znów siedziałem w środku i jej pilnowałem, w pewnej chwili jak dokręcał śrubę gdzieś chyba z lewej strony to zaczęło ciągnąć kierownicę na lewo, trzymałem ją dalej prosto, ale to nic nie dało, chyba niepotrzebnie to olałem i mu nie powiedziałem.

Re: Zbieżność, kąt pochylenia i krzywa kierownica

PostNapisane: 26 wrz 2013, 16:25
przez seba626
jedz i niech poprawi to co spartolil, kierownica zablokowana a potem ucieka(jakas magia) cos tam jest nie tak

Re: Zbieżność, kąt pochylenia i krzywa kierownica

PostNapisane: 26 wrz 2013, 21:21
przez barszczu
Ja gdy miałem kierownicę lekko skręconą, a zbieżność była ok to sam to naprawiłem. Poluzowałem nakrętki (kontry) końcówek drążków kierowniczych i z jednej strony wkręciłem drążek kierowniczy, a z drugiej wykręciłem oczywiście o taką samą wartość by zbieżności nie przestawić i dokręciłem kontry. Po tym zabiegu kierownica jest na wprost i wszystko gra. Robiłem już tak w dwóch samochodach jakie miałem: w Mazdzie 626 i Skodzie Fabii.

PostNapisane: 27 wrz 2013, 08:28
przez grzech_z
barszczu napisał(a):Ja gdy miałem kierownicę lekko skręconą, a zbieżność była ok to sam to naprawiłem.


A skąd wiedziałeś, że zbieżność była ok? To nie wychodzi tylko na maszynie/laserze?

PostNapisane: 27 wrz 2013, 15:28
przez wiewior_1993
Nie mam dostępu do kanału, więc sam nic nie zrobię. Możliwe, że jakaś śruba jest ukręcona czy coś w tym rodzaju, że w momencie dokręcania samo ściąga kierownicę mimo trzymania jej prosto? Nie wiem jak to wygląda od spodu, bo nie mam możliwości zajrzeć i sobie oglądnąć, stąd moje pytanie.
Jeszcze odnośnie tego kąta pochylenia kół. Tak powinno być na 100%, bo wg mnie kąt przednich i tylnych różni się dosyć?

Re: Zbieżność, kąt pochylenia i krzywa kierownica

PostNapisane: 27 wrz 2013, 17:36
przez barszczu
Kiedyś sprawdzałem zbieżność w innym aucie tylko dlatego właśnie bo kierownica była lekko skręcona ale zbieżność była ok. A Mazdę z lekko skręconą kierownicą już kupiłem, a nic nie ściąga, nie tnie opon i dobrze się prowadzi więc sam sobie to przestawiłem. Kilka razy u kolegów była taka sama sytuacja i tylko wydali kasę na sprawdzenie zbieżności, a było ok. Wiadomo że gdyby coś się działo (tnie opony, albo ...) to trzeba ustawić zbieżność.

PostNapisane: 29 wrz 2013, 15:30
przez alk80
wiewior zamień przednie koła stronami i zobacz czy coś się zmieni,

też miałem niedawno ustawianą geometrie, kiere też mam lekko w lewo, ale u mnie wygląda to tak że raz muszę mocniej skręcić kierownicą innym razem trzymać na wprost, pewnie któraś tuleja do wymiany a i sworzeń też zaczyna pukać :)

PostNapisane: 30 wrz 2013, 09:36
przez wiewior_1993
Na zimowych i na letnich jest to samo, przód z tyłem zamieniałem, kierownica po zbieżności zawsze obrócona o ten sam kąt, w zawieszeniu mam wszystko sprawne, więc to raczej nie jego wina :) chyba zostawię ten temat do wiosny, bo teraz będę miał znacznie mniej czasu, odwiedzę najwyżej innego speca od geometrii, może on zrobi tak jak trzeba :)

Re: Zbieżność, kąt pochylenia i krzywa kierownica

PostNapisane: 30 wrz 2013, 21:21
przez Gregory
Jeśli znajdziesz chwile czasu, to proponuje zamienić ale sam przód, lewe koło z prawym, tak tylko na sprawdzenie. Jeśli masz opony kierunkowe to nie zwracaj na to uwagi, to tylko na sprawdzenie.

PostNapisane: 30 wrz 2013, 21:59
przez alk80
alk80 napisał(a):wiewior zamień przednie koła stronami i zobacz czy coś się zmieni,