Strona 1 z 1

Hamulec ręczny różnie "łapie" koła – jak regulować?

PostNapisane: 9 sie 2013, 11:17
przez fast driveer
Witajcie, pytanie dotyczy sposobu(ów) regulacji hamulca ręcznego aby oba łapał oba koła równo. Wymieniłem klocki hamulcowe, na pomiarach wyszło że hamując nożnym łapie równo ( <spoko> ) natomiast zaciągając ręczny łapie lewą stronę mocniej a prawą słabiej ( <co?> ). Podkręciłem śrubą przy dźwigni hamulca ręcznego (pod zaślepką) bo łapał za wysoko. Teraz łapie w miarę na właściwym poziomie, bo na +/– 7 zapadce (było na 12 – 13, co wyregulowałem). Zastanawiam się czy mogę jakoś np. wyregulować cięgna ręcznego tak aby łapał równo i gdzie oraz jak się mógł bym za to zabrać.
P.S. wyczytałem na naszym forum w podobnych tematach hamulcowych że podobno przy zacisku jest śruba/imbus, którą można to wyregulować, naciąg linki.. .
Zanim się za to będę zabierał proszę o wsparcie w jakąś szerszą wiedzę teoretyczną przed praktyką :) .

PostNapisane: 9 sie 2013, 15:24
przez motylek322
fast driveer napisał(a):..
P.S. wyczytałem na naszym forum w podobnych tematach hamulcowych że podobno przy zacisku jest śruba/imbus, którą można to wyregulować, naciąg linki....


Ja też o takiej regulacji czytałem ale chyba bywa różnie. W mojej GW niczego takiego nie ma.

Re: Hamulec ręczny różnie "łapie" koła – jak regulować?

PostNapisane: 9 sie 2013, 22:09
przez Dominator
Szybki, zerknij na stan zaciskow.. sama regulacja nie pomoze. kiedys zrobilem tak jak Ty i dymek poszedl z kola.. Tarcze rowno i odpowiednio sie nagrzewaja?

PostNapisane: 11 sie 2013, 11:34
przez fast driveer
Problem z różnym łapaniem hamulca mam na ręcznym. Hamulec nożny wszystkie strony tył i przód tip top. Zaciągam ręczny i łapie lewą stronę mocniej od prawej. Wydaje mi się że było też tak przed tym jak wymieniłem klocki, nie robiłem wtedy co prawda pomiarów na maszynie na kanale, ale zima się ślizgałem na śniegu i pamiętam jakie ślady na świeżutkim śniegu zostawiały oba koła. Jest to hamulec ręczny więc to nie wielkie halo, ale czy tak trudne może być w mazdzie wyregulowanie ... ?!?

Re: Hamulec ręczny różnie "łapie" koła – jak regulować?

PostNapisane: 11 sie 2013, 17:17
przez alk80
Regulacja była ale w zaciskach z GE,

podstawa to dobry stan zacisków, kup sobie zestawy naprawcze autofrein, koszt stosunkowo niewielki, przy okazji sprawdzisz w jakim stanie są łożyska igielkowe osi dźwigni ręcznego,
druga sprawa to linka ręcznego – czy się nie zacina
u mnie jeszcze była sprawa luzu na piascie – po wymianie jest coraz lepiej

PostNapisane: 27 sie 2013, 08:56
przez fast driveer
alk80 dzięki za podpowiedź. Koła hamują przy użyciu nożnego idealnie równo i generalnie wszystko gra. Problem jest z ręcznym – tzn. działa, i wszystko było by ok ale prawa strona hamuje ale słabiej. Chcę to wyrównać i zanim zaczął bym rozbierać na części pierwsze tylne zaciski, pierwsze co zrobię to wyregulować chcę linkę, jak będę miał pewność że z linką jest ok to dopiero pójdę dalej.
Z przodu w kabinie jest ta śrubka (prosta sprawa), ale z tylu cz też są jakieś regulacje naciągu linki ?

PostNapisane: 27 sie 2013, 09:36
przez alk80
jak napisałem wcześniej, regulacja przy zacisku była w 626 GE, 626 GF/GW niestety nie ma tej regulacji, reguluje się tylko przy ręcznym
obstawiam że siada/siadło ci łożysko igiełkowe w prawym zacisku

PostNapisane: 28 sie 2013, 10:42
przez rumunn95
a ja obstawiam wyciagnieta linke wymien obie koncowe i po problemie

PostNapisane: 28 sie 2013, 13:04
przez fast driveer
Oki, dzięki za informacje, Alk80 możliwe że to ma związek z zaciskiem. Rummun95 zacznę sprawdzać od linek końcowych, bo może to rozwiąż problem. W międzyczasie przeglądam jeszcze to: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=427&t=38111&p=2697395#p2697395 .
PS. : szukam też schematu do hamulca ręcznego w GF'kach (bo może mi to pozwoli bardziej naświetlić sytuację), może ktoś ma i mógł by podrzucić..

Re: Hamulec ręczny różnie "łapie" koła – jak regulować?

PostNapisane: 28 sie 2013, 14:03
przez 89matthew89
O taki schemat chodziło ? Wszystko masz workshop manual
Obrazek

Re: Hamulec ręczny różnie "łapie" koła – jak regulować?

PostNapisane: 28 sie 2013, 16:32
przez motylek322
Tez coś znalazłem. Chyba nawet z forum.
linki ręczny schemat.jpg

PostNapisane: 28 sie 2013, 18:09
przez fast driveer
Dzięki za szybką odpowiedz i wrzucenie schematów. Wydrukuję je i jak podniosę tył żeby zobaczyć jak lecą cięgna to będzie bardzo pomocne gdzie co leci i do czego.

Re: Hamulec ręczny różnie "łapie" koła – jak regulować?

PostNapisane: 29 sie 2013, 12:59
przez Piotr19k2
dołączę do tematu po kupnie mazdy nie miałem wogóle ręcznego więc regulowałem przy cięgnie od ręcznego podciągnąłem linkę i coś zaczeło trzymać ale nie blokuje kół na trawie w zimie na lodzie owczem bonie ma oporów co może być przyczyną słabego ręcznego ??

PostNapisane: 29 sie 2013, 13:31
przez rumunn95
zacznij od wymiany linek i regeneracji zaciskow

PostNapisane: 8 mar 2014, 10:31
przez fast driveer
Witajcie, piszę bo korzystając z kanału sprawdziłem wreszcie czemu ręczny mi nie łapie równo obu kół. Linki wyglądają +/– ok, regulowanie śrubą przy dźwigni zaciągania nic nie dało bo problem mam z jednym z zacisków. Koledzy kierowcy podpowiadali co to może być.. i już wiem że przy kole które gorzej hamowało linka nie zaciąga/przesuwa tego "bolca/trzpienia" na zacisku do końca. A więc będę prawdopodobnie regenerował swój stary (dobry :) ) zacisk ( tak jak ten dobry opis tutaj viewtopic.php?t=38111&highlight= ), lub poszukam już zregenerowanego :( .