Dziwna praca pedału sprzęgła – przeskakuje w czasie wciskania.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Jaksa » 22 mar 2006, 23:55

mayer napisał(a):ja tylko popatrzyłem i powąchałem, naprawde nic nie lizałem
Oj....zartowałem ( tak mowimy w warsztacie jak cos ciekawego robimy <lol> )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Pajko » 31 mar 2006, 20:17

A powiedzcie mi czy do tego sparowania mufy i koszyczka trzeba sciagac skrzynie ?? I czym to posmarowac .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez mayer » 31 mar 2006, 22:39

No trza... ja w takich miejscach stosuje albo smar grafitowy albo miedziowy.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Bartek1986 » 31 mar 2006, 23:29

Co do skrzypienia sprzęgła w GE... Skrzypiało tak, że szału można było dostać :| Rozwiązanie proste. Kładziemy się na podłoge WD-40 w ręke naciskamy sprzęgło psikamy, puszczamy psikamy... troszke przez pare godzin smierdzialo tym w aucie ale od dobrych paru miesiecy pedał sprzęła działa bardzo cichutko, a w zasadzie to go wogule nie slychac :)
Tam skrzypi taka sprężynka czy coś... ostatnio koledzie psikałem w Hyundaiu Atosie i też pomogło :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Pajko » 1 kwi 2006, 09:20

Alew psikales od wew. czy od zew. ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Bartek1986 » 1 kwi 2006, 11:49

Kładiesz sie normaslnie w samochodzie przed fotelem kierowcy i tam bardzo wysoko psikasz przy samym koncu sprzegla na ta sprezynke i reszcze... efekt super :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Pajko » 1 kwi 2006, 12:49

dzieki bede kombinować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez cimoch » 13 kwi 2006, 13:39

Dzieje się u mnie coś dziwnego ze sprzegłem- sprzegło chodzi dosyć twardo i delikatnie skrzypi w miejscu gdzie jest chyba jakiś element załączający (przy skrzyni biegów), co może być tego powodem.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 16:59
Posty: 217
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BN 2,5

Postprzez cimoch » 13 kwi 2006, 13:55

I został mój post przerzucony na siłę :). A tak chciałem mieć swój.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 16:59
Posty: 217
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BN 2,5

Postprzez cimoch » 17 maja 2006, 11:08

Czy skrzypienie może byc spowodowane hydrauliką załączajacą, u mnie skrzypienie dochodzi na mój słuch z tego miejsca. Miał ktoś podobnie?
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 16:59
Posty: 217
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BN 2,5

Postprzez Briareos » 17 maja 2006, 11:22

A guma osłaniająca połączenie wysprzęglika i widełek jest jeszcze cała? Może woda ci tam weszła i zardzewiało...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Hazu » 17 maja 2006, 14:46

nikt nigdy nie próbował nasmarowac toru ruchu łożyska sprzegłowego przez otwór w którym znajdują się widełki? :D
Dla czego nie można tam wsunąć rurki i strzykawką wcisnąć smar, nawet jeśli smar nie trafi dokładnie w żądane miejsce to i tak nie spowoduje żadnych skutków ubocznych, na pewno nie dostanie się na tarczę.

Ja sprubóję to uczynić jeżeli tylko bedę miał taką możliwość bo u mnie sprzęgło też ciężko chodzi ale myślałem że ten typ tak ma <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez tomaszhasiak » 17 maja 2006, 16:16

emmerek, jak ci się uda to daj znac, KONIECZNIE
a poco jakiś podpis??
Początkujący
 
Od: 29 sty 2006, 16:29
Posty: 13
Skąd: Nisko
Auto: Mazda 626 2,0 B+G 1994

Postprzez bajer0 » 17 maja 2006, 22:06

Jaksa napisał(a):W 626 wszystkie po 87 mają hydrauliczne , linka była tylko w GC benzynie. Poprawcie mnie jak zle pisze....GC ....ehh pierwszy moj diesel

ja tez mam hydrauliczne sprzeglo ;)
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Hazu » 20 maja 2006, 21:27

tomaszhasiak napisał(a):emmerek, jak ci się uda to daj znac, KONIECZNIE

Udało mi się ale zrobiłem to beznadziejnie, nie tak jak planowałem, ponieważ nie miałem czasu a już zaczeło coś skrzypieć przy nacisakaniu pedału sprzęgła (nie pedał <lol> )

Planowałem użyć do tego odpowiedniego smaru, rurki zrobionej ze starego metalowego przewodu hamulcowego oraz strzykawki.

Ale ponieważ nie miałem czasu wykorzystałem kawałek elastycznego przewodu strzykawkę olej przekładniowy zwykły.
Umieściłem przewód gdzieś nad łożyskiem (tak mi się przynajmniej wydawało) i wlałem olej (20cm) nastepnie szybko poruszałem pedałem i uruchomiłem silnik pochodził trochę na wyższych obrotach aby usunąć ewentualny olej z docisku sprzęgła .

Efekt jest zadowalajcy sprzęgło chodzi płynnie bez szarpnięć i ndmiernych oporów.
Jaksa napisał(a):Pedał będzie pracował prawie jak pedał gazu

Do tego to trochę mu daleko nawet przy silniku Z5 sprzęgło na pewno tak nie pracuje <lol>
W porównaniu do astry 1.4 (60 KM , sprzęgło na lince) chodzi cieżko ale myślę że jest dobrze.


Sprzegło po tym zabiegu nie ślizga się hahaha hahaha hahaha .

Nie polecam tego robić w ten sposób jeśli ktoś nie planuje wymiany tarczy w najbliższej przyszłosci. <glupek2> :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez cimoch » 21 cze 2006, 13:39

Witam,

może komus to się przyda. U mnie piszczało i chodziło jak w ciągniku (z takimi oporami). Nie miałem czasu ani chęci na rozbieranie. Zrobiłem to chyba po najmniejszej linii opru. Przez widełki włożyłem coś pdobnego do WD 40, tylko lepiej smarujące (oczywiście z przedłużką) i trochę popsikałem. Oczywiście bliżej skrzyni, gdzieś na wałek. Potem parę ruchów pedałem i cisza (żadnych skrzypów ani oprów). Nie wiem jak długo tak będzie, ale na razie minął tydzień i jest oki. Taki zabieg nic praktycznie nie kosztuje, a efekt jest w miarę zadowalający. Nie wiem tylko na jak długo.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 16:59
Posty: 217
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BN 2,5

Postprzez Jamk » 5 gru 2006, 14:54

Witam,
Ponownie porusze ten sam temat. Objawy (w GV RF-CX) mam podobnie jak u kolegi.
musty napisał(a):Ostatnio zauważyłem, że podczas wciskania sprzęgła gdzieś w połowie zakresu ruchu wyczuwalne są jakieś drobne opory, delikatne przeskakiwanie – ruch dzwigni nie jest płynny, bardziej jest to zauważalne przy włączonym biegu ale nie zawsze, przy wyłączonym silniku to też występuje.
Ogólnie wysprzęgla, ale jest to denerwujące.


Do tej pory sprzeglo chodzilo "normalnie" z lekkim oporem i bez zadnych piskow ale ... dzisiaj przy zmianie biegu pedał zaczal chodzic nawet lepiej niz pedal gazu, niemalze "wpada w podloge". Na poczatku ma sie wrazenie ze w ogole nie ma oporu. Leciutki opor jest dopiero od polowy skoku pedalu. Podobne wrazenie mialem gdy zerwala sie kiedys linka sprzegla w vectrze. Wysprzegla, choc mam wrazenie ze przy powrocie pedal jakby sie lekko przycinal.
Czy to tez "koszyczek", czy to ja popadam juz w paranoje :| ?
Zrobilem w nim juz tyle rzeczy ze moglbym kupic drugi taki sam, a wciaz mnie czyms zaskakuje. Ale to juz bajka na inny temat.
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2006, 21:05
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos 6 24V6 /626 GV RF-CX 94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6