Strona 1 z 1

Zmiana skrzyni biegów 2.5 V6 na skrzynię z innego modelu

PostNapisane: 21 lip 2013, 21:06
przez jarsonik
Witam...

Zastanawiam się nad wstawieniem innej, niz fabryczna, skrzyni biegów do silnika 2.5v6..fabryczna skrzynia padła...a raczej jej piąty bieg wypada, więc kwalifikuje się do wymiany i tak sobie myślę, czy nie dałoby rady zamontowanie tam jakiejś skrzyni z sześcioma biegami...Może ktoś z szanownego forum coś ślyszał i chciałby się podzielić wiadomosciami??

z góry dziękuję

PostNapisane: 21 lip 2013, 23:19
przez noxes
Skrzynia 6 biegów? Oczywiscie jest możliwa, ale to nie opłacalne.

Re: inna skrzynia biegów do 2.5v6

PostNapisane: 22 lip 2013, 06:08
przez jarsonik
A czemu nieopłacalne??

Kolega z forum mi podpowiedział, żeby załozyc skrzynię od 1.8 v6 i w ten właśnie sposób zrodził się pomysł, że może właśnie jakąś sześciobiegówkę wmontować....Powinien chyba trochę mniej palić, jakby miał 6 biegów

PostNapisane: 22 lip 2013, 06:31
przez kamilspider
Nie sądzę ;) Prędzej byś może ciut więcej pocisnął.
MX6 KLDE i tak mało pali jak na taki silnik, jeżeli jest wszystko ok. Moja brała 7,5-18 <czarodziej>

PostNapisane: 22 lip 2013, 22:12
przez szumki44
kamilspider napisał(a):MX6 KLDE i tak mało pali jak na taki silnik, jeżeli jest wszystko ok. Moja brała 7,5-18
7.5 to jak na Stacje paliw jechales pewnie na rezerwie :P

A tak serio to jedynie z V6 mozesz podpasowac ewentualnie zmienic same wnetrze :) Jak cos o ile nie wywalilem mam skrzynie od M6 6 biegowa uszkodzona (3 i 4rki brak :D ) moge ci zrobic zdjecia i wymiary wszelkie mocowania itp

PostNapisane: 22 lip 2013, 23:37
przez noxes
jarsonik napisał(a):A czemu nieopłacalne??

Bo montując tam skrzynię 6 biegów podwoisz wartość samochodu. Żadna skrzynia nie podejdzie Ci tam bez przeróbek.
Dorobić flanszę, co z rozrusznikiem? Wybierak, mocowania(poduszki) Półosie czy będą osiowo w stosunku do piast?
Mam skrzynię od 1.8 v6 przy silniku 2.5 będziesz mógł pokonywać skrzyżowania na 3-4biegu, a i odejście lepsze :)

PostNapisane: 24 lip 2013, 19:36
przez Szyna
Skrzynia od K8 wchodzi bez problemu, do tego wrzucasz 5 bieg z FS'a, masz tanio i oszczędnie ;)

PostNapisane: 24 lip 2013, 19:42
przez szumki44
Z FP piatke wrzucasz masz jeszcze taniej :D

PostNapisane: 24 lip 2013, 23:01
przez noxes
szumki44 napisał(a):Z FP piatke wrzucasz masz jeszcze taniej

Na pewno?

PostNapisane: 25 lip 2013, 07:44
przez szumki44
Tak bo sam takowa mam z FP do Fs dalem i piatka jest dluzsza o wiele

PostNapisane: 25 lip 2013, 13:11
przez noxes
To dlaczego każdy zmienia np K8 na FS? a nie na FP?

PostNapisane: 27 lip 2013, 00:44
przez szumki44
ja szedlem w strone ekonomi :) Fs jest krotsza od FP . Bynajmniej 5-tka najbardziej a 1-2-3 o 10-20km wiecej na piatce sporo juz . Sa wady bo skrzynia jest zestopniowana do momentu i mocy a po przekladce lipa na miescie jedzic zeby eko bo trzeba krecic wyzej bo na 3jce mamy za niskie obroty i meczymy silnik :)

Tak samo na trasie ekonomiczinej jest jechac 100 w gore na 5tce bo jak jedziemy np 70km/h-80 to obroty sa niskie wiec trzeba na 4rce jechac by nie obciazac silnika

podkreslajac sa wady i zalety :) zalety jak sie jedzie szybciej o te 20-30km niz normlanie wady ze trzeba czesciej zanizac bieg by podciagnac na mocy i momencie obrotowym bo wspolgranie jest kiepskie :)

Re: Zmiana skrzyni biegów 2.5 V6

PostNapisane: 31 lip 2013, 15:41
przez gladziu90
W takim razie jak to się ma do moich osiągów w fs 116km?
1- 60km/h
2-110km/h
3-150km/h
100km/h na 5 biegu przy 2 500 obr/min
Właśnie rozważam wymianę skrzyni i zastanawiam się czy ta zębatka z fp będzie miała jeszcze niższe obroty na 5 biegu przy 100km/h.

PostNapisane: 6 sie 2013, 17:31
przez szumki44
tutaj filmik :) taka zwykla jazda w korku bez szalenstw jak cos ..
http://www.youtube.com/watch?v=Vr0qGYEwmNU

Sorki za obraz ale ciezko sie nagrywa telefonem 1 reka i trzyma kierownice :D

Dopisano 7 sie 2013, 19:05:

gladziu90 napisał(a):Właśnie rozważam wymianę skrzyni i zastanawiam się czy ta zębatka z fp będzie miała jeszcze niższe obroty na 5 biegu przy 100km/h.
tak o 100-200 :D ale to nie warto bo ekonomia dlugich biegow jest przy 120-160 w tym zakresie jest odczuwalna oszczednosc paliwa