Strona 1 z 2
Regulacja sprzegła

Napisane:
17 paź 2005, 17:25
przez tomsfactory
Mazda 626 GW kombi 2.0 B rocznik 99
Chciałbym Was zapytac o prace sprzegła – generalnei chodzi mi o punkt zbierania u mnie jest tak ze przez 3/4 wcisniecia nic sie nie dzieje i musze je dusic do podłogi. Przez co czasem ciezko jest znaleźc punkt poł sprzęgła.
dodatkowo przewaznie na 1 i 2 biegu od czasu do czasu zdarza sie jakies takie dziwne szarpanie samochodem.
Nie zaobserwowałem poslizgu. Znam to z innej marki ale tu tego nie ma.
Nie wykonalem jeszcze testu na 5 biegu. ale raczej poslizg odpada.
Czy mozliwa jest jakas regulacja – podniesienie sprzegła?
Czy moje problemy moga byc zwiazane z jakas spreżyna – sam sie nie znam tylko tak mniemam jako laik.
Co moze sie dziac???
Dzieki i pozdrawiam.

Napisane:
17 paź 2005, 19:34
przez Jaksa
tomsfactory napisał(a):Czy mozliwa jest jakas regulacja
Na pedale sprzegła jest regulacja – masz jakis wogole luz ?

Napisane:
17 paź 2005, 21:19
przez tomsfactory
Jaksa napisał(a):tomsfactory napisał(a):Czy mozliwa jest jakas regulacja
Na pedale sprzegła jest regulacja – masz jakis wogole luz ?
A gdzie jej szukac dokładnie???

Napisane:
17 paź 2005, 21:33
przez Jaksa
tomsfactory napisał(a):A gdzie jej szukac dokładnie?
Musisz dostac się pod pedały , zobaczysz trzpien ktory wchodzi w pompę sprzęgła – tam jest regulacja. ( tylko tym się reguluje )

Napisane:
5 maja 2008, 18:14
przez Janek B.
Jaksa napisał(a):tomsfactory napisał(a):Czy mozliwa jest jakas regulacja
Na pedale sprzegła jest regulacja – masz jakis wogole luz ?
Dzięki Jaksa ja też z twojej porady skorzystałem miałem ten sam problem. Niech żyje klub!!!

Napisane:
5 maja 2008, 22:33
przez Jaksa
Janek B. napisał(a):Niech żyje klub!
Sto lat


Napisane:
31 maja 2008, 00:00
przez Hugo
A jak powinno być i jak się reguluje sprzęgło hydrauliczne w 626 GE FS? U mnie sprzęgło zaczyna brać ok. 1-2 cm od podłogi. I mam wrażenie, że ten dystans (1-2 cm) cały czas się zmniejsza... Sprzęgło jest nowe z ASO. Trzeba wcisnąć pedał sprzęgła do samej podłogi (dociskając niemalże na siłę) i wtedy biegi wchodzą bajecznie, jak w masełko.
Proszę o porady. Odpowietrzać (ale płyn jest w zbiorniczku i nie ma wycieków) czy regulować? I w którym miejscu?

Napisane:
1 cze 2008, 12:11
przez Hugo
Już mogę powiedzieć, że w GE z silnikiem FS sprzęgło reguluje się tak samo jak w GF, czyli śrubą na pedale sprzęgła. Jestem już po. Kilka obrotów w/w śrubą i sprzęgło znów działa bajecznie i "bierze" ok. 4-5 cm od podłogi.

Napisane:
6 cze 2008, 07:10
przez radar79
SUPER właśnie mam ten sam problem
byłem w 3 warsztatach ponieważ z tego powodu mam problemy z wrzuceniem jedynki
i wszyscy zawsze mówil ze to skrzynia biegów ze synchronizator jest do pupy i ze trzeba to zmienić ...
a koszt to bagatela 550 robocizna plus cześci ... hehe dzieki wam jestem bogarszy o parę stówek
co prawda jeden koleś powiedział ze to sprzegło ale też trzeba całe wymienić gdzie orginał kosztuje około 7 – 8 stówek no i ma sie rozumiec jeszcze robocizna ....
Ja pierdykam Ci ludzie chyba oszaleli ...
Fachowcy za 5 groszy
THX
Radar

Napisane:
17 cze 2008, 16:36
przez domingez
Warto może jeszcze zwrócić uwagę, że w pierwszej kolejności kluczem nr 12 luzujemy nakretkę przy pedale a potem regulujemy śrubą na klucz nr 10 punkt "brania" sprzęgła. Ufff.. Prościej się chyba nie da


Napisane:
10 wrz 2008, 13:43
przez radar79
domingez napisał(a):Warto może jeszcze zwrócić uwagę, że w pierwszej kolejności kluczem nr 12 luzujemy nakretkę przy pedale a potem regulujemy śrubą na klucz nr 10 punkt "brania" sprzęgła. Ufff.. Prościej się chyba nie da

No włśnie święte słowa
i tak własnie zrobił mi jeden kolo

i zamiast zapłacić 500-800 PLNów zapłaciłem 20 PLN
Zatem wszystkim polecam warsztat na Klecińskiej przy Auto-GOSI we WRO
pytac o Waldka

super kolo uczciwy, zawsze doradzi i pomoze ... Szkoda ze tacy ludzie to zadkość... W zasadzie to jeżdże do niego ze swoją MAZDZIĄ z kazdą pierdołą


Napisane:
10 wrz 2008, 18:13
przez andrzej.j
Witam mam pytanko,żeby biegi lepiej wchodziły to śrube trzeba wkręcić czy wykręcić.

Napisane:
10 wrz 2008, 19:07
przez maxim_wawa
panowie laik jestem jakich malo i przydala by sie jakas rycina co gdzie jak


Napisane:
10 wrz 2008, 20:47
przez domingez
Jak zajrzysz pod spód i obejrzysz pedał to pokapujesz szybciej niż po rycinie, bo ona nie koniecznie ukaże mechanizm z twojego punktu widzenia. Weź dwa klucze płaskie 10 i 12 a instrukcję ich użycia masz kilka postów wyżej. Powodzenia.

Napisane:
13 wrz 2008, 16:25
przez mmario20
Jaksa (domingez też) jesteście fantastyczni. Jaksa-za cierpliwość dostaniesz w niebie złoty tron. Ja jestem leń do potęgi n-tej ale nie odważyłem się zadać tego pytania. Zapytałem kolegi z forum gdzie w ogóle jest regulacja sprzęgła bo faktycznie nie mam kanału. Myślałem że może jak 125p-popychacz na siłownik/łapa...Niech żyje forum Mazdaspeed ( i ty Jaksa)

Napisane:
13 wrz 2008, 20:32
przez maxim_wawa
wyregulowałem.. jest super
dzieki panowie

Napisane:
1 gru 2008, 15:13
przez malkolm
no cóż u mnie też łapie zaraz przy podłodze jakieś 3 może 5 cm, porównywałem z innym ditd i jest różnica, czy w dieslu tak samo się reguluje jak w benzyniaku??
Re: Regulacja sprzegła

Napisane:
26 kwi 2010, 19:27
przez Kerrinf
Moglibyście udzielić rady w sprawie regulacji. Mam taki problem, że sprzęgło łapie około 2cm od podłogi, znalazłem już tą srubę do regulacji. Tu mam problem. Jest ona wkręcona na chyba maxa lub prawie maxa. Czy żeby poprawić te sprzęgło to potrzebuję ta śrubę wkręcić czy wykręcić? Boję się o to, że jak trochę odkręce tą śrubę i to nie zadziała tak jak trzeba, a w konsekwencji nie będę mial możliwości powrotu do tego co jest teraz. Jeśli ktoś to robił to proszę o pomoc.
Re: Regulacja sprzegła

Napisane:
3 lip 2010, 23:05
przez ceraz
Jesteście wielcy

! Właśnie wyregulowałem pedał sprzęgła tymi śrubkami

! Tysiak w kieszeni. Dzięki !
Wszystkie palanty w warsztatach tylko wymieniać chciało komplet sprzęgła. Nikomu się nie chciało nawet łapki włożyć pod konsole, a schylić się to już poważna czynność.
Niech żyje MazdaSpeed
Re: Regulacja sprzegła

Napisane:
3 lip 2010, 23:51
przez malkolm
Kerrinf napisał(a):Moglibyście udzielić rady w sprawie regulacji. Mam taki problem, że sprzęgło łapie około 2cm od podłogi, znalazłem już tą srubę do regulacji. Tu mam problem. Jest ona wkręcona na chyba maxa lub prawie maxa. Czy żeby poprawić te sprzęgło to potrzebuję ta śrubę wkręcić czy wykręcić? Boję się o to, że jak trochę odkręce tą śrubę i to nie zadziała tak jak trzeba, a w konsekwencji nie będę mial możliwości powrotu do tego co jest teraz. Jeśli ktoś to robił to proszę o pomoc.
wykręć ją trochę,