Palą się kontrolki TCS TCS OFF, ABS i hamulec ręczny

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sebek222 » 10 lis 2012, 18:18

Witam, po zmianie akumulatora zapaliły mi się kontrolki TCS, TCS OFF i kontrolka z wykrzyknikiem od hamulca. Nie działa mi abs i tcs, podejrzewam że komputer wygenerował jakiś błąd i wyłączył czujnik odpowiedzialny za te systemy. Probowałem odczytać błędy interfejsem diagnostycznym ELM 327, testowałem programem Scantool, TCM Scan i Torque pro na androida, programy łączą się z interfejsem, można odczytać pomiary obrotów, prędkości i innych, jednak nie wykrywają żadnych błędów, moje pytanie czy ten interfejs nie czyta tego typu błędów ? Skoro kontrolki się świecą to wydaje mi się że jest zarejestrowany jakiś błąd i nie wiem czym możnaby było go odczytać.

Proszę o odpowiedź, Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2012, 16:58
Posty: 9
Auto: Mazda 626 V 115 KM benzyna+gaz

Postprzez gslaw » 10 lis 2012, 18:38

ja miałem niedawno taki problem, tzn zapaliła mi si e właśnie ta sama konfiguracja lampek. U mnie powodem okazał się padający czujnik ABS prawego tylnego koła – usterka wyszła po podłączeniu kompa i sczytaniu błędów. Pomogła wymiana a potem koniecznie wykasowanie błędu za pomocą komputera. Jeżeli u ciebie problem pojawił się po wymianie akumulatora to jest to co najmniej dziwne, albo zbieg okoliczności. Mógł paść czujnik lub centralka ABS ale tej bym od razu nie podejrzewał. Alarm / błąd musi być skasowany za pomocą komputera.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez sebek222 » 10 lis 2012, 21:52

No właśnie ciekawe czy może poszło gdzieś jakies zwarcie, słyszałem że czasami tak jest że minimalny skok napięcia powoduje wygenerowanie błędu, czy może stało sie coś poważniejszego.

Tylko zastanawia mnie to czemu te wszystkie programy do diagnostyki nie odczytują żadnego błędu, ciekawe jak to sprawdzają w serwisach, pewnie też jakimś programem, ostatecznie będę musiał się wybrać szkoda tylko że nie można kwestii błędu rozwiązać samodzielnie bo za samo podłączenie komputera już się płaci. Chciałbym najpierw sprawdzić czy ten błąd został jednorazowo przechwycony i przez to mam wyłączony czujnik czy może pojawi sie na nowo co oznaczałoby że jednak jest coś do wymiany...
Początkujący
 
Od: 28 lip 2012, 16:58
Posty: 9
Auto: Mazda 626 V 115 KM benzyna+gaz

Postprzez gslaw » 12 lis 2012, 02:07

Niestety nie ma rady. Musisz udać się do kogoś żeby sczytał błąd jakimś bardziej profesjonalnym programem do diagnostyki i wykasował go.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez lucas83 » 12 lis 2012, 15:42

Tylko zastanawia mnie to czemu te wszystkie programy do diagnostyki nie odczytują żadnego błędu, ciekawe jak to sprawdzają w serwisach, pewnie też jakimś programem, ostatecznie będę musiał się wybrać szkoda tylko że nie można kwestii błędu rozwiązać samodzielnie bo za samo podłączenie komputera już się płaci.


Ano dlatego, że w serwisach używają przeważnie dedykowanego sprzętu/oprogramowania, które ma "nieco" więcej możliwości niż śmieszny interfejsik za 50 PLN z Allegro :) Gdyby tak było, to nikt nie bawiłby się w dedykowane urządzenia, tylko jechał na taniościach. Taki interfejs może pokazać i ewentualnie wykasować błędy związane bezpośrednio z silnikiem, natomiast jeśli chodzi o inne układy, to już tak kolorowo może nie być.

Druga sprawa: sprawdź, czy nowo założony akumulator jest wystarczająco naładowany, gdyż może się zdarzyć tak, że niski stan naładowania akumulatora może owocować takimi właśnie błędami. Jeśli jednak jesteś pewien tego akumulatora, to pozostaje diagnostyka układu ABS (wszystko rozpisane w instrukcji serwisowej/forum, także przy odrobinie chęci możesz sobie zdiagnozować to samemu).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez sebek222 » 12 lis 2012, 19:05

Akumulator tak się składa że po tej usterce i tak wymieniałem na nowy bo miałem to w planach i bez zmian.
Byłem w serwisie, błąd odczytany – uszkodzony czujnik prędkości lewego tylnego koła.

Mam pytanie – błąd mam od dwóch tygodni, a 3 tygodnie temu miałem wymieniany jakiś element przy tym kole do hamulca ręcznego (chyba zacisk czy coś takiego) a przynajmniej za felgą widzę to co zostało wymienione – ten element: http://www.mazdaspeed.pl/sklep/58-zacis ... n345e.html

Czy przy tej wymianie mógł zostać uszkodzony ten czujnik ? Rozmawiałem z mechanikiem który naprawiał mi ten hamulec i mówił że w żadnym wypadku bo nawet nie rozkręcał nic w okolicach tego czujnika, ze to siedzi głębiej, poza tym mówił że gdyby on to uszkodził to kontrolki odrazu by się zapaliły a nie po kilku dniach. Może coś zostało tam rozłączone, czy faktycznie zbieg okoliczności i jedno z drugim nie ma związku ?
Początkujący
 
Od: 28 lip 2012, 16:58
Posty: 9
Auto: Mazda 626 V 115 KM benzyna+gaz

Postprzez gslaw » 13 lis 2012, 00:39

też tak myślałem, bo mój mechanik też coś poprawiał przy hamulcach jakiś tydzień wcześniej zanim pojawiła się usterka. Jednakże był to czysty zbieg okoliczności i u ciebie prawdopodobnie jest tak samo. Chociaż może mogło się tak zdarzyć, że klucz się mechanikowi omsknął i walną czujnik z deka... Co prawda nowy chiński zamiennik na allegro nie jest drogi. Ja z przesyłką zapłaciłem 80 zł. Oryginał kosztuje około 600zł.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez lucas83 » 13 lis 2012, 14:23

No to chłopie, trzeba było tak od razu z tym zaciskiem. Najpierw pisałeś, że wymieniłeś akumulator i że dopiero po tej wymianie pojawił Ci się błąd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez sebek222 » 13 lis 2012, 20:01

lucas83 napisał(a):No to chłopie, trzeba było tak od razu z tym zaciskiem. Najpierw pisałeś, że wymieniłeś akumulator i że dopiero po tej wymianie pojawił Ci się błąd.



Stało się to na następny dzień po wymianie akumulatora i tydzień po wymianie zacisku, jak to pisałem to nie wiedziałem w ogóle jaki błąd jest wygenerowany, dopiero jak się dowiedziałem że to przy tym kole to powiązałem fakty jednak i tak nie wiadomo czy to przez to, skoro tydzień czasu było ok... :/
Początkujący
 
Od: 28 lip 2012, 16:58
Posty: 9
Auto: Mazda 626 V 115 KM benzyna+gaz

Postprzez rafik89 » 14 lis 2012, 22:09

żeby sczytać błąd wcale nie trzeba podłączać auta pod komputer, wystarczy w złączu diagnostycznym połączyć dwa piny drutem, następnie przekręcić kluczyk w stacyjce na pierwszą pozycje i kontrolka sama wymiga kody błędu. Gdzieś na forum ta metoda jest opisana. Osobiście podejrzewam tylny prawy czujnik abs
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez lucas83 » 15 lis 2012, 12:30

Osobiście podejrzewam tylny prawy czujnik abs


A dlaczego nie lewy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez grzech_z » 15 lis 2012, 14:10

lucas83 napisał(a):
Osobiście podejrzewam tylny prawy czujnik abs


A dlaczego nie lewy?


Też stawiam na lewy – wiem bo wczoraj wymieniałem:)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez rafik89 » 15 lis 2012, 15:30

u mnie najpierw padł prawy, po niecałym roku lewy. W każdym razie któryś z nich.
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez sebek222 » 11 gru 2012, 10:40

Przeczyścili mi ten czujnik, dopiero teraz bo wcześniej nie było kiedy, jednak nic nie pomogło, pytałem w sklepie i nie mają nawet zamenników, czy to oznacza że jestem zmuszony kupić ta ćzęśc z serwisu ? wtedy to koszt 500 zł, znalazłem coś takiego:

Kod: Zaznacz cały
http://www.fox.rzeszow.pl/czujnik-abs-tyl-lewy-mazda-323-626-premacy(4,269,87909).aspx


Ma ktoś części tej firmy ?
Początkujący
 
Od: 28 lip 2012, 16:58
Posty: 9
Auto: Mazda 626 V 115 KM benzyna+gaz

Postprzez grzech_z » 11 gru 2012, 12:11

Ja zakupiłem tu:
allegro.pl/sklep/2926055_czesci-samochodowe-getz
Wygląda na solidny i póki co działa:)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez sebek222 » 11 gru 2012, 12:27

Zamówiłem z tego linka, dzięki :) Dam znać jak wymienię.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2012, 16:58
Posty: 9
Auto: Mazda 626 V 115 KM benzyna+gaz

Postprzez sebek222 » 14 gru 2012, 00:11

Czujnik wymieniony, działa :) Przy okazji dowiedziałem się też że przy tym czujniku ktoś już grzebał, tak czy inaczej mam już problem z głowy, dzięki za pomoc, pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2012, 16:58
Posty: 9
Auto: Mazda 626 V 115 KM benzyna+gaz

Postprzez grzech_z » 14 gru 2012, 09:29

sebek222 napisał(a):Czujnik wymieniony, działa :) Przy okazji dowiedziałem się też że przy tym czujniku ktoś już grzebał, tak czy inaczej mam już problem z głowy, dzięki za pomoc, pozdrawiam.


Kolejna rzecz do rozkminienia – co w takim czujniku zepsuć się może:) Odłożyłem na wypadek, gdybym nie miał co z czasem zrobić. Szkoda, że w kolejce za silnikiem:)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez YATES » 10 kwi 2019, 17:33

Mam pytanie. Mazda 626 V GF rocznik 1998 , świeci się na liczniku kontrolka poduszki i czerwona kontrolka w lewym dolnym rogu licznika ( czasami gaśnie, częściej się zaświeca) . Czy odłączenie akumulatora na jakiś czas może zgasić te kontrolki czy tylko trzeba to zrobić komputerem ?
Mam kabel na OBD2 i adapter do Mazdy 626 , mam program Forscan ale za nic nie chce mi się połączyć z tym samochodem .
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez dj4xm » 12 kwi 2019, 10:11

Ta dolna w lewym rogu to też z tego co kojarzę jest kontrolka od poduszek, mi się zapaliła jak miałem komplet pasażerów i ktoś nogą w czujnik pod fotelem haczył. I powiem, że od tego bym zaczął :) Zbadać czy wszystkie kostki są połączone pod fotelami.
Z obd zapomnij o połączaniu musi być ELM327 w odpowiedniej wersji, poza tym ja posiadając to i przejściówkę na Mazdę niestety błędów poza silnikowych nie odczytam – może jakby podłączyć się bez przejściówki samymi kabelkami w piny by się udało, innym użytkownikom diodą wymigać kod błędów się udało, ja szukałem uszkodzonego czujnika ABS i przez ELM i przejściówkę na Mazdę niestety tylko błędy silnika można oczytać na FORSCAN, aż po prostu wymieniłem oba czujniki z tyłu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 19:24
Posty: 260 (88/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6