Palą się kontrolki TCS TCS OFF, ABS i hamulec ręczny
Strona 1 z 1
Witam, po zmianie akumulatora zapaliły mi się kontrolki TCS, TCS OFF i kontrolka z wykrzyknikiem od hamulca. Nie działa mi abs i tcs, podejrzewam że komputer wygenerował jakiś błąd i wyłączył czujnik odpowiedzialny za te systemy. Probowałem odczytać błędy interfejsem diagnostycznym ELM 327, testowałem programem Scantool, TCM Scan i Torque pro na androida, programy łączą się z interfejsem, można odczytać pomiary obrotów, prędkości i innych, jednak nie wykrywają żadnych błędów, moje pytanie czy ten interfejs nie czyta tego typu błędów ? Skoro kontrolki się świecą to wydaje mi się że jest zarejestrowany jakiś błąd i nie wiem czym możnaby było go odczytać.
Proszę o odpowiedź, Pozdrawiam.
Proszę o odpowiedź, Pozdrawiam.
- Od: 28 lip 2012, 16:58
- Posty: 9
- Auto: Mazda 626 V 115 KM benzyna+gaz
ja miałem niedawno taki problem, tzn zapaliła mi si e właśnie ta sama konfiguracja lampek. U mnie powodem okazał się padający czujnik ABS prawego tylnego koła – usterka wyszła po podłączeniu kompa i sczytaniu błędów. Pomogła wymiana a potem koniecznie wykasowanie błędu za pomocą komputera. Jeżeli u ciebie problem pojawił się po wymianie akumulatora to jest to co najmniej dziwne, albo zbieg okoliczności. Mógł paść czujnik lub centralka ABS ale tej bym od razu nie podejrzewał. Alarm / błąd musi być skasowany za pomocą komputera.
- Od: 3 cze 2011, 01:04
- Posty: 115
- Skąd: Ciechanów
- Auto: 626 gf 2001 2.0 136km
No właśnie ciekawe czy może poszło gdzieś jakies zwarcie, słyszałem że czasami tak jest że minimalny skok napięcia powoduje wygenerowanie błędu, czy może stało sie coś poważniejszego.
Tylko zastanawia mnie to czemu te wszystkie programy do diagnostyki nie odczytują żadnego błędu, ciekawe jak to sprawdzają w serwisach, pewnie też jakimś programem, ostatecznie będę musiał się wybrać szkoda tylko że nie można kwestii błędu rozwiązać samodzielnie bo za samo podłączenie komputera już się płaci. Chciałbym najpierw sprawdzić czy ten błąd został jednorazowo przechwycony i przez to mam wyłączony czujnik czy może pojawi sie na nowo co oznaczałoby że jednak jest coś do wymiany...
Tylko zastanawia mnie to czemu te wszystkie programy do diagnostyki nie odczytują żadnego błędu, ciekawe jak to sprawdzają w serwisach, pewnie też jakimś programem, ostatecznie będę musiał się wybrać szkoda tylko że nie można kwestii błędu rozwiązać samodzielnie bo za samo podłączenie komputera już się płaci. Chciałbym najpierw sprawdzić czy ten błąd został jednorazowo przechwycony i przez to mam wyłączony czujnik czy może pojawi sie na nowo co oznaczałoby że jednak jest coś do wymiany...
- Od: 28 lip 2012, 16:58
- Posty: 9
- Auto: Mazda 626 V 115 KM benzyna+gaz
Tylko zastanawia mnie to czemu te wszystkie programy do diagnostyki nie odczytują żadnego błędu, ciekawe jak to sprawdzają w serwisach, pewnie też jakimś programem, ostatecznie będę musiał się wybrać szkoda tylko że nie można kwestii błędu rozwiązać samodzielnie bo za samo podłączenie komputera już się płaci.
Ano dlatego, że w serwisach używają przeważnie dedykowanego sprzętu/oprogramowania, które ma "nieco" więcej możliwości niż śmieszny interfejsik za 50 PLN z Allegro Gdyby tak było, to nikt nie bawiłby się w dedykowane urządzenia, tylko jechał na taniościach. Taki interfejs może pokazać i ewentualnie wykasować błędy związane bezpośrednio z silnikiem, natomiast jeśli chodzi o inne układy, to już tak kolorowo może nie być.
Druga sprawa: sprawdź, czy nowo założony akumulator jest wystarczająco naładowany, gdyż może się zdarzyć tak, że niski stan naładowania akumulatora może owocować takimi właśnie błędami. Jeśli jednak jesteś pewien tego akumulatora, to pozostaje diagnostyka układu ABS (wszystko rozpisane w instrukcji serwisowej/forum, także przy odrobinie chęci możesz sobie zdiagnozować to samemu).
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Akumulator tak się składa że po tej usterce i tak wymieniałem na nowy bo miałem to w planach i bez zmian.
Byłem w serwisie, błąd odczytany – uszkodzony czujnik prędkości lewego tylnego koła.
Mam pytanie – błąd mam od dwóch tygodni, a 3 tygodnie temu miałem wymieniany jakiś element przy tym kole do hamulca ręcznego (chyba zacisk czy coś takiego) a przynajmniej za felgą widzę to co zostało wymienione – ten element: http://www.mazdaspeed.pl/sklep/58-zacis ... n345e.html
Czy przy tej wymianie mógł zostać uszkodzony ten czujnik ? Rozmawiałem z mechanikiem który naprawiał mi ten hamulec i mówił że w żadnym wypadku bo nawet nie rozkręcał nic w okolicach tego czujnika, ze to siedzi głębiej, poza tym mówił że gdyby on to uszkodził to kontrolki odrazu by się zapaliły a nie po kilku dniach. Może coś zostało tam rozłączone, czy faktycznie zbieg okoliczności i jedno z drugim nie ma związku ?
Byłem w serwisie, błąd odczytany – uszkodzony czujnik prędkości lewego tylnego koła.
Mam pytanie – błąd mam od dwóch tygodni, a 3 tygodnie temu miałem wymieniany jakiś element przy tym kole do hamulca ręcznego (chyba zacisk czy coś takiego) a przynajmniej za felgą widzę to co zostało wymienione – ten element: http://www.mazdaspeed.pl/sklep/58-zacis ... n345e.html
Czy przy tej wymianie mógł zostać uszkodzony ten czujnik ? Rozmawiałem z mechanikiem który naprawiał mi ten hamulec i mówił że w żadnym wypadku bo nawet nie rozkręcał nic w okolicach tego czujnika, ze to siedzi głębiej, poza tym mówił że gdyby on to uszkodził to kontrolki odrazu by się zapaliły a nie po kilku dniach. Może coś zostało tam rozłączone, czy faktycznie zbieg okoliczności i jedno z drugim nie ma związku ?
- Od: 28 lip 2012, 16:58
- Posty: 9
- Auto: Mazda 626 V 115 KM benzyna+gaz
też tak myślałem, bo mój mechanik też coś poprawiał przy hamulcach jakiś tydzień wcześniej zanim pojawiła się usterka. Jednakże był to czysty zbieg okoliczności i u ciebie prawdopodobnie jest tak samo. Chociaż może mogło się tak zdarzyć, że klucz się mechanikowi omsknął i walną czujnik z deka... Co prawda nowy chiński zamiennik na allegro nie jest drogi. Ja z przesyłką zapłaciłem 80 zł. Oryginał kosztuje około 600zł.
- Od: 3 cze 2011, 01:04
- Posty: 115
- Skąd: Ciechanów
- Auto: 626 gf 2001 2.0 136km
lucas83 napisał(a):No to chłopie, trzeba było tak od razu z tym zaciskiem. Najpierw pisałeś, że wymieniłeś akumulator i że dopiero po tej wymianie pojawił Ci się błąd.
Stało się to na następny dzień po wymianie akumulatora i tydzień po wymianie zacisku, jak to pisałem to nie wiedziałem w ogóle jaki błąd jest wygenerowany, dopiero jak się dowiedziałem że to przy tym kole to powiązałem fakty jednak i tak nie wiadomo czy to przez to, skoro tydzień czasu było ok... :/
- Od: 28 lip 2012, 16:58
- Posty: 9
- Auto: Mazda 626 V 115 KM benzyna+gaz
żeby sczytać błąd wcale nie trzeba podłączać auta pod komputer, wystarczy w złączu diagnostycznym połączyć dwa piny drutem, następnie przekręcić kluczyk w stacyjce na pierwszą pozycje i kontrolka sama wymiga kody błędu. Gdzieś na forum ta metoda jest opisana. Osobiście podejrzewam tylny prawy czujnik abs
Przeczyścili mi ten czujnik, dopiero teraz bo wcześniej nie było kiedy, jednak nic nie pomogło, pytałem w sklepie i nie mają nawet zamenników, czy to oznacza że jestem zmuszony kupić ta ćzęśc z serwisu ? wtedy to koszt 500 zł, znalazłem coś takiego:
Ma ktoś części tej firmy ?
- Kod: Zaznacz cały
http://www.fox.rzeszow.pl/czujnik-abs-tyl-lewy-mazda-323-626-premacy(4,269,87909).aspx
Ma ktoś części tej firmy ?
- Od: 28 lip 2012, 16:58
- Posty: 9
- Auto: Mazda 626 V 115 KM benzyna+gaz
sebek222 napisał(a):Czujnik wymieniony, działa Przy okazji dowiedziałem się też że przy tym czujniku ktoś już grzebał, tak czy inaczej mam już problem z głowy, dzięki za pomoc, pozdrawiam.
Kolejna rzecz do rozkminienia – co w takim czujniku zepsuć się może:) Odłożyłem na wypadek, gdybym nie miał co z czasem zrobić. Szkoda, że w kolejce za silnikiem:)
szerokości
grzech
grzech
Mam pytanie. Mazda 626 V GF rocznik 1998 , świeci się na liczniku kontrolka poduszki i czerwona kontrolka w lewym dolnym rogu licznika ( czasami gaśnie, częściej się zaświeca) . Czy odłączenie akumulatora na jakiś czas może zgasić te kontrolki czy tylko trzeba to zrobić komputerem ?
Mam kabel na OBD2 i adapter do Mazdy 626 , mam program Forscan ale za nic nie chce mi się połączyć z tym samochodem .
Mam kabel na OBD2 i adapter do Mazdy 626 , mam program Forscan ale za nic nie chce mi się połączyć z tym samochodem .
Ta dolna w lewym rogu to też z tego co kojarzę jest kontrolka od poduszek, mi się zapaliła jak miałem komplet pasażerów i ktoś nogą w czujnik pod fotelem haczył. I powiem, że od tego bym zaczął Zbadać czy wszystkie kostki są połączone pod fotelami.
Z obd zapomnij o połączaniu musi być ELM327 w odpowiedniej wersji, poza tym ja posiadając to i przejściówkę na Mazdę niestety błędów poza silnikowych nie odczytam – może jakby podłączyć się bez przejściówki samymi kabelkami w piny by się udało, innym użytkownikom diodą wymigać kod błędów się udało, ja szukałem uszkodzonego czujnika ABS i przez ELM i przejściówkę na Mazdę niestety tylko błędy silnika można oczytać na FORSCAN, aż po prostu wymieniłem oba czujniki z tyłu...
Z obd zapomnij o połączaniu musi być ELM327 w odpowiedniej wersji, poza tym ja posiadając to i przejściówkę na Mazdę niestety błędów poza silnikowych nie odczytam – może jakby podłączyć się bez przejściówki samymi kabelkami w piny by się udało, innym użytkownikom diodą wymigać kod błędów się udało, ja szukałem uszkodzonego czujnika ABS i przez ELM i przejściówkę na Mazdę niestety tylko błędy silnika można oczytać na FORSCAN, aż po prostu wymieniłem oba czujniki z tyłu...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6