Strona 1 z 1

Prosze o rozszyfrowanie kodu ABS

PostNapisane: 20 wrz 2005, 16:48
przez gubis
Witam udało mi się odczytać kody ABS-u tylko nie wime co oznaczają proszę o pomoc. Więc tak zapalila sie raz kontrolka i świeciła dugo 1 a potem 4 razy szybko. i po chwili zapalila sie 4 razy wolno i 8 szybko, wydaje mi sie ze jest to kod 14 i 48 na stronie jest kod nr 14 ale nie ma kodu nr 48 prosze o info,

Pozdrawiam

PostNapisane: 20 wrz 2005, 18:39
przez newbie

PostNapisane: 20 wrz 2005, 18:50
przez magicadm
a resetowałeś sterownik?

PostNapisane: 21 wrz 2005, 18:14
przez gubis
Sprawa wygląda tak jak jadę to ABS się nie pali.Kasowalem kody i wraz wyswietla kod 14 i 48 od czego to jest czujnik tylne lewe kolo?

PostNapisane: 21 wrz 2005, 21:00
przez newbie
WSS tylny/lewy ... diagnoza dobra

PostNapisane: 9 sie 2006, 11:35
przez Gość
witam
mam podobny problem
z rana jak odpalam maszyne swieca sie kontrolki ABS i TCS
i nie gasna
po przejechaniu kilku kilometrow i wylaczeniu silnika i ponownym wlaczeniu
wszystko jest w porzadku
wyskakuja mi bledy 14 i 48
to ze 14 to lewy tylny czujnik juz wiem

ale czy moglby ktos w koncu na forum rozszyfrowac
co oznacza kod 48

czunik przeczyscilem
przeczyscilem wtyczke od kompa ABS
i nic sie nie zmienilo czyzby komputer od abs umarl

dziekuje za odpowiedz

pozdrawiam

PostNapisane: 29 sie 2009, 17:21
przez dj.artur__27
11. Błędy ABS'u (Modele GF, GW, BJ, CP)
Co prawda nie dotyczy to tylko modeli z silnikiem diesla, ale chyba się w ogóle przyda. Kontrolka ABS we wskaźnikach nie "wystukuje" błędów (możliwe, że w niektórych modelach komputera tak się dzieje); ale należy zrobić to samemu w dość prosty sposób:
Włożyć w gnieździe diagnostycznym zworkę GND-TBS oraz próbnik z diody (dioda LED+rezystor 1kΩ) podłączona jedną nóżką do FBS a drugą nózką do PLUSA akumulatora. Po włączeniu zasilania (kluczykiem oczywiście) diodka zapali się, zgaśnie i po chwili będzie podawać kody. Długie impulsy oznaczają pierwszą cyfrę, krótkie drugą.
Przy np. uszkodzonym czujniku Lewym Tylnym pojawią się błędy: 14 (jedno długie, cztery krótkie mrugnięcia) oraz 48 (a nawet i 44) – wszystkie wynikają z uszkodzenia czujnika.
Najczęściej "padają" tylne czujniki (przeważnie lewe). Wynika to prawdopodobnie z temperatury (gorsze chłodzenie, przegrzewanie się czujników i w konsekwencji po czasie zwarcie lub przerwanie cewki).

W skrócie podaję najczęstsze kody:
11 – prawy przedni czujnik
12 – Lewy przedni
13 – prawy tylny
14 – lewy tylny
41/45 – prawa przednia koronka
42/46 – lewa przednia koronka
43/47 – prawa tylna
44/48 – lewa tylna
Jeżeli czujnik pada "powoli" to wtedy pojawia się też najczęściej "uszkodzenie" koronki ABS'u; nie oznacza to wcale uszkodzenia koronki, ale warto przy okazji sprawdzić czy ma 44 zęby
W przypadku uszkodzenia jednego czujnika a nawet dwóch komputer ABSu (w benzynowych wraz z TCS'em) potrafi jeszcze wygenerować poprawny sygnał prędkości, który rozprowadzony jest po elektronice – pomimo uszkodzenia czujników ciągle wskaźniki pokazują prędkość!
Kasowanie zapamiętanych błędów: podłączyć zworkę TBS-GND; włączyć kluczyk (nie odpalać!), poczekać na wszystkie kody, jak zacznie powtarzać (po pełnym wyświetleniu wszystkich kodów) nacisnąć hamulec 10x z częstotliwością mniejszą niż 1 sek.

Więcej danych w wątku: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 8&start=30
Opis jak zabrać się do kodów błędów: http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd

PostNapisane: 29 sie 2009, 18:53
przez jasiek57
Panowie POMÓŻCIE. Wydrukowałem sposoby sprawdzenia ABS-u , schemat złącza diagnostycznego i poszedłem do auta sprawdzać. I co – ZONG. W złączu diagnostycznym jest całkiem inny układ końcówek. Brak styków :FEN,MEN,TEN , FAT, FWS ,TAT ,TWS ,TSC I NA DOLE TFA. Są natomiast styki na polach zaznaczonych na schemacie jako puste [ po prawej stronie ]. Auto to 626 GF z 1998r silnik 2.0 pb. Co z tym fantem zrobić ?

PostNapisane: 29 sie 2009, 19:01
przez dj.artur__27
a masz taki sam układ gniazda jak tu? http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=48574

Ja w 323F też nie mam tych złączy co wypisałeś ale te które potrzebne są do odczytania kodu błędów, są:) GND TBS mostkujesz

PostNapisane: 29 sie 2009, 19:50
przez jasiek57
Niestety mam tylko taki schemat jak podajesz ale jak sprawdzić silnik w/g tego schematu skoro brak styków?

PostNapisane: 29 sie 2009, 20:03
przez dj.artur__27
Poczytaj tutaj może coś ci to pomoże...


http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... %B1cze+626

PostNapisane: 29 sie 2009, 20:04
przez MazDarek
jasiek57 napisał(a):silnik w/g tego schematu skoro brak styków?

jasiek57, u Ciebie do odczytu kodów silnika potrzebny jest komputer/czytnik kodów OBD II.

PostNapisane: 30 sie 2009, 11:19
przez Piotr Raczkowski
witam a czy ktoś jest w stanie i coś poradzić? otóż przy około 120 na godz. zapalają mi się kontrolki ABS TCS oraz TCS OFF <killer> po zgaszeniu i ponownym odpaleniu gasną <lol> i znów do 120 spokój kod błędu to 61 oznacza jednostkę sterującą czyli co komp od ABS padł? po wykasowaniu błędów cały czas to samo

PostNapisane: 30 sie 2009, 11:31
przez jasiek57
Po zmostkowaniu GND i TBS nie dzieje się nic. Nie mruga ani kontrolka ABS po prawej stronie ani kontrolka poduszki po lewej na dole.

PostNapisane: 30 sie 2009, 11:40
przez dj.artur__27
Spróbuj na innym kablu. Ja tak miałem jak włożyłem kabel wielu żyłowy. Później zmieniłem na jednożyłowy i włożyłem go do oporu i zaczęło walić kodami :) Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale spróbować warto :P

PostNapisane: 30 sie 2009, 12:07
przez jasiek57
Właśnie próbowałem i nic. Kontrolka poduszki wyświetla mi kod 26 – elektrozawór PT. Co to jest , gdzie go szukać i czy można to naprawić we własnym zakresie. Mam w tym tygodniu do przejechania jakieś 700 km.