Strona 1 z 1

ABS- Jak odczytać i skasowac błąd

PostNapisane: 31 sie 2005, 12:49
przez gubis
Czesc pali mi sie kontrolka ABS I od recznego bylem u magika ale on nie ma programu zeby podlaczyc ma tylko do 2.0 benzyna i niechce chodzic bo podobna sa inne sterowniki nie wiem nie znam sie, czytalem gdzies ze mozna samemu odczytac kody bledow ale nigdzie nie moge tego znalesc na forum, prosze o pomoc bo do serwisu Mazdy mam troche daleko.

PostNapisane: 31 sie 2005, 13:21
przez sołtys
<czytaj> http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php

nie wiem jak jest w GF ale jak jest to samo gniazdo diagnostyczne to bedzie taka sama procedura.

PostNapisane: 31 sie 2005, 19:51
przez newbie
gubis napisał(a):bylem u magika ale on nie ma programu zeby podlaczyc ma tylko do 2.0 benzyna


jak ja lubię takich magików :]

PostNapisane: 31 sie 2005, 20:26
przez pawelc
@newbie magik to magik ,musi umieć czarować ,a ja mam takie pytanko czy daje się jakoś restetować komputer ABS żeby niepokazywał starych błędów bo jak zauważyłem u siebie przy naprawie ABS-u wykazywał jeszcze dodatkowe błędy i to mnie zbiło trochę z tropu wykazywał błedy czujników nawet tych które były sprawne

PostNapisane: 31 sie 2005, 21:13
przez newbie
użyj guzika "SZUKAJ"

PostNapisane: 3 lis 2006, 10:08
przez Rafał Jabrzyk
Pytanko. Czy po wymianie uszkodzonego czujnika ABS trzeba kasowac błędy komputera czy skasują się same?

PostNapisane: 3 lis 2006, 22:24
przez Jaksa
Powinna się skasowac a jak nie to jest odpowiednia procedura
newbie napisał(a):użyj guzika "SZUKAJ"

:D :D

PostNapisane: 5 lis 2006, 15:56
przez cypisplus
witam, ja też bym chciał spr kody błedów i nawet zrobiłem sobie tester o którym mowa na forum ale nie wiem gdzie mam szukać gniazda diagnostycznego ?? pomożecie ?? Mazda 626 98r GF 1,8benzyna. w kokpicie mam tylko zegarek i temperatuje. czyli "min,godz i reset"

PostNapisane: 5 lis 2006, 16:18
przez Grzyby
cypisplus napisał(a):gdzie mam szukać gniazda diagnostycznego

pod maską

PostNapisane: 5 lis 2006, 16:51
przez xANDy
Złącze diagnostyczne pod maską (przy silniku wycieraczek) a testerek możesz zostawić w domciu. Kody wystukują właściwe kontrolki na szafie a nie ta diodka.

PostNapisane: 5 lis 2006, 17:38
przez cypisplus
Dobra , wiec sprawa wygląda następująco , dotarłem do złącza diag pod maską , otworzyłem je , czytam instrukcje jak wsszystko połączyć i pierwsze zaskoczenie- brakuje u mnie styków! W OBSŁUGA http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php jest pokazany rysunek typowego złącza ODB1 no i super, bo takie właśnie mam.
Oto brakujące styki w moim złączu: FEN, MEN TEN FAT FWS FSC TAT TWS TSC TFA ale sa inne których teoretycznie nie powinno być (mowa o tch dwu po prawej stronie RYSUNEK złącza http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/inne/dc.png

Wracając do tych kodów błedów, to jak je wywołać na szafie? czy one same sie mi pokażą? bo zaraz poprostu bez żadnego sprawdzania wezme sie za resetowanie kompa (o ile to takie proste jak piszą) :D

PostNapisane: 5 lis 2006, 20:28
przez xANDy
Masz zrobić zworkę TBS (Test ABS) i masa (GND) i za kierownicę, włączyć kluczyk i sprawdzać błyskanie kontrolki.
FWS nie możesz mieć, bo to system 4 skrętnych kół (WS), TAT – od AT (automatyczna skrzynia biegów)... itd.

PostNapisane: 5 lis 2006, 20:35
przez Michallus
xANDy W GF FS (może w FP jest inaczej ?) przed liftingiem ta zwora nie zadziała. Tylko i wylacznie NGS albo ręczne sprawdzenie czujników za pomocą ohmomierza.

PostNapisane: 5 lis 2006, 20:38
przez xANDy
<płacze>
To bardzo niemiła wiadomość i dla mnie.

PostNapisane: 5 lis 2006, 22:22
przez cypisplus
no to problem :( A co znaczy stwierdzenie "tylko i wyłacznie NGS" bo nie załapałem o co chodzi ?? czyli nie ma możliwości spr tych błedów w domu ??

PostNapisane: 5 lis 2006, 22:31
przez Jaksa
cypisplus napisał(a):czyli nie ma możliwości spr tych błedów w domu


Michallus napisał(a):albo ręczne sprawdzenie czujników za pomocą ohmomierza.

NGS – Tester mazdowski