Strona 1 z 2

Problem z włączeniem pierwszego biegu 626 GW

PostNapisane: 30 maja 2012, 21:29
przez miro62
Witam
Po dłuższej jeździe i rozgrzaniu silnika mam problem z wrzuceniem "jedynki' bardzo ciężko wchodzi. Wciskając pedał na dwa razy jest O.K. Na zimno nie ma problemu, nie mam doświadczenia tego typu sprzęgła. Wcześniej wyczytałem że to wysprzęglik jak cieknie ale u mnie jest sucho. Nadmienię że olej jest a płyn hamulcowy podobno był wymieniony. Poproszę o opinie – dzięki :D

Re: problem ze sprzęgłem 626 GW

PostNapisane: 30 maja 2012, 21:40
przez VeryCoolMan
Witaj, na początek spróbuj regulacji pedału sprzęgła wskazówki masz w tym temacie:
viewtopic.php?f=125&t=119821&hilit=regulacja+peda%C5%82u+sprz%C4%99g%C5%82a

PostNapisane: 30 maja 2012, 21:59
przez miro62
Dzięki VeryCoolMan regulację robiłem w/g instrukcji (luz skok itp) ale bez zmian :(

Re: problem ze sprzęgłem 626 GW

PostNapisane: 31 maja 2012, 00:08
przez VeryCoolMan
miro62 napisał(a):Dzięki VeryCoolMan regulację robiłem w/g instrukcji (luz skok itp) ale bez zmian :(

Zawsze to już krok do przodu <spoko>
Przypomniałem sobie jeszcze, że raz na jakiś czas bardzo rzadko tez jedynka u mnie nie chce wskoczyć, ale jest na to rada mianowicie wciskasz sprzęgło jedynka nie chce wejść wrzucasz dwójkę i z powrotem jedynkę która już powinna wejść bez problemu i to wszystko przy jednym wciśnięciu sprzęgła.
Brałbym jeszcze pod uwagę tulejki przy lewarku mają swoje lata i precyzja już nie ta :)

PostNapisane: 31 maja 2012, 17:30
przez miro62
VeryCoolMan napisał(a):rada mianowicie wciskasz sprzęgło jedynka nie chce wejść wrzucasz dwójkę i z powrotem jedynkę która już powinna wejść bez problemu i to wszystko przy jednym wciśnięciu sprzęgła.

No tak ale to jest bardzo upir....e i nie załatwia sprawy – jest źle. wymienię wysprzęglik i zobaczę czy coś się zmieni :]

Re: problem ze sprzęgłem 626 GW

PostNapisane: 31 maja 2012, 17:42
przez siegu
Proszę o poprawne nazwanie tematu.

PostNapisane: 31 maja 2012, 17:52
przez miro62
siegu napisał(a):Proszę o poprawne nazwanie tematu.

Czy o taką zmianę chodziło <co?> Pozdrawiam

PostNapisane: 31 maja 2012, 20:01
przez siegu
miro62 napisał(a):Czy o taką zmianę chodziło Pozdrawiam

Teraz jest dobrze.

PostNapisane: 31 maja 2012, 21:17
przez smasherbit
Jeśli na 2 razy wysprzeglasz to może być zjechany synchronizator. Szczególnie że po rozgrzaniu oleju w skrzyn zmieniaja się warunki pracy. Miejszy opór. Może to powodować ślizganie się oringów (zrobionych z brązu) co powoduje nie wyrównanie predkości obortowej koła zębatego pomocniczego z synchronizatorem. Z tego powodu nie możesz za pierwszym razem włączyć biegu. Kiedy prędkość wyrównuje się (znaczy w tym przypadku spada do zera bo samochód stoi, a koła zębate miały wcześniej prędkość obrotową silnika) nastepuje zazębienie. Z tego to właśnie powodu kiedy na silniku zimnym olej skrzyni biegów jest gęstszy koła zebate szybciej mogą się sychronizować ponieważ stawiany opór wytraca szybciej prędkość obortową.

Zmiana oleju nic nie da. Bedzie dokładnie tak samo a może nawet gorzej. Podniesienie sprzęgła (regulacja skoku) zmieni tylko opóźnie jeśli oczywiście wcześniej nie bylo ustawione na tzw. półsprzegle.
Odpowietrzenie siłownika/sprawdzenie szczelności może pomóc ponieważ jeśli trzpień na siłowniku nie przekazuje pełnej siły na siłownik ciągnący za linke sprzegła to może dojść do sytuacji że skrzynia nie rozszprzegla się całkowicie. No ale tu może pomóc tez podciągniecie linki.

W twoim przypadku zmiana biegu na 2 powoduje wychamowanie predkości oborotowej wałka zdawczego do zera, nastepnie wrzucenie biegu na 1 już nie stanowi problemu.

Tak jak powiedziałem, synchronizator (oring sprzegający synchronizatora i/lub oring koła zębatego pomocniczego) jest do wymiany. Pozdrawiam i mam nadzieje ze jakoś pomogłem :D

PostNapisane: 31 maja 2012, 22:18
przez miro62
smasherbit napisał(a): No ale tu może pomóc tez podciągniecie linki.

Wielkie dzięki za spore objaśnienie choć nie powiem że to mnie trochę zmartwiło, skrzynka to spore koszty. Pisałem o wymianie wysprzęglika bo w grę wchodzi jeszcze pompa sprzęgłowa – nie mam linki – pedał działa bezpośrednio na pompę a dalej przewód ciśnieniowy (rurka) do wysprzęglika i popychacz na łapę. Więc za nim się dorwę do skrzyni chcę wyeliminować tańsze podzespoły, które wymienię sam. Co do skrzyni to nawet nie będę próbował samemu. Nie mniej jednak Twoje informacje będą przydatne przy naprawie skrzyni. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam :)

PostNapisane: 1 cze 2012, 09:17
przez kierownik
smasherbit napisał(a):Odpowietrzenie siłownika/sprawdzenie szczelności może pomóc ponieważ jeśli trzpień na siłowniku nie przekazuje pełnej siły na siłownik ciągnący za linke sprzegła to może dojść do sytuacji że skrzynia nie rozszprzegla się całkowicie. No ale tu może pomóc tez podciągniecie linki.

to tam jest linka?

PostNapisane: 1 cze 2012, 11:03
przez lucas83
No właśnie...układ jest hydrauliczny, nie ma linki :)

PostNapisane: 1 cze 2012, 18:20
przez miro62
lucas83 napisał(a):No właśnie...układ jest hydrauliczny, nie ma linki :)

A no nie ma, kolega "smasherbit" opisał tą sytuacje myślę fachowo i ja to kumam a co do linki no cóż nie wszystkie autka mają hydraulikę ;) podro

Re: Problem z włączeniem pierwszego biegu 626 GW

PostNapisane: 1 cze 2012, 19:23
przez tadziomaru1
Ale tam niema żadnego siłownika, w ogóle moim zdaniem smasherbit głupoty pisze. Nigdy nie widziałem i nie słyszałem o takim układzie jaki on opisuje, czyli jakiś siłownik, linka i inne cuda. Nie ma połączenia hydrauliki i linki w żadnym układzie sprzęgłowym. Mam wrażenie że smasherbit chce bardzo coś napisać, ale wiedzę ma jakąś taką sobie. :|
Przy pedale sprzęgła jest pompka, zamocowana do niego trzpieniem na którym mamy regulację. Dalej jest przewód metalowy, identyczny z hamulcowym, czyli taka rurka. Jest ona przykręcona do wysprzęglika na skrzyni biegów który napiera na łyżkę, ta na łożysko dociskowe (zwane też oporowym), a łożysko na słoneczko docisku sprzęgłowego, co powoduje uwolnienie okładzin tarczy sprzęgłowej i wysprzęglenie. Pompka przy pedale jest zasilana płynem hamulcowym i kożysta z tego samego zbiornika co pompka hamulcowa, czyli tego przy serwie.

PostNapisane: 1 cze 2012, 23:33
przez miro62
tadziomaru1 napisał(a): Pompka przy pedale jest zasilana płynem hamulcowym i kożysta z tego samego zbiornika co pompka hamulcowa, czyli tego przy serwie.

I to się wszystko zgadza i tak to opisałem, ale odbiegamy od tematu. Bo problemem jest włączenie "jedynki" po dłuższej jeździe i tu szukam opinii i porad ;)

Re: Problem z włączeniem pierwszego biegu 626 GW

PostNapisane: 2 cze 2012, 22:04
przez tadziomaru1
Czy odpowietrzałeś sprzęgło po wymianie płynu hamulcowego?

PostNapisane: 2 cze 2012, 22:35
przez miro62
tadziomaru1 napisał(a):Czy odpowietrzałeś sprzęgło po wymianie płynu hamulcowego?

Caly układ (wymiana na świeży) zaciski, pompa i wysprzęglik hamulce lepsze ale z "1" <dupa> dalej bez zmian

Re: Problem z włączeniem pierwszego biegu 626 GW

PostNapisane: 2 cze 2012, 23:14
przez tadziomaru1
Czyli wysprzęglik odpowietrzony? To może jednak wymień olej na Totala, lub Castrola.

PostNapisane: 3 cze 2012, 09:38
przez miro62
tadziomaru1 napisał(a):Czyli wysprzęglik odpowietrzony? To może jednak wymień olej na Totala, lub Castrola.

Spróbuję jeszcze wymienić sam wysprzęglik już kupiony i zobaczę (na innych forach zalecali) :)

Re: Problem z włączeniem pierwszego biegu 626 GW

PostNapisane: 3 cze 2012, 12:56
przez VeryCoolMan
miro62 napisał(a):Spróbuję jeszcze wymienić sam wysprzęglik już kupiony i zobaczę (na innych forach zalecali) :)

Widać jakieś wycieki na wysprzęgliku? odchylałeś gumkę nie było tam śladu płynu? bo jeśli nie to nie wróżę niestety poprawy ale jeśli już zakupiłeś nowy..

Ps: Te problemy z jedynką to od zawsze czy po jakimś zabiegu typu "wymiana oleju w skrzyni" się pojawiły?