Strona 1 z 1

szumienie z przodu podczas jazdy nie łożysko

PostNapisane: 23 kwi 2012, 22:45
przez grucha4
Witam mam taki problem podczas jazdy mam takie wrażanie jakby mi coś szumiało, prze skręcie w prawo sie nasilało przy skrecie w lewo słabło, mechanik stwierdził łożysko w prawym kole, lozysku po rozebraniu okazało sie jednak dobre ale i tak wymienione jest na nowe. Niestety dalej mam takie same obiawy co to może być? przegub? dodam iż nbie ma charakterystycznego stukania , tylko takie szumienie i brzęczenie..

Re: szumienie z przodu podczas jazdy nie łożysko

PostNapisane: 24 kwi 2012, 00:01
przez tadziomaru1
Bo to pewnie łożysko w lewym kole. Łożysko mniej wyje pod obciążeniem, więc Twoje przy skręcie w prawo jest głośniejsze, a w lewo cichsze. Ten mechanik to chyba <dupa> . :D Oczywiście pod warunkiem, że nie trą klocki o próg na tarczy :) .

Re: szumienie z przodu podczas jazdy nie łożysko

PostNapisane: 26 kwi 2012, 10:34
przez radek999
mam podobny objaw – tyle że przy skręcaniu w lewo bardziej słychać miarowe tarcie. byłem u mechanika, przejechał się ze mną i stwierdził z pewnością – łożysko. już mam je kupować ale pytanie jest – czy klocek o tarczze może trzeć bez hamowania ? :)

btw. czy takie łożysko pasuje go GY rocznik 2003 ? http://allegro.pl/lozysko-kola-japan-ma ... 16380.html

dzięki

PostNapisane: 26 kwi 2012, 10:55
przez motylek322
radek999 napisał(a):.... czy klocek o tarczze może trzeć bez hamowania ? :)


Jak się zapiecze czy zblokuje czemu nie. To jest chyba najłatwiejsze i co ważne najtańsze do sprawdzenia. Wystarczy zdjęć koło i zajrzeć.

PostNapisane: 26 kwi 2012, 13:12
przez maxim_wawa
motylek322 napisał(a):
radek999 napisał(a):.... czy klocek o tarczze może trzeć bez hamowania ? :)


Jak się zapiecze czy zblokuje czemu nie. To jest chyba najłatwiejsze i co ważne najtańsze do sprawdzenia. Wystarczy zdjęć koło i zajrzeć.


dokladnie, zdejmij koło i zobacz czy tłoczek odchodzi i czy klocek nie wzoruj po progu na tarczy

Re: szumienie z przodu podczas jazdy nie łożysko

PostNapisane: 26 kwi 2012, 19:46
przez tadziomaru1
Klocek będzie dość głośno tarł o tarczę jeżeli ma ona próg z rdzy. Trzeba w takim wypadku wziąć młotek i obstukać tą rdzę. Już nie jednego tak wyleczyłem. Taki banał a jacy ludzie zadowoleni... <lol>
Trzeba to sprawdzić organoleptycznie, bo łożysko też nie jedno wymieniałem :D , już ponad dwadziweścia lat mechanikuję, qrde czas leci... :|

PostNapisane: 27 kwi 2012, 09:03
przez maxim_wawa
tadziomaru1 napisał(a):już ponad dwadziweścia lat mechanikuję


dobrze ze nie naprawiasz 20 lat pralke jak pan z reklamy kalgonu :)

Tadziu pewnie wiesz ze lozyko albo sie zaciera albo rozbija i halasuje podobnie do przegubu

Re: szumienie z przodu podczas jazdy nie łożysko

PostNapisane: 28 kwi 2012, 16:52
przez tadziomaru1
Tak. I jeszcze wżery na bieżni mogą się zrobić.

Re: szumienie z przodu podczas jazdy nie łożysko

PostNapisane: 30 kwi 2012, 10:39
przez radek999
dobra, odkręce dzisiaj kółko i zobacze :) jak nie będę wiedział to dam zdjęcia , może coś podpowiecie ;) bo pan mechink 'na ucho' stwierdził że to faktycznie łożysko, ale nawet koła nie zdejmował, tylko się ze mną przejechał. a do tego – wiem jak stuka przegub a to nie jest stukanie – tylko takie ocieranie..

dzięki za pomoc :)

PostNapisane: 30 kwi 2012, 19:58
przez maxim_wawa
oceranie rytmiczne im szybciej jedziesz tym czesciej ??

taki objaw to byłaby dla mnie reczej kwestia hamulców
lozysko zacierajace sie słychac i czuc na kole przy podniesionym samochodzie

Re: szumienie z przodu podczas jazdy nie łożysko

PostNapisane: 1 maja 2012, 09:39
przez radek999
tak, im szybciej jedziesz tym częściej, do tego przy skrętach mocniej słychać, pozdrawiam

PostNapisane: 11 maja 2012, 14:40
przez kierownik
tadziomaru1 napisał(a):Łożysko mniej wyje pod obciążeniem,

a to pierwsze słyszę – zawsze się sprawdzało w ten sposób – jak skręcasz w lewo i szumi, to prawe łożysko – bo jest bardziej obciążone... więc jak?

maxim_wawa napisał(a):lozysko zacierajace sie słychac i czuc na kole przy podniesionym samochodzie

przednie tak bo rozpędzisz na podniesionym, tylne niekoniecznie – jak lekko huczy w czasie jazdy, to na podniesionym ciężko stwierdzić i rozpędzić koło do takich prędkości

a łożyska też potrafią szumieć rytmicznie w zależności od prędkości – najpierw "hu hu hu", a później "huhuhu" <lol>