szumienie z przodu podczas jazdy nie łożysko

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez grucha4 » 23 kwi 2012, 22:45

Witam mam taki problem podczas jazdy mam takie wrażanie jakby mi coś szumiało, prze skręcie w prawo sie nasilało przy skrecie w lewo słabło, mechanik stwierdził łożysko w prawym kole, lozysku po rozebraniu okazało sie jednak dobre ale i tak wymienione jest na nowe. Niestety dalej mam takie same obiawy co to może być? przegub? dodam iż nbie ma charakterystycznego stukania , tylko takie szumienie i brzęczenie..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sie 2008, 09:28
Posty: 6
Skąd: Zduńska Wola
Auto: Mazda 626GF

Postprzez tadziomaru1 » 24 kwi 2012, 00:01

Bo to pewnie łożysko w lewym kole. Łożysko mniej wyje pod obciążeniem, więc Twoje przy skręcie w prawo jest głośniejsze, a w lewo cichsze. Ten mechanik to chyba <dupa> . :D Oczywiście pod warunkiem, że nie trą klocki o próg na tarczy :) .
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez radek999 » 26 kwi 2012, 10:34

mam podobny objaw – tyle że przy skręcaniu w lewo bardziej słychać miarowe tarcie. byłem u mechanika, przejechał się ze mną i stwierdził z pewnością – łożysko. już mam je kupować ale pytanie jest – czy klocek o tarczze może trzeć bez hamowania ? :)

btw. czy takie łożysko pasuje go GY rocznik 2003 ? http://allegro.pl/lozysko-kola-japan-ma ... 16380.html

dzięki
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 16:04
Posty: 14
Auto: M6 GY, 2.0 benzyna automat 2003

Postprzez motylek322 » 26 kwi 2012, 10:55

radek999 napisał(a):.... czy klocek o tarczze może trzeć bez hamowania ? :)


Jak się zapiecze czy zblokuje czemu nie. To jest chyba najłatwiejsze i co ważne najtańsze do sprawdzenia. Wystarczy zdjęć koło i zajrzeć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez maxim_wawa » 26 kwi 2012, 13:12

motylek322 napisał(a):
radek999 napisał(a):.... czy klocek o tarczze może trzeć bez hamowania ? :)


Jak się zapiecze czy zblokuje czemu nie. To jest chyba najłatwiejsze i co ważne najtańsze do sprawdzenia. Wystarczy zdjęć koło i zajrzeć.


dokladnie, zdejmij koło i zobacz czy tłoczek odchodzi i czy klocek nie wzoruj po progu na tarczy
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez tadziomaru1 » 26 kwi 2012, 19:46

Klocek będzie dość głośno tarł o tarczę jeżeli ma ona próg z rdzy. Trzeba w takim wypadku wziąć młotek i obstukać tą rdzę. Już nie jednego tak wyleczyłem. Taki banał a jacy ludzie zadowoleni... <lol>
Trzeba to sprawdzić organoleptycznie, bo łożysko też nie jedno wymieniałem :D , już ponad dwadziweścia lat mechanikuję, qrde czas leci... :|
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez maxim_wawa » 27 kwi 2012, 09:03

tadziomaru1 napisał(a):już ponad dwadziweścia lat mechanikuję


dobrze ze nie naprawiasz 20 lat pralke jak pan z reklamy kalgonu :)

Tadziu pewnie wiesz ze lozyko albo sie zaciera albo rozbija i halasuje podobnie do przegubu
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez tadziomaru1 » 28 kwi 2012, 16:52

Tak. I jeszcze wżery na bieżni mogą się zrobić.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez radek999 » 30 kwi 2012, 10:39

dobra, odkręce dzisiaj kółko i zobacze :) jak nie będę wiedział to dam zdjęcia , może coś podpowiecie ;) bo pan mechink 'na ucho' stwierdził że to faktycznie łożysko, ale nawet koła nie zdejmował, tylko się ze mną przejechał. a do tego – wiem jak stuka przegub a to nie jest stukanie – tylko takie ocieranie..

dzięki za pomoc :)
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 16:04
Posty: 14
Auto: M6 GY, 2.0 benzyna automat 2003

Postprzez maxim_wawa » 30 kwi 2012, 19:58

oceranie rytmiczne im szybciej jedziesz tym czesciej ??

taki objaw to byłaby dla mnie reczej kwestia hamulców
lozysko zacierajace sie słychac i czuc na kole przy podniesionym samochodzie
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez radek999 » 1 maja 2012, 09:39

tak, im szybciej jedziesz tym częściej, do tego przy skrętach mocniej słychać, pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 16:04
Posty: 14
Auto: M6 GY, 2.0 benzyna automat 2003

Postprzez kierownik » 11 maja 2012, 14:40

tadziomaru1 napisał(a):Łożysko mniej wyje pod obciążeniem,

a to pierwsze słyszę – zawsze się sprawdzało w ten sposób – jak skręcasz w lewo i szumi, to prawe łożysko – bo jest bardziej obciążone... więc jak?

maxim_wawa napisał(a):lozysko zacierajace sie słychac i czuc na kole przy podniesionym samochodzie

przednie tak bo rozpędzisz na podniesionym, tylne niekoniecznie – jak lekko huczy w czasie jazdy, to na podniesionym ciężko stwierdzić i rozpędzić koło do takich prędkości

a łożyska też potrafią szumieć rytmicznie w zależności od prędkości – najpierw "hu hu hu", a później "huhuhu" <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6