Strona 1 z 1

ocieranie przy skrecaniu 626 GF

PostNapisane: 1 mar 2012, 16:22
przez Mieczyslaw
Witam,
sluchajcie mam taki dziwny temat do rozgryzienia. W momencie kiedy skrecam, np. w lewo, sily wszystkie dzialajace na auto przechylaja go w prawa strone i wtedy w prawym tylnym kole slysze szuranie (czego o co?) to samo sie dzieje przy skrecie w prawo i analogicznie szumi przy lewym kole. Bylem dzisiaj u mechanika co prawda z innym tematem ale o tym tez mu powiedzialem. Podniosl auto i stwierdzil ze nie idac zadnych sladow ocierania ani na oponie, ani na nadkolu ani nigdzie indziej. Przejechalismy sie i jest szum ocierania przy glebszym wychyleniu.
Prosba o zdiagnozowanie tego problemu, czy to faktycznie opona o nadkole ociera? Jesli tak to dlaczego, wczensiej tego nie bylo. Czy wina sa sprezyny? W sumiedobrze by bylo bo mam zamiar GFke troche obnizyc i zalozyc rant 17'' :P
Wracajac do tematu, mechanior powiedzial ze to jakas dluzsza sprawa i zeby zostawic auto, wtedy beda szukac. Pomijam juz fakt ze szef mnie wyprosil z warsztatu tekstem: wszystkie bilety sa juz wysprzedane.

Jesli ktos mial podobny problem to czekam na info i ew pomoc w znalezieniu przyczyny.

PS. Kazda GFka ma 2x wiekszy przeswit w nadkolu z przodu niz z tylu?? Na przegladzie wyszlo ze amortyzatory maja ponad 70%

pozdro

Re: ocieranie przy skrecaniu 626 GF

PostNapisane: 1 mar 2012, 17:28
przez VeryCoolMan
Witam, a masz na tyle bębny czy tarcze?
W mojej GF "są bębny" miałem takie objawy jak u Ciebie więc je rozebrałem i okazało się że na osłonie bębna w miejscu gdzie bardzo blisko się on obraca jest kupa rdzy i brudu, co skutkowało że przy bardziej gwałtownym skręcie siły zaczynały działać i obcierało.. "luz na łożysku też u mnie nie występował" po wyczyszczeniu i złożeniu spokój :)
Mieczyslaw napisał(a):PS. Kazda GFka ma 2x wiekszy przeswit w nadkolu z przodu niz z tylu?? Na przegladzie wyszlo ze amortyzatory maja ponad 70%

Zazwyczaj przód ma większy prześwit niż tył

Re: ocieranie przy skrecaniu 626 GF

PostNapisane: 1 mar 2012, 18:56
przez tadziomaru1
Tak, Miecio ma właśnie bębny. Gadaliśmy o tym i u mnie nigdy tak się nie dzieje, ale ja mam tarcze :| .
Czyli Mieciu bębny zdjąć, młotek w rękę, obstukać rdzę i będzie gicio <spoko> Qrde, że też zapomniałem, że Ty masz bębny... <glupek2>

Re: ocieranie przy skrecaniu 626 GF

PostNapisane: 1 mar 2012, 19:05
przez Dominator
Mieciu, u mnie tez jest taka rozbieżność w wysokosci nadkoli przodu w stosunku do tylu. Taki juz urok. Przez mysl juz rowniez mi przechodziło zeby zrobic glebę w dodatku przód bardziej niz tył zeby zniwelować ta różnice. Very u Ciebie tego tak nie widac i jest ok jak pamietam bo masz glebę, wspominales :) Co do obcierania, dziwny przypadek i skoro nie widac na zewnątrz zadnych oznak to wina musi byc w tych bębnach, innej opcji nie widze.

PostNapisane: 1 mar 2012, 19:08
przez Mieczyslaw
VeryCoolMan napisał(a):Witam, a masz na tyle bębny czy tarcze?
W mojej GF "są bębny" miałem takie objawy jak u Ciebie więc je rozebrałem i okazało się że na osłonie bębna w miejscu gdzie bardzo blisko się on obraca jest kupa rdzy i brudu

Tak jak mowi Tadek, mam bebny z tylu co ponoc jest rzadkoscia w GF.
W miejscu gdzie beben jest bardzo blisko czego? :P Na dobra sprawe jesli to tylko ten brud to dam sobie z tym spokoj, w koncu samo sie wytrze i bedzie cisza :P Obawialem sie ze po prostu usiadla troche z tylu i stad sie wziely problemy ale jesli to tylko przez to ze nazbieralo sie jakiegos gowna tam to sobie daruje, no chyba ze bede sie strasznie nudzil hehe.

Dobrze ze zalozylem w takim razie temat bo zostawilbym auto u jakiegos magika o szemranej przeszlosci i skasowali by mnie jak za zboze a defakto nic by nie znalezli

Dominator napisał(a): Przez mysl juz rowniez mi przechodziło zeby zrobic glebę w dodatku przód bardziej niz tył zeby zniwelować ta różnice

Ja wlasnie planuje ja rzucic na ziemie troche i zalozyc jakas felge z rancikiem ale u mnie zawsze szybko ie plany zmienialy i w koncu zostawalem bez kasy i bez modow :P

Very o ile ja opusciles i na czym? :D

Re: ocieranie przy skrecaniu 626 GF

PostNapisane: 1 mar 2012, 20:25
przez Dominator
Na tej stronie viewtopic.php?f=71&t=51529&hilit=tarn%C3%B3w&start=3220 masz foto ze spota, zobacz jak u Verego fajnie siedzi, ta niebieska <serduszka> bodajże juz kupił taką, pewnie z 35mm-40 w dół. Obok dla porównania moja z średnicą koła wiekszą, a szpara w nadkolu i tak większa..

PostNapisane: 2 mar 2012, 13:51
przez Mieczyslaw
kurde slabe zdjecia i za duzo na nich nie widac :P ja sie zastanawiam ale nie wiem co w tym roku z autem w ogole zrobie dlatego to takie odlegle plany.
Co do niebieskiej GFki to kolor jest tak [tiiit] ze mi rozsadza czaszke, jest przekozacki. Raz chyba tylko taka widzialem ale rudych tez jest malo :P

Jesli chodzi o to tarcie zeby nie bylo samego OT, to o co trze ten beben i czy faktycznie moge sobie olac temat

PostNapisane: 2 mar 2012, 20:02
przez tadziomaru1
Mieczyslaw napisał(a):o co trze ten beben i czy faktycznie moge sobie olac temat

Bęben trze o to koło z blachy za nim :D . Na tej blasze są zamocowane szczęki i cylinderek hamulcowy. Możesz olać. Ewentualnie sprawdzić czy łożyska nie mają za dużego luzu.

PostNapisane: 2 mar 2012, 20:26
przez VeryCoolMan
Mieczyslaw napisał(a):Very o ile ja opusciles i na czym? :D

Dominator napisał(a):bodajże juz kupił taką, pewnie z 35mm-40 w dół.

<spoko> zawias to jakieś progresy więcej informacji z nich niestety nie uzyskam troszku zrzuciły farbę <lol>
Mieczyslaw napisał(a):Jesli chodzi o to tarcie zeby nie bylo samego OT, to o co trze ten beben i czy faktycznie moge sobie olac temat

tadziomaru1 napisał(a):Bęben trze o to koło z blachy za nim :D . Na tej blasze są zamocowane szczęki i cylinderek hamulcowy. Możesz olać. Ewentualnie sprawdzić czy łożyska nie mają za dużego luzu.

Ja na Twoim miejscu jeśli bym tego nie rozebrał i nie stwierdził co rzeczywiście się tam dzieje to bym tematu nie olał :) a Jeśli już rozbierzesz i okaże się że to ta rdza która się tam naskładała to możesz zakładać z powrotem i jeździć, ale uprzedzam nie wytrze się sama <lol>
Pozdro Wszystkim :)

PostNapisane: 4 mar 2012, 19:53
przez Mieczyslaw
Jak bylem u tego mechaniora to mi powiedzial ze bylo wszystko wlasnie strasznie zasyfione. Pojechalem z piszczeniem w przedniej prawej tarczy. Rozebral, przeczyscil, pozmarowal smarem miedzianym i zlozyl z powrotem stwierdzajac ze wszystko jest git tylko kupa brudu sie nazbierala. Idac tym tropem i Waszymi podpowiedziami i doswiadczeniem stwierdzam bez ogledzin, ze powodem tego tarcia tez jest brud, syf i inne pierodly dlatego olewam temat :P

PostNapisane: 7 mar 2012, 21:52
przez Areksko
KLUBOWICZ nie powinien mieć olewatorskiego podejścia .... zwłaszcza do swojej Madzi:P

Re: ocieranie przy skrecaniu 626 GF

PostNapisane: 7 mar 2012, 21:55
przez tadziomaru1
hahaha

PostNapisane: 8 mar 2012, 11:08
przez Radex
Wstydź się Mieczysław <bicz>
nie mamy innego wyboru, trzeba Cię będzie zgłosić do Zarządu <oczy>

PostNapisane: 8 mar 2012, 15:09
przez Mieczyslaw
to ja sie moze sam podam do dymisji? zrzekam sie klubowicza na poczet czystych bebnow hahaha inaczej bede olewal prosciutko :P

PS. z jedenej strony juz sie wytarlo :D