Stuki w zawieszeniu – przód

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez slisman » 25 lis 2011, 00:39

Witam.
Od jakiegoś czasu w mojej 626 GW 99' z przodu (dokładniej z prawej strony) dobiegały na nierównościach stukoty. Były to takie dziwne dźwięki – jakby coś rezonowało trochę...kojarzyło mi się to z "gumowym dźwiękiem".

Samochód pojechał do mechanika....wymienione zostało praktycznie całe przednie zawieszenie (pierwszy remoncik od 99' ;) łącznie z amortyzatorami....nierówności dużo lepiej wybiera, jest ciszej. Ale z prawego przodu dalej dobiega ten dźwięk!

Była robiona zbieżność – wszystko jest super, mechanik mówi , że jak by coś było z zawieszeniem to by wykazała to ta dokładna maszyna w warsztacie......teraz zastanawia mnie co to może być – może ktoś miał podobny problem , szczególnie przydatne były by informacje, gdyż mechanik teraz jest chory. Może udało by się coś wybadać.

Spróbuję nagrać dźwięk – może jakość będzie wystarczająca.

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez VeryCoolMan » 25 lis 2011, 02:02

Moim zdaniem łącznik stabilizatora.. pewnie mechanik uznał że dobry i nie ma luzów a on wysechł w środku i po prostu przeskakuje, u mnie było tak jak pisze po wymianie cisza. Radze szybko czytać ponieważ ten temat jest już spisany na kosz.... wałkowane było już na forum o stukach w zawieszeniu naście razy :P
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez sexy sreberko » 25 lis 2011, 23:16

Witam mialem to samo stukalo z przodu i z tylu bylem u 2 mechaniorow i kazdy gadal ze remont zawieszenia juz nawet zamowilem czesci ale cos mnie tknelo i wymienilem wszystkie cztery laczniki i gumy na stabilizatorach przed domem i zniknelo wszystko a mechaniory twierdzily ze laczniki sa ok i nie trzeba robic tak wiec proponuje zrobic chociaz dwa laczniki z przodu ja zawsze wymieniam parami pozdro. :D
Początkujący
 
Od: 16 paź 2011, 20:45
Posty: 13
Skąd: Dziekanowice
Auto: MAZDA 626 2.0 16v i MERCEDES A 150

Postprzez oblivion » 26 lis 2011, 19:28

Gumy na stabilizatorze lubią wydawać strasznie dziwne dźwięki. Koszt zmiany niewielki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez slisman » 27 lis 2011, 12:46

Dzięki bardzo ;)
Jutro zacznę się bawić z tymi łącznikami, napiszę co z tego wyszło, a mam nadzieję , że to właśnie to mi stuka.

A na szczęście remont zawieszenia i tak był potrzebny, jeden amortyzator nie odbijał już nawet i mógłby tej zimy nie przeżyć.

Jeszcze raz wielkie dzięki!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez kajol » 27 lis 2011, 14:20

To niemal pewne że łączniki stabilizatora, ale warto też sprawdzić coś takiego jak – półoś długa- to też potrafi być słychać . W tym przypadku prawa ;) choć nie wiem czy to dobra nazwa ale mechanik będzie wiedział
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 22:24
Posty: 950 (0/6)
Skąd: Skaryszew/Radom
Auto: 626 GF 2.0FS
Honda CBR 600

Postprzez slisman » 27 lis 2011, 21:23

a kupując zamienniki na co zwracać uwagę?
tzn. powiedzmy chodząc po allegro – rozrzut cenowy od 24 zł do duuużych kwot.

żeby też nie kupić jakiegoś ścierwa :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez pioczel » 27 lis 2011, 21:32

slisman napisał(a):a kupując zamienniki na co zwracać uwagę?
tzn. powiedzmy chodząc po allegro – rozrzut cenowy od 24 zł do duuużych kwot.

żeby też nie kupić jakiegoś ścierwa :D

kup najtańsze polskie JGR po 22 zł i będą OK,dużo ludzi z forum je kupiło i chwali ,ja też je mam od roku i są ok,jedynie muszę zmienic PP bo zmasakrowałem gumę przy demontażu wahacza -ale takie już są łączniki -jak zamontujesz to lepiej nie ruszać :D
http://allegro.pl/lacznik-stabilizatora ... 18258.html
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez sexy sreberko » 29 lis 2011, 15:46

Ja polecam firmy "blu point" i montarz nie jest taki straszny chyba że jeszcze nigdy nie były ruszane to trudno je zdjąc ale dasz rade młotek i piłka do metalu powinna starczyc.
Początkujący
 
Od: 16 paź 2011, 20:45
Posty: 13
Skąd: Dziekanowice
Auto: MAZDA 626 2.0 16v i MERCEDES A 150

Postprzez slisman » 29 lis 2011, 20:39

ok dzieki bardzo :)
zamawiam na allegro, wiec pozostaje czekac az dojda!

Wymienione!
Jest znaczaca roznica...ale dalej cos stuka i jakby rezonuje.

W takim razie dalsze poszukiwania

Edit; siegu
Sorki za post pod postem :P
no ale muszę wrócić do tematu...
przyjmijmy, że zima mogła dać w pupę wszystkim gumowym częsciom w zawieszeniu...przynajmniej tak sobie tłumaczę nawroty stuków.

Jesienią wymieniłem te łączniki stabilizatora na przodzie. Była jakaś tam poprawa, komfort akustyczny był zdecydowanie wyższy, ale dalej dało się słyszeć stukanie i takie rezonowanie. Ale efekt był powiedzmy...zadowalający.

Niestety teraz problem powrócił – każda nierówność to koszmar, jakby coś było luźnego w prawym przodzie zawieszenia. Nawet jak ostatnio jechałem taxi – passat b4 (zajechany, rozpadający się – pozazdrościłem cichego w porównaniu do mojego zawieszenia. :(

macie jakiś pomysł, jak zdiagnozować co mi napierdziela w zawieszeniu? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

PostTen post został usunięty przez siegu 5 mar 2012, 17:03.
Powód: Nie piszemy postów pod postem.

Postprzez oblivion » 5 mar 2012, 14:09

Sprawdź końcówki drążka kierownicy, na nierównościach wydają straszne dźwięki... Jak zdejmiesz koło, spróbuj poruszać końcówką, jeżeli lekko puka to jadąc dźwięk będzie 10x bardziej słyszalny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Dominator » 5 mar 2012, 14:23

Podjedz na stacje diagnostyczną, na szarpaku to wyjdzie i obeznany diagnosta znajdzie przyczynę. Nie mniej jednak spróbuj najpierw samemu sprawdzic, niektóre rzeczy bedziesz w stanie obadac :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez 89matthew89 » 5 mar 2012, 14:27

Łączniki wymieniałeś razem z poduszkami stabilizatora(gumami) ? u mnie oprócz łączników tłukły się wytarte poduszki dopiero po ich wymianie nastąpiła całkowita cisza (dostęp do nich przerąbany, mając kanał temat do ogranięcia <spoko> )
edit
pytam bo z tego co wyczytałem to wymieniłeś same łączniki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez tadziomaru1 » 5 mar 2012, 22:42

Może klocki hamulcowe napieprzają, oj miałem tak kiedyś, ale skurczybyki dawały...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez slisman » 7 mar 2012, 13:07

hmm nawet nie wiem do końca, auto było u znajomego mechanika. Zapytam, wydrukuję wasze odpowiedzi i mam nadzieję, że temat będzie można zamknąć ^^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez 89matthew89 » 7 mar 2012, 13:17

to powiedz mu że chodzi o element nr.3 na rys. poniżej
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez grzech_z » 7 mar 2012, 15:35

89matthew89 napisał(a):to powiedz mu że chodzi o element nr.3 na rys. poniżej
Obrazek


truee. Wymieniałem całe wahacze bo coś tłukło. Po wymianie nic się nie zmieniło i okazało się że te gumki były już zużyte i dawały znać na każdej dziurce:) Wymiana wymaga sporej dozy cierpliwości i braku dzieci w promieniu 1km :D
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6