Stuk podczas puszczania sprzegła, przyśpieszania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez 89matthew89 » 13 lis 2011, 19:21

Witam
Dziś zaobserwowałem nowy problem w maździe 626 GF 2.0 :( podczas puszczania sprzęgła (np:ruszania) słychać pukniecie (nie wiem jak to nazwać w coś pustego tak jakby tłumik ) jadać dalej nadal to słychać tylko ciszej, również podczas naciśniecie nagle gazu (przyśpieszania) i szarpnięciu samochodem także słychać to pukniecie.
Na luzie,bez dodawania gazu nic nie słychać
Wszystko dzieje się tylko na biegu
Co to może być ? Pół oś, przegub ????? :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez umcyk » 13 lis 2011, 23:40

mozec miec racje, ale ja jeszcze sprawdzilbym zawieszenie, czy np: w wachaczach nie ma luzow. Moze ktoras poducha silnika sie wysypala i przy zmianie obciazenia silnik sie kolysze i o cos uderza??
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez 89matthew89 » 14 lis 2011, 00:40

Całe wahacze były wymieniane 1,5 roku temu , tez mam nadzieje ze to tylko poducha
może ktoś ma inne propozycje ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez shake_all » 14 lis 2011, 12:10

ja miałem podobny problem, okazało się że to końcówka drążka kierowniczego. Z tym że u mnie stuki też pojawiały się na nierównościach – szczególnie słyszane były na bruku.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 20:26
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CitD 143 KM 2007

Postprzez 89matthew89 » 14 lis 2011, 12:30

tu chodzi jazda po prostej bez dziur ... jak obciążam nagle napęd to słychać to pukniecie i podczas dalszego przyspieszania ale już coś tylko "trajkocze" tylko o wiele ciszej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez tadziomaru1 » 14 lis 2011, 22:10

Trudno tak z daleka, nie widząc i nie słysząc objawów, ale moim zadaniem przegub się kończy.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez 89matthew89 » 15 lis 2011, 14:47

Dodam ze stukać zaczęło po zmianie kol na zimowe, myślałem że może niedokręcone koło ale dziś wszystkie śruby dociągnięte i nadal coś puka.
Mam jeszcze pytanie czy przeguby wewnętrzne w GF są wymienne ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez oblivion » 15 lis 2011, 23:20

Na parkingu skręć w lewo prawie na maxa, ruszaj i nasłuchuj, w prawo tak samo. Jeżeli usłyszysz terkot to przegub zewnętrzny (niestety nigdy nie wiem który w którą stronę słychać)
To raczej nie poducha silnika bo by rzucało silnikiem podczas ruszania na wolnych obrotach, tak jakby chciał wyskoczyć...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez 89matthew89 » 18 lis 2011, 19:56

Po zmianie opon przednich z powrotem na alusy nic nie stuka :| na felgach stalowych stuka :| ??
Poprzedniej zimy były ten same stalowe felgi(z oponami) i nic nie stukało. Oczywiście do alu i do stalówek mam inne nakrętki

Chyba znalazłem winowajce :(
Pół oś prawa tłucze się na podporze – poniżej film nagrany
http://www.youtube.com/watch?v=QBoAA8YAdvE
Chyba tak nie powinna się zachowywać ? a co do felg to aluminiowa chyba trochę tłumi stukanie a stalowa odwrotnie
Czy dobrze rozumuje ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez 89matthew89 » 19 lis 2011, 17:20

Nikt się nie podzieli zdaniem na temat tego co widać na filmiku ?
Sama wymiana łożyska pomoże ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez umcyk » 19 lis 2011, 17:45

89matthew89 napisał(a):Nikt się nie podzieli zdaniem na temat tego co widać na filmiku ?
Sama wymiana łożyska pomoże ?

wedlug mnie lozysko podpory do wymiany; luzy przy probie przekrecenia moga byc minimalne. Wymien lozysko i sprawdz. w sklepie z lozyskami Ci dobiora na wzor starego (koszt to max. 50 zl) no chyba ze ori, ale tu ceny nie znam
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez 89matthew89 » 19 lis 2011, 21:39

jaki gwint jest ma piasta na prawym przednim kole ? <zawstydzony>
zrezygnowałem z odkrecania
ale teraz za cholere nie chce mi się odzielic przegub wewnętrzny od podpory ma ktoś jakieś rady ??
(chce zdjąć podporę z wałkiem bez pół osi z przegubami)
jestem w trakcie prac dlatego liczę na szybką odpowiedz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez 89matthew89 » 20 lis 2011, 11:23

Pół oś nie chce mi zejść z wielowpustu :( proszę o rady
od uderzeń w osłonę przegubu wypadła osłona łożyska w podporze i wysypały się wiórki co potwierdziło ze łożysko jest do wymiany :D
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 20 lis 2011, 12:07

Od strony przegubu jest pierścień zabezpieczający, często trzeba przyłożyć więcej siły, najlepiej weź sobie coś dłuższego, żeby to przyłożyć do przegubu i wtedy napieraj młotem. Nie zniechęcaj się i daj znać czy się udało.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez 89matthew89 » 20 lis 2011, 12:40

naparzam w ten przegub i nic nie chce zejsc :( może wielowpust się delikatnie przekręcił ? :(
chyba wrócę do do planu A i wyjmę całą pół oś tylko muszę się zaopatrzyć w dobry klucz
ponawiam pytanie czy na wszystkich nakrętkach od pół osi jest gwint prawy ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 20 lis 2011, 12:50

Raczej nie jest możliwe żeby wielowypust się przekręcił, spróbuj jeszcze przekręcać całą półoś, żeby nie bić cały czas w jedno miejsce, czasami pierścień zabezpieczający się ch...wo ułoży i przegub się nie chce zbić (poruszaj też przegubem w kierunku do dyfra i z powrotem). Generalnie nie ma bata, żeby nie zszedł, możliwości są dwie – albo przegub zejdzie z całym pierścieniem zabezpieczającym, albo z pierścieniem w kawałkach.

P.S. Gwinty wszystkie są prawe.

P.S. 2. Jak nie wyjąłeś przegubu z piasty to się nie dziw, że nie chce zejść, tam nie ma aż takiego luzu. Jak nie możesz odkręcić śruby przegubu na piaście, to może chociaż odkręć McPhersona od zwrotnicy (powinno wystarczyć luzu, żeby zbić tą półoś).
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez 89matthew89 » 20 lis 2011, 13:14

zdjęty jest sworzeń wahacza i dwie śruby na zwrotnicy od amorka luz jest wystarczający według mnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 20 lis 2011, 13:23

To pozostaje już chyba tylko wziąć większy młot... bo ja już więcej pomysłów nie mam.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez 89matthew89 » 20 lis 2011, 14:58

mały sukces w pracach <jupi> odkręciłem nakrętkę na piaście :D
Obrazek za 17zł
+ 1m rury :D
firma stahlson <spoko> 25 lat gwarancji :D
teraz tylko spuścić olej z skrzyni i wyciągam pół oś razem z podporą przynajmniej tak głosi teoria :) ale to dopiero w przyszły weekend
edit
łożysko już zakupione 58zł 'intercars'
szkoda że nie ma nowych pierścieni uszczelniających ale za to nowa nakrętka jest :D
Obrazek
Ostatnio edytowano 21 lis 2011, 15:07 przez 89matthew89, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 20 lis 2011, 19:07

No to super :) daj jeszcze znać, czy Ci się udało rozpiąć półoś.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6