Bieg nie utrzymuje auta na postoju

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez cacek626 » 16 mar 2011, 22:11

Witam
Powiedzcie mi drodzy forumowicze o co może chodzić. Gdy zostawiam zgaszone auto na biegu na górce, to auto mi zjeżdża. Zawsze wydawało mi się, że auto pozostawione na biegu nie powinno dać się ruszyć, a tu sobie powoli, skokowo zjeżdża z górki. Hyc, hyc, hyc coraz niżej i niżej. Czuć ewidentnie, że coś tam w skrzyni przeskakuje, jakby coś nie trzymało. Tak chyba nie powinno być? Podjazd do garażu u mnie dość stromy jest, ale mimo wszystko chyba nie powinno tak być? A może się mylę?
Początkujący
 
Od: 13 paź 2008, 23:26
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 99' 170kkm

Postprzez tadziomaru1 » 16 mar 2011, 22:43

Coś takiego... A na jakim biegu autko zostawiasz?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez rumunn95 » 17 mar 2011, 09:14

pewnie na 5 <uklon>
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez maxim_wawa » 17 mar 2011, 09:39

albo sprzegielko juz nie trzyma
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez cacek626 » 17 mar 2011, 20:24

Nie no... na 6 zostawiam, a skrzynie mam automatyczną <glupek2>

Na jedynce, na jedynce. Chociaż przyznam, że na wszystkich biegach sprawdzałem :D Na wstecznym też lipa. Zjeżdża z górki i tyle.
Początkujący
 
Od: 13 paź 2008, 23:26
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 99' 170kkm

Postprzez tadziomaru1 » 17 mar 2011, 22:20

podstaw cegłę <lol>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez chudya » 18 mar 2011, 16:22

cacek626 napisał(a):Czuć ewidentnie, że coś tam w skrzyni przeskakuje, jakby coś nie trzymało.

Jakbyś miał ze skrzynią tego rodzaju kłopot, to i podczas jazdy byś to zauważył przecież.
Jeśli jest mułowaty, to może po prostu kompresja się "skończyła"? A jeżeli jeździ ok, to już sam nie wiem...
Artur
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Postprzez kajol » 18 mar 2011, 17:24

tadziomaru1 napisał(a):podstaw cegłę <lol>

to rozwiązanie wydaje sie być najbardziej skuteczne i proste ale z drugiej strony wozić ze sobą cegłę... <oczko> jeśli jest za stromo to nawet nowy samochód zjedzie to sprawa sprzęgła i kompresji, po to jest ręczny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 22:24
Posty: 950 (0/6)
Skąd: Skaryszew/Radom
Auto: 626 GF 2.0FS
Honda CBR 600

Postprzez motylek322 » 18 mar 2011, 19:19

Żartujesz ? Prędzej samochód na ręczny zjedzie niż jak masz zapięty bieg. Chociaż przypadek tu omawiamy jest dość ciekawy. Jak musiało by być "zrypane" sprzęgło albo duży brak kompresji aby samochód staczał się z górki gdy pozostawiono go na biegu.
Ostatnio edytowano 18 mar 2011, 22:52 przez motylek322, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez cacek626 » 18 mar 2011, 22:15

Nie no, mułowata to moja madzia nie jest...wręcz przeciwnie, lata elegancko i spalanie średnio 6.5-7 litra/100km. Przy moim charakterze pracy wręcz kurierskim to naprawdę niezły wynik moim zdaniem. Kiedyś robiłem pomiar przyspieszenia 80-120 na V biegu i było coś w okolicach 14-15 sekund o ile się nie mylę. Z rury nic mi nie kopci, no może trochę widać siwy dymek. Więc wydaje mi się że silnik jest ok. Czasem jak odpalę auto z wciśniętym pedałem sprzęgła, to nie mogę od razu wbić wstecznego lub 1... wtedy puszczam sprzęgło, wciskam i już mogę lekko wbić każdy bieg. W trakcie jazdy nie mam żadnych problemów ze zmianą biegów. Hmm... a może by wymienić kurcze olej w skrzyni... napewno by nie zaszkodziło.
Co do ostrości wjazdu do garażu mojego, to na przykład moje drugie autko Hyundai Lantra 99' (tak na marginesie przezarąbiste auto nie do zdarcia) potrafi nosem skubnąć próg, ale to jest dużo niższy samochód w porównaniu na 626. Hmm... z ciekawości muszę sprawdzić czy Lantra się utrzyma na tym wjeździe.
Początkujący
 
Od: 13 paź 2008, 23:26
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 99' 170kkm

Postprzez cityracer » 19 mar 2011, 22:48

Na początek sprawdź czy na dwójce ruszysz aby koła straciły przyczepność ,chociażby na piasku. W ten sposób sprawdzisz sprzęgło. Jeśli będzie o.k. to chyba silnik lipa bo nie trzyma ciśnienia , skrzynię raczej bym wykluczył.
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 20:07
Posty: 14
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 Gf 97 1.8 90 KM

Postprzez Waluś » 20 mar 2011, 11:30

heh, na stromym podjeździe to nie widzę nic w tym zdrożnego. Poprzednia mazda sama mi z podjazdu na jedynce zjechała jak linka od ręcznego pękła :P Masa auta plus grawitacja na stromym podjeździe potrafią zdziałać cuda. Swoim nie próbowałem u siebie pod garażem, ale moje firmowe ducato jak wjechałem tyłem to też na 1 przeskoczyło zanim ręczny zaciągnąłem.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez tadziomaru1 » 20 mar 2011, 12:50

Ech, cały ten wątek to chyba z nudów, co sądzisz Waluś?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez cacek626 » 24 mar 2011, 22:26

Tak więc sprawa wyjaśniona. Tak jak pisałem sprawdziłem też Lantre – tak samo zjeżdża z podjazdu. Przy okazji wizyty znajomego kazałem mu też wjechać na ten podjazd jego Alfą ... efekt ten sam. Także temat rozwiązany – pochyłość jest tak duża, że auta zjeżdżają :) A już się bałem, że coś z autem nie tak. Przy okazji dowiedziałem się, że zostawianie jedynie na biegu nie jest bezpieczną praktyką :) Także temat ku przestrodze zwolenników zostawiania auta tylko na biegu.
Początkujący
 
Od: 13 paź 2008, 23:26
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 99' 170kkm

Postprzez tadziomaru1 » 25 mar 2011, 19:18

Od razu pisałem podstaw se cegłę... <spie>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Piotr Raczkowski » 26 mar 2011, 09:41

koledzy przecież biegi nie zastąpią ręcznego !!!!!!
zostawianie na biegu sprawdza się na płaskim podłożu lub na niewielkiej pochyłości
strome wzniesienie najlepiej zostawić auto na ręcznym, jedynce i dodatkowo koła skręcić do krawężnika tak aby nie było niespodzianki że wracamy i autko stoi na dole
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez motylek322 » 26 mar 2011, 18:18

Piotr Raczkowski napisał(a):....zostawianie na biegu sprawdza się na płaskim podłożu lub na niewielkiej pochyłości...

Dziwne. Ja przy podjeździe do garażu mam naprawdę spory spadek, mogę na nim zostawić auto na biegu i ani drgnie. Dla bezpieczeństwa bo jak już wspomniałem nachylenie gruntu jest spore, zaciągam jeszcze ręczny ale próbowałem pozostawić tylko na biegu i auto stało w miejscu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Radex » 26 mar 2011, 19:02

Piotr Raczkowski napisał(a):koledzy przecież biegi nie zastąpią ręcznego !!!!

ja bym powiedział na odwrót bo jak zostawisz auto na biegu to hamuje silnik, ręczny może predzej zawieźć.
ale ja tak jak i kolega wyżej na wzniesieniu dla pewności wrzucam jedynkę i ręczny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 26 mar 2011, 20:03

W pierwszej kolejności jest ręczny, a wrzucenie biegu jest ewentualnością, ale żeby sprawiedliwości stało się zadość, to powinno się wrzucić bieg przeciwny do możliwego kierunku stoczenia się auta.
Takie jest moje zdanie, a kto się z nim niezgadza to <dupa> hahaha
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez thy » 26 mar 2011, 22:14

Skrzypek_na_dachu napisał(a):powinno się wrzucić bieg przeciwny do możliwego kierunku stoczenia się auta

Dokładnie, dajmy dłużej pożyć naszym napinaczom/hydronapiaczom!!
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6