Strona 1 z 1
Brak ładowania – objawy i jak to sprawdzić.

Napisane:
25 lut 2011, 21:59
przez Grzesiek_82
Witam. Mam dokladnie taki problem:
Trzy dni temu zapalily mi sie kontrolki : ABS, DSC OFF, ręczny, trakcja i jeszcze kontrolka poduszki powietrznej, oraz wskazania zegarow spadly na zero, wyłączyło sie radio,a po chwili od tych objawów auto stracilo moc i zgasło.
Stało mi sie to podczas jazdy. Okazalo sie ze padł akumulator.
Po wymianie na nowy wszystko było ok aż do dzisiaj, ponieważ sytuacja znów sie powtorzyla i znowu auto padło podczas jazdy.
Po sprawdzeniu akumulatora wyszlo na to ze jest totalnie rozladowany (nowy 3 dniowy).
Podczas wariowania kontrolek i zegarow slyszlem takie dziwne dzwieki cos jakby zwarcie dochodzące od zegarów. Po wymianie akumulatora na inny tym razem pozyczony znowu wszystko wrocilo do normy. Podczas wymiany akumulatora za pierwszym razem w sklepie bylo sprawdzane napiecie ladowania podczas zapalonego silnika i wynosilo 14 V. Więc teraz nie wiem co moze byc przyczyna tych kłopotów... jakies zwarcie, czy moze tez uszkodzony alternator
Byłbym wdzięczny za jakąś pomoc.
Re: [Mazda6 GG/GY] DSC OFF + ABS + Kontrolka ręcznego + Trakcjia (świecą razem). Rozwiazanie

Napisane:
25 lut 2011, 22:20
przez Wojtek
Po pierwsze jedz na odczyt bledow... (najlepiej na IDS'a)... i podaj tutaj ich kody...
...z twojego opisu wnioskuje, ze sa problemy z ladowaniem/zwarciem w obwodzie...
mozesz sam sprawdzic...
– podlacz miernik do aku (na wylaczonym silniku) i zmierz napiecie... (wszystkie odbiorniki pradu musza byc wylaczone)
– po kolei podlaczaj odbiorniki napiecia i sprawdzaj wskazania woltomierza...
np. radio, pozniej klima (nawiew), swiatla itd...
daj znac o wynikach...
Re: [Mazda6 GG/GY] Gwaltowny spadek napiecia i rozladowanie akumulatora do zera.

Napisane:
28 lut 2011, 14:47
przez Grzesiek_82
Witam ponownie. Podłączyłem dzisiaj miernik do akumulatora i okazalo sie ze niema wogole ladowania.
Napiecie samego akumulatora wynosilo 12,4v po włączeniu silnika nadal bylo okolo 12v a po załaczeniu radia, grzania tylnej szyby klimy zaczęlo spadac.
Tak więc wychodzi na to ze jest problem z alternatorem gdyz nie laduje akumulatora.
Najgorsze jest to ze gosc w sklepie przy wymianie akumulatora wprowadzil mnie w bład i oddalem mu dobry akumulatora dobrej firmy, dzisiaj po akumulatorze nie bylo sladu a gosc twierdzil ze nie ma pojecia co sie z nim moglo stac gdyz wszystkie stare akumulatory mają w skrzyni (mojego niestety nie bylo) na pytanie czemu powiedzial ze jest ladowanie bo sprawdzal , powiedzial ze mogl sie pomylic i cos zle odczytac

Re: [Mazda6 GG/GY] Brak ladowania. Czy to alternator?

Napisane:
28 lut 2011, 18:10
przez zetek
To niech otworzy sklep ze skarpetkami, a alternator do naprawy.

Napisane:
20 mar 2012, 22:18
przez wierzba67
Jeszcze nie... a może to być przyczyną? Bo skoro odpalał po paru dniach a tu po krótkiej jeździe kaput...A jak sprawdzić aku?

Napisane:
20 mar 2012, 22:20
przez Wojtek
wierzba67 napisał(a):Jeszcze nie...
to sprawdz

masz watek o objawach padnietego aku... a wskazowki to jeden z nich...
Re: Brak ladowania – objawy i jak to sprawdzic.

Napisane:
21 mar 2012, 21:21
przez mądry
Wydaje mi się że przyczyna może być prozaiczna, proponował bym sprawdzić bezpiecznik od ładowania w skrzynce pod maską, nie mam auta przy sobie ale jeśli dobrze pamiętam to mazda posiada taki bezpiecznik.
Re: Brak ladowania – objawy i jak to sprawdzic.

Napisane:
21 mar 2012, 22:21
przez maarec
koledzy – jako, że temat ładowania został przywołany – a ja za miesiąc ruszam w trasę – mam pytanka:
– jaka jest wydajność alternatora w m6 2.0 benzyna -przed liftem
– czy można sprawdzić stan alternatora inaczej niż mierząc napięcie ?
– czy silnik benzynowy tak jak wiele diesli – po odpaleniu może jechać bez ładowania – tylko na aku do świateł – miałem tak z mondeo – w trasie padło ładowanie...
pytam gdyż – jadę z przyczepą kempingową – za granicę, ładowany będzie akumulator auta, przyczepy (80Ah) oraz pracować będzie lodówka – 12A.
głównie chodzi mi o sprawdzenie w jakiej kondycji jest alternator – aby nie umarł nagle 1500km od domu....
może obciążyć mocno np przetwornicą 230V i patrzeć na napięcie z alternatora?