Strona 1 z 2

Przegub zewnętrzny do 626 GF

PostNapisane: 25 maja 2005, 12:44
przez s e b a
czy ktoś ma może jakieś informacje doświadczenia i chciałby się podzielić nimi ze mną i innymi n/t przegubów zew w 626 gf. Po konsultacjach z min Jaksą dochodzę do wniosku że przeguby w tym modelu wystepują łącznie z półosiami i takowe należy wymieniać .... Obdzwoniłem wszelkie JC i inne składy części i tam faktycznie przegub jako taki nie występuje...Proszę o pomoc bo szykuje mi się daleki wyjazd w połowie czerwca a przegub sobie stuka ładnie... nie chciałbym stanąć na Sycylii z rozkraczonym 626 ;)

PostNapisane: 25 maja 2005, 16:36
przez nemi
s e b a napisał(a):Obdzwoniłem wszelkie JC

daj sobie sianka z JC – mi pada przegub po 10kkm :(

PostNapisane: 25 maja 2005, 22:49
przez Jaksa
Zamienników jeszcze brak.( szukaj w uzywkach lub nowy w ASO )

PostNapisane: 29 maja 2005, 12:36
przez Smirnoff
nemi napisał(a):daj sobie sianka z JC – mi pada przegub po 10kkm


I to jest dziwne – ja mam z JC w 2.5 i już ponad 20kkm za nim bez żadnych problemów, a parę razy dostał w p.....l ;)
Pozdr
SM

PS
Ostatnio drążyłem troche temat tych przegubów w zamienniku do GFa i niestety rzeczywiscie wychodzi na to, ze zamienników brak.
W katalogu JC do niedawna były błędne crossy, sugerujące dopasowanie przegubów do GF m.in. od niektórych wersji GE. Jednak jest to bzdura.
Tak więc albo pozostaje regeneracja, albo uzywany, albo nowy oryginał – razem z półosią :|

PostNapisane: 30 maja 2005, 10:35
przez s e b a
Na czym polega regeneracja i czy ktoś w Wwie ew. okolicach robi coś takiego ?

PostNapisane: 15 lut 2006, 17:41
przez medzior
A jednak się potwierdza... Szukam zamiennika przegubu zewn. do GF i nie ma! W jednym z serwisów powiedzieli mi, że mogą włożyć tylko oryginalną kompletną półoś za... 2000 zł :| Chyba jednak udam się do Motomax'u (www.motomax.pl) – tam przez telefon gość powiedział, że będzie to kosztować 200-350 zł i to wydaje się być jedyną sensowną sprawą. Gwarancja 1 rok. Później napiszę, co się udało...

PostNapisane: 15 lut 2006, 17:47
przez magicadm
medzior napisał(a):Chyba jednak udam się do Motomax'u (www.motomax.pl) – tam przez telefon gość powiedział, że będzie to kosztować 200-350 zł


Nawet jakby wytrzymało połowę tego co nowy to i tak super :)

Powodzenia

Dla zaiteresowanych namiary na firme regenerującą sprzęgła
http://www.sprzegla.com/

PostNapisane: 15 lut 2006, 17:57
przez Marcin L
s e b a napisał(a):Na czym polega regeneracja i czy ktoś w Wwie ew. okolicach robi coś takiego ?

szlifuje (a moze toczy – nie wiem nie znam się) się bieżnie (chyba tak to się nazywa) na większy wymiar i wstawia wieksze kulki – jezeli wszystko zostanie zrobiene z odpowiednia precyzja to powinien jeszcze dlugo popracować :)

PostNapisane: 24 lut 2006, 23:24
przez medzior
Zrobiłem coś innego, tzn. nie poszedłem do Motomaxu tylko zdjąłem półoś z pomocą ojca. Rozebraliśmy ten przegub zewn. – w środku syf... tzn. gęsty smar i częściowo naleciałe rdzą kulki, ścianki itd. Wszystko stąd, że pękła wcześniej osłona przegubu i dostała się woda z piaskiem. Po dokładnym umyciu przegubu od wewnątrz i ponownym zmontowaniu w całość bez smaru okazało się, że w sumie luzów nie ma, a zgrzytanie które pojawiało się na zakrętach, było wynikiem pewnie tej rdzy i słabego smarowania. Kupiliśmy więc smar do przegubów i nową osłonę, wmontowaliśmy półoś i... rewelka! Żadnego zgrzytania, stukania itp.! Regeneracja we własnym zakresie i to za psie pieniądze <jupi>

Nie jestem pewien, czy wytrzyma to długo, ale chyba warto spróbować. Jeśli nie, to i tak skończy się wymianą przegubu na nowy, co powinno zakończyc problem na długo.

PostNapisane: 25 lut 2006, 00:09
przez magicadm
medzior napisał(a): Wszystko stąd, że pękła wcześniej osłona przegubu i dostała się woda z piaskiem.


Podobno przy regularnej kontroli stanu gum osłonowych przegubów i normalnym użytkowaniu (tzn zrywnie na prostych kołach) przeguby są wieczne....

Wniosek:
Kontroli stanu manżet/manszet nigdy dosyć :)

PostNapisane: 13 maja 2006, 19:55
przez Xavier
Jaksa napisał(a):Zamienników jeszcze brak.( szukaj w uzywkach lub nowy w ASO )

Nareszcie są! Kupiłem do mojej GF-ki przegub made in Japan firmy HDK (HIMEJ DAIICI KOGYO co.ltd.). Koszt 270 zł. Na razie OK. Ostatnio ASO Łódź chciało mi sprzedać przegub (chyba wraz z półosią) za 3000 zł. Twierdzili że nie ma samych przegubów zarówno ori jak i w zamiennikach. <killer>
To tyle. Zmieniłem, testuję i nareszcie mi nic nie stuka!
<jupi>

PostNapisane: 13 maja 2006, 21:40
przez xANDy
Xavier napisał(a):że nie ma samych przegubów zarówno ori jak i w zamiennikach

Bo to prawda – ale jeśli Ty trafiłeś na coś takiego, to znaczy, że właśnie się pojawiło!!
Nie wiem tylko czy przegub do DiTD jest taki sam jak do FS. Jaksa – pewnie wiesz, to podpowiedz.

PostNapisane: 13 maja 2006, 21:45
przez Sqad
http://www.eurodriveshafts.pl/
Polecam, bardzo mocne i tanie.

PostNapisane: 13 maja 2006, 21:54
przez xANDy
Dziękuję za linka – ale nie mają tam chyba wersji do DiTD... Jest tylko do modeli GF (aktualnie brak ceny) a nie wiem, czy to są jedne przeguby dla wszystkich wersji silnikowych.

PostNapisane: 14 maja 2006, 12:25
przez Xavier
Sqad napisał(a):http://www.eurodriveshafts.pl/
Polecam, bardzo mocne i tanie.

Hmm.. ja tam przegubu do GF-ki nie widzę (produkowane po 1997) ale może coś przegapiłem, skoro inni to widzą. Możecie powiedzieć gdzie to konkretnie wypatrzyliście (numer katalogowy części)?

xANDy napisał(a):
Xavier napisał(a):że nie ma samych przegubów zarówno ori jak i w zamiennikach

Bo to prawda

Prawda? No nie wiem...
Dzwoniłem pół roku temu do tego samego ASO, podając wsdzelkie dane mojego wozu z numerem włącznie i pan powiedział, że jest nowy przegub (bez półosi) do mojej GF-ki (ori). Podał nawet cenę – 1100 zł . Więc albo wtedy łgali albo teraz. Generalnie kiepsko oceniam to ASO w Łodzi. :|

PostNapisane: 14 maja 2006, 16:53
przez Sqad
Nie ma co patrzeć na stronie, mają drętwe aktualizacje, najlepiej zadzwonić, jak szukaliśmy przegubu wewnętrznego do GD to mieli pomimo że rzadne info na stronie nie widniało.

PostNapisane: 14 maja 2006, 23:01
przez Jaksa
xANDy napisał(a):Nie wiem tylko czy przegub do DiTD jest taki sam jak do FS
Jest inny(jeszcze nie ma ale będą w podobnej cenie – dałem wzory pewnej firmie ktora ma dobre kontakty ze skosnymi).

PostNapisane: 14 lut 2007, 11:32
przez xANDy
Chciałem odgrzać temat i powiedzieć oficjalnie, że:
Przeguby zewnętrzne do DiTD są te same co w comprex'ie. Koszt (licząc bez koronki ABS'u – 44zł) wynosi 200zł NKN lub 150 HDK.
Gdyby ktoś pytał się skąd wiem, to odpowiadam prozaicznie – musiałem wymienić, mam wymienione – po drodze sporo się naszukałem itp.

Pytanie

PostNapisane: 10 kwi 2012, 19:16
przez sexy sreberko
Witam wszystkich mam pytanko jakiej firmy kupic przeguby zewnętrzne do mazdy 626 98r 2,0 85 kw?

PostNapisane: 10 kwi 2012, 19:19
przez maxim_wawa
ale zależy ci na cenie czy na jakości i jaki masz budżet na ten zakup ??

najlepiej OEM mazdy ale wiadomo ze kosztują jak za zboże