Strona 1 z 1

Problem z ABS 626 2.0 16V 115KM

PostNapisane: 1 gru 2010, 00:57
przez Vollkow
Mam problem z ABS. Kontrolka stale świeci, nie mam wskazań prędkości a co za tym idzie nie liczy spalania. Próbowałem wymigać błędy wg. instrukcja jak poniżej.
Obrazek
Obrazek
Niestety bez skutku. Zacząłem przeglądać złącza. Wtyka montowana na sterowniku ABS była mocno zapieczona (powodem było najprawdopodobniej zalanie płynem hamulcowym z nieszczelnej pompy hamulcowej – już szczelnej). Przeglądając wiązki w komorze silnika doszedłem do skrzynki bezpiecznikowej gdzie znalazłem jeden z problemów. Zerwany przewód zasilania ABS – Naprawiłem.
Następnie ponownie spróbowałem wymigać kody – Bez skutku.
Ponieważ sterownik ABS nie wymiguje błędów podejrzewam, że jest on uszkodzony – najprawdopodobniej został zalany przez wtykę płynem hamulcowym (biały nalot na wtyce).
Demontowałem dzisiaj sterownik (Metalowy SUMITOMO ELECTRIC GE7C 43 7AZ).
Miałem zamiar go rozebrać i sprawdzić co i jak. Niestety jest on fabrycznie zaprasowany od spodu miękką aluminiową blaszką, żadnych śrub, z wierzchu 2 złącza (Jedno 2 piny żeńskie, drugie 4xpo 2 piny męskie). Uszczelka na większym złączu zakamieniona.
Mam pytanie czy ktoś kiedyś próbował rozbierać lub rozbierał taki sterownik ?
Obecnie po przeczyszczeniu wszystkiego co się dało na sterowniku wyczyścić założyłem z powrotem na pompe ABS. Podpiołem wszystko jak należy, kontrolka nadal świeci i zero komunikacji na złączu diagnostycznym.

Re: Problem z ABS 626 2.0 16V 115KM

PostNapisane: 1 gru 2010, 08:24
przez pioczel
a na pewno dobre piny zwierasz? w mojej gf ditd są w innym miejscu GND-TBS ,w benzyn ie jest inaczej?
zwierasz GND w dolnej części
Obrazek

Re: Problem z ABS 626 2.0 16V 115KM

PostNapisane: 1 gru 2010, 12:25
przez Vollkow
GND to GND nie ma różnicy czy górny czy dolny to jest MASA. Równie dobrze mógłbym zewrzeć TBS do karoserii a FBS do plusa na aku (pomijając że +B to napięcie 12V z aku ale po bezpieczniku 30A)

Re: Problem z ABS 626 2.0 16V 115KM

PostNapisane: 3 gru 2010, 11:34
przez uplander
Musisz dobrze przeczyścic te piny, u mnie tez cos nie łączyło, i dopiero po podłączeniu diody z rezystorem wymrugałem błąd na złączu. Co ciekawe potem zaczeła tez mrugać kontrolka w tablicy błedy. Wyjmij tez wtyczke z pompy ABS – taka duża z blokadą , zobacz czy nie masz tam wilgoci, wody itp. Pozdrawiam

PostNapisane: 11 mar 2012, 19:43
przez bajer0
Mam problem jak powyżej – t.z. nie ma niektórych pinów we wtyczce DIAGNOSTIC, między innymi TEN.
Ostatnio pojawiły się problemy z ABS (kontrolka zaczeła świecić, ale prędkościomierz działa)
Zmostkowałem GND + TBS, przekręciłem kluczyk do pozycji ON, niestety kontrolka ABSu świeci jak zaczarowana. Odpalenie silnika – to samo – nie wybłyskuje błędów.
Domyślam się, że powinienem teraz spróbować wymrugać błędy "testerem" w złączu.

Tak słowem podsumowania:
mostkuję GND + TBS kawałkiem przewodu, ale gdzie mam podłączyć diodę? Tak jak kolega powyżej przedstawił FBS i B+ ?