

Niestety bez skutku. Zacząłem przeglądać złącza. Wtyka montowana na sterowniku ABS była mocno zapieczona (powodem było najprawdopodobniej zalanie płynem hamulcowym z nieszczelnej pompy hamulcowej – już szczelnej). Przeglądając wiązki w komorze silnika doszedłem do skrzynki bezpiecznikowej gdzie znalazłem jeden z problemów. Zerwany przewód zasilania ABS – Naprawiłem.
Następnie ponownie spróbowałem wymigać kody – Bez skutku.
Ponieważ sterownik ABS nie wymiguje błędów podejrzewam, że jest on uszkodzony – najprawdopodobniej został zalany przez wtykę płynem hamulcowym (biały nalot na wtyce).
Demontowałem dzisiaj sterownik (Metalowy SUMITOMO ELECTRIC GE7C 43 7AZ).
Miałem zamiar go rozebrać i sprawdzić co i jak. Niestety jest on fabrycznie zaprasowany od spodu miękką aluminiową blaszką, żadnych śrub, z wierzchu 2 złącza (Jedno 2 piny żeńskie, drugie 4xpo 2 piny męskie). Uszczelka na większym złączu zakamieniona.
Mam pytanie czy ktoś kiedyś próbował rozbierać lub rozbierał taki sterownik ?
Obecnie po przeczyszczeniu wszystkiego co się dało na sterowniku wyczyścić założyłem z powrotem na pompe ABS. Podpiołem wszystko jak należy, kontrolka nadal świeci i zero komunikacji na złączu diagnostycznym.