Problem z ABS 626 2.0 16V 115KM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Vollkow » 1 gru 2010, 00:57

Mam problem z ABS. Kontrolka stale świeci, nie mam wskazań prędkości a co za tym idzie nie liczy spalania. Próbowałem wymigać błędy wg. instrukcja jak poniżej.
Obrazek
Obrazek
Niestety bez skutku. Zacząłem przeglądać złącza. Wtyka montowana na sterowniku ABS była mocno zapieczona (powodem było najprawdopodobniej zalanie płynem hamulcowym z nieszczelnej pompy hamulcowej – już szczelnej). Przeglądając wiązki w komorze silnika doszedłem do skrzynki bezpiecznikowej gdzie znalazłem jeden z problemów. Zerwany przewód zasilania ABS – Naprawiłem.
Następnie ponownie spróbowałem wymigać kody – Bez skutku.
Ponieważ sterownik ABS nie wymiguje błędów podejrzewam, że jest on uszkodzony – najprawdopodobniej został zalany przez wtykę płynem hamulcowym (biały nalot na wtyce).
Demontowałem dzisiaj sterownik (Metalowy SUMITOMO ELECTRIC GE7C 43 7AZ).
Miałem zamiar go rozebrać i sprawdzić co i jak. Niestety jest on fabrycznie zaprasowany od spodu miękką aluminiową blaszką, żadnych śrub, z wierzchu 2 złącza (Jedno 2 piny żeńskie, drugie 4xpo 2 piny męskie). Uszczelka na większym złączu zakamieniona.
Mam pytanie czy ktoś kiedyś próbował rozbierać lub rozbierał taki sterownik ?
Obecnie po przeczyszczeniu wszystkiego co się dało na sterowniku wyczyścić założyłem z powrotem na pompe ABS. Podpiołem wszystko jak należy, kontrolka nadal świeci i zero komunikacji na złączu diagnostycznym.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 11:13
Posty: 26
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 115KM

Postprzez pioczel » 1 gru 2010, 08:24

a na pewno dobre piny zwierasz? w mojej gf ditd są w innym miejscu GND-TBS ,w benzyn ie jest inaczej?
zwierasz GND w dolnej części
Obrazek
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez Vollkow » 1 gru 2010, 12:25

GND to GND nie ma różnicy czy górny czy dolny to jest MASA. Równie dobrze mógłbym zewrzeć TBS do karoserii a FBS do plusa na aku (pomijając że +B to napięcie 12V z aku ale po bezpieczniku 30A)
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 11:13
Posty: 26
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 115KM

Postprzez uplander » 3 gru 2010, 11:34

Musisz dobrze przeczyścic te piny, u mnie tez cos nie łączyło, i dopiero po podłączeniu diody z rezystorem wymrugałem błąd na złączu. Co ciekawe potem zaczeła tez mrugać kontrolka w tablicy błedy. Wyjmij tez wtyczke z pompy ABS – taka duża z blokadą , zobacz czy nie masz tam wilgoci, wody itp. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 22:04
Posty: 31
Auto: MAzda 626 GF LPG

Postprzez bajer0 » 11 mar 2012, 19:43

Mam problem jak powyżej – t.z. nie ma niektórych pinów we wtyczce DIAGNOSTIC, między innymi TEN.
Ostatnio pojawiły się problemy z ABS (kontrolka zaczeła świecić, ale prędkościomierz działa)
Zmostkowałem GND + TBS, przekręciłem kluczyk do pozycji ON, niestety kontrolka ABSu świeci jak zaczarowana. Odpalenie silnika – to samo – nie wybłyskuje błędów.
Domyślam się, że powinienem teraz spróbować wymrugać błędy "testerem" w złączu.

Tak słowem podsumowania:
mostkuję GND + TBS kawałkiem przewodu, ale gdzie mam podłączyć diodę? Tak jak kolega powyżej przedstawił FBS i B+ ?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6