Strona 1 z 1

626 GF(1998) Stukanie po zmianie koła

PostNapisane: 17 paź 2010, 21:29
przez KAZIK_WPR
Witam. Niedawno najechałem na drut(dziwnie to brzmi nie :) )
Dojechałem do domu powietrze zeszło dopiero po godzinie. Całą noc samochód stał na kapciu.
Na następny dzien załozylem zapas i chyba rozwaliłem ten plastikowy pierścień od alufelg.
Delikatne coś stuka mi w prawym kole przy ruszaniu, jak zbyt gwałtownie zahamuję, ewentualnie czasem nawet jak odpalam samochód. Obczaiłem i sworzeń, wszystkie manszety są całe, tak wiec przegub odpada, końcówa drążka też cała. Łożysko na swoim miejscu...
Czy jest to możliwe że to ten pierścień???
Ewentualnie może koło było niedokręcone i coś może sie przy tarczy wypaczyło.

Proszę o jakąś poradę.

P.S Jak jadę płynnie z większymi prędkościami i nie ma nagłych zmian obrotów to nic się nie dzieje

Re: 626 GF(1998) Stukanie po zmianie koła

PostNapisane: 17 paź 2010, 23:12
przez rumunn95
kolego rozwaliles pierscien centrujacy bez niego nie osadzisz centrycznie kola i takie cos sie bedzie dzialo

Re: 626 GF(1998) Stukanie po zmianie koła

PostNapisane: 18 paź 2010, 14:56
przez KAZIK_WPR
Tak właśnie myślałem z tym że jeżdże na zapasie i jest to samo a tak w felge to ten pierscien nie wejdzie bo wlasnie zapasem rozwalilem. Przypuszczam że bład zrobilem bo zamiast go wcisnąć w felge to zostawilem na tarczy i poszedl w piz.u

No ok to postaram się go kupić i założyć i zobaczymy czy pomoże

Z tym że mam pytanie jak go dobrać?
Pokazać stary delikwentowi żeby mi go dobrał?
Bo z tego co wiem to różnice miedzy tymi pierscieniami sa ogromne.

Re: 626 GF(1998) Stukanie po zmianie koła

PostNapisane: 19 paź 2010, 11:08
przez rumunn95
tak albo zaniesc do sklepu i pokazac albo jest na nim napisany wymiar przynajmniej u mnie tak jest

Re: 626 GF(1998) Stukanie po zmianie koła

PostNapisane: 20 paź 2010, 18:05
przez maxim_wawa
wez suwmiarke, zmierz otwór w feldze i zmierz srednice na piascie, podasz te dwa wymiary w mm w sklepie to ci pierscien dobiora – polecam raczej aluminiowe niz plastikowe

Re: 626 GF(1998) Stukanie po zmianie koła

PostNapisane: 21 paź 2010, 13:10
przez KAZIK_WPR
Już mam. Dziś założe koło to napiszę czy jest o.k

Pozdrawiam i dzięki

Re: 626 GF(1998) Stukanie po zmianie koła

PostNapisane: 21 paź 2010, 16:27
przez maxim_wawa
sprawdz czy masz dokrecona sruba na piascie

Re: 626 GF(1998) Stukanie po zmianie koła

PostNapisane: 23 paź 2010, 14:33
przez KAZIK_WPR
Pierścień wymieniony, stuka jak stukało dalej.
Piasta jest dokręcona. Dziś coś mnie podkusiło żeby poprosić kogoś żeby odpalił silnik.
Tak przyjrzałem sie na tą poduszkę co jest z prawej strony silnika jakby patrzyło się z kabiny. i wyglada na pękniętą.
Tak więc to chyba powinno być to. Oddam do mechanika niech to zmienią i zobaczymy.

Dzięki za posty i pozdrawiam.

Re: 626 GF(1998) Stukanie po zmianie koła

PostNapisane: 29 paź 2010, 22:21
przez marcin73
Kiedyś jak jeździłem jeszcze Renówką też po zmianie kół z zimowych na letnie zaczęło mi stukać delikatnie w prawym kole. Koła były świerzo po wyważaniu. Nie wiedziałem co to, kombinowałem na wszystkie sposoby i nic. Po kilkunastu dniach przez przypadek ściagając koło odkryłem, że przy wyważaniu kół worker nakleił mi taśmę z ciężarkami od wewnątrz felgi i to one ocierając się o zacisk hamulców stukały.