Fotorelacja – wymiana przednich klocków hamulcowych w GF 1,8 1997'1.8 z 1997 r.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lasic100 » 4 wrz 2011, 00:23

Przydatna i przejrzysta fotorelacja <spoko>

Ja już po wymianie. Wygląda na to,że finalnie wszystko poszło ok. Gdyby ktoś miał problem z zapieczonymi śrubami to można użyć drugiego podnośnika i podłożyć go pod klucz. Potem oczywiście pokręcić lewarkiem i w taki sposób osiągamy dużą moc przy małym nakładzie naszej energii :)

Czy do otłuszczenia tarczy nada się taki alkohol w sprayu (kupiony kiedyś do elektroniki) ? Podejrzewam, że mogłem przy wymianie nowe tarcze trochę przybrudzić
Obrazek
Ostatnio edytowano 10 wrz 2011, 15:06 przez lasic100, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez motylek322 » 4 wrz 2011, 10:57

Alkohol spokojnie nada się do odtłuszczenia tarcz. Jeżeli masz coś wspólnego z komputerami to alkohol, który posiadasz, to zapewne alkohol izopropylowy. Bardzo dobry środek do usuwania tłuszczu i innych zabrudzeń. Stosuje się go w elektronice i optyce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez lasic100 » 4 wrz 2011, 22:09

Dzięki za odpowiedź. Czyściłem dziś wieczorem tarcze jednak do tego czasu auto musiało przejechać niestety z 40km. Tarcze już nie były pokryte jak wcześniej choć na papierze widać że był brudne., Mam nadzieję że klocki jakiegoś syfu nie wchłonęły a jeśli już to się po jakimś czasie to zetrze <zawstydzony>

Mam do tego jeszcze inne pytanie:

2. Jak ściągałem klocki w obu kołach wewnętrzny był wyraźnie mniej zużyty – jaka może być przyczyna ? Przy wymianie wyczyściłem i nasmarowałem prowadnice

3. Czy można zrobić coś innego, bardziej użytecznego z tarczami/klockami niż wyrzucenie ich do kosza ?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez VeryCoolMan » 4 wrz 2011, 23:12

lasic100 napisał(a):3. Czy można zrobić coś innego, bardziej użytecznego z tarczami/klockami niż wyrzucenie ich do kosza ?

no pewno :) nie wyrzucać tylko jeździć i uzywać ich do hamowania <lol> lub wprawić w ramke i podziwiać cud techniki <lol>
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez lasic100 » 5 wrz 2011, 00:00

hehe ok. Ide jutro w takim razie po ramke do carrefoura <lol>
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez Piotr Raczkowski » 6 wrz 2011, 07:46

lasic100 napisał(a):2. Jak ściągałem klocki w obu kołach wewnętrzny był wyraźnie mniej zużyty – jaka może być przyczyna ? Przy wymianie wyczyściłem i nasmarowałem prowadnice

a smarowałeś tłoczki ?
może one się zapiekają ?
sprawdź czy masz całe osłonki gumowe na tłoczkach jak tak to pod nie wciśnij troszkę smaru SPECJALNEGO do hamulców jak są dziurawe to trzeba zainwestować w zestaw naprawczy i rozebrać cały zacisk a potem wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzanie całego układu
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez kierownik » 6 wrz 2011, 08:09

w GW częściej się zapiekają tuleje na których zacisk chodzi.
lasic100 tyrknij do mnie w na początku przyszłego tygodnia, to coś popatrzymy. ostatnio byłem zalatany, do tego urlop...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez lasic100 » 6 wrz 2011, 14:45

Tłoczków nie smarowałem choć osłonki gumowe były całe. Może rzeczywiście się coś zapieka.
kierownik'u jak będzie okazja w przyszłym tyg to się skontaktuje (bo mazda ma jechac jeszcze na zabieg usuwania rdzy z nadkoli itp i nie wiadomo jak zejdzie). Ale dzięki za info.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez hermol » 4 lis 2011, 13:44

Witam,
Panowie jeździł ktoś na klockach RAYBESTOS SERIA SUPER STOP PG Plus albo Bendixa. Produkty z USA?

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez Riki » 5 lis 2011, 01:29

hermol napisał(a):Bendixa.


Miałem kiedyś.... bajka.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez XEEEnq » 26 lut 2012, 13:05

eh a można wymienić same klocki bez tarcz? Jakie jest maksymalne dopuszczalne zużycie tarcz? I w końcu czy jak założę nowe klocki na stare tarcze to się nie zużyją? W końcu na tarczach są już ślady od starych klocków?
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24


http://ussemo.eu/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 23:40
Posty: 70
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BA 1.8 AT

Postprzez Dominator » 26 lut 2012, 13:19

Jeśli stare tarcze nie mają rantu i nie biją, w dodatku ich grubośc jest odpowiednia, to najlepiej jest przetoczyć tarcze i założyc nowe klocki :)
Wyczytałem że minimalna grubośc tarcz w 626 z przodu to 22mm, tył8 mm.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez lucas83 » 26 lut 2012, 14:04

Wyczytałem że minimalna grubośc tarcz w 626 z przodu to 22mm, tył8 mm.


Dokładnie tak, nie chce być inaczej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez dankro78 » 1 sie 2012, 23:02

mam pewne pytanie co do prowadnic klocków. chodzi o troche skomplikowną sprawe. sprobuje to jakos precyzyjnie wyjasnić.
w przednich kołach klocek wewnętrzyn różni sie od zewnetrznego specjalną sprężysta spinką przynitowana na stałe do klocka. czy kiedy montujemy klocek wewnętrzny do prowadnicy to ta spinka musi zostać założona na prowadnice tak aby w/w spinka trzymała troche klocek z blaszna prowadnica czy spinke trzeba "wepchnąć" pod prowadnice?
Początkujący
 
Od: 28 lip 2012, 13:48
Posty: 9

Postprzez Dominator » 1 sie 2012, 23:34

Ta spinka-blaszka akustyczna czy jak kto woli, informuje o zuzyciu klocka, trze o tarcze jak już klocek na tyle się wytrze. Ja ową blaszkę NIE wpychałem pod prowadnice i było ok.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez kierownik » 2 sie 2012, 00:22

nic nie ruszasz z tą spinką – dajesz klocek od strony tłoczka, a bez niej od zewnątrz
ona nic nie trzyma, dociska itp – tak jak kolega napisał – informuje akustycznie o zużyciu klocków – jak zacznie coś piszczeć – szykuj się na zmianę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez maniek3295 » 18 lis 2012, 20:54

Z tyłu są wkręcane
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2009, 19:03
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: Była mazda 323f 1,5 Ba/bh 1998r. a jest teraz madzia 626 GF 2,0 FS 115km z 2000r.

Postprzez Simas » 21 lis 2012, 01:59

Ostatnio zaczęły mi popiskiwać hamulce. Gdy wymieniałem klocki z tyłu chciałem od razu i z przodu ale mechanik powiedział że są w dobrym stanie i nie ma po co kasy pakować więc olałem. Od może dwóch tygodni gdy autko postoi, przy pierwszych dohamowaniach pisk :/ a później cisza. Wygląda to tak że gdy rozgrzeją się hamulce wszystko ustaje, co może być powodem?
Może coś przesmarować trzeba i czy da się bez zdejmowania koła/rozbierania zacisków?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 10:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

Postprzez VeryCoolMan » 22 lis 2012, 21:26

Simas napisał(a):Od może dwóch tygodni gdy autko postoi, przy pierwszych dohamowaniach pisk :/ a później cisza.

Jeździj dalej i nie przejmuj się jeśli klocków jak i tarczy jest jeszcze pod dostatkiem, piszczy Ci na 99% miedzy klockiem a tarczą gdy trą o siebie więc tam lepiej nie aplikuj środka smarnego <lol>

A co kupić na wymianę aby nie piszczało? jest trochę o tym na forum ;)
np. ja założyłem u siebie tarcze mikody seria gt z klockami od ferodo i jestem zadowolony.

Mam nadzieję że mechanik sprawdził zacisk i wszystko lekko w nim pracuje?
Jeśli tak podtrzymuje powyższe :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Simas » 23 lis 2012, 02:26

Z tyłu na pewno sprawdził (bo są do regeneracji. lewy na badaniach trzyma w granicach 0.4kN natomiast prawy 1.4kN o ile dobrze pamiętam-chyba jednostek nie pomyliłem :P), jeśli chodzi o przednie zaciski to bardzo wątpię ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 10:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron