posiadam M6 2003 kombi 2.0 benzyna z AT w wersji 4 biegowej
moje wrazenia – ja tez jestem juz zwolennikiem AT – to wielka wygoda zwlaszcza w miescie ale i na trasie – wystarczy wziac pod uwage polaczenie AT z tempomatem – ustawiasz sobie predkosc i nic cie wiecej nie obchodzi – jak gorka to sam sobie zredukuje i utrzyma predkosc – jak z gorki – to samo i bedzie hamowal silnikiem – mi sie podoba

napewno nie jest tak zrywna jak w wersji manualnej bo tam mozesz mocniej podciagnac ale naprawde daje sobie spokojnie rade i jestem z niej bardzo zadowolony – nie jest to bolid ale jest w zupelnosci wystarczajaco dynamiczna jak na PL warunki. jak wcisniesz pedal redukuje i przyspiesz wiec nie ma problemu z wyprzedzaniem na trasie.
musisz tylko uwazac – kupic taka w ktorej AT wporzadku – nie szarpie i nie zachowuje sie dziwnie,czy wszystkie biegi chodza, czy nie ma drgan jak wrzucony bieg, czy funkcja hold dziala
najwazniejsze przy AT jest jej obsluga a wiec regularna wymiana plynu w skrzyni. w przypadku mojej wersji EU nie jest to kosztowne – jakies 230 zl za wymiane i plyn. zrobisz to co 40-60 tys i z glowy – w mojej wersji filtr jest metalowy, czycic sie go, a takze magnesy w misce. nalezy spradzac poziom plynu i cieszyc sie wygoda. niestety jesli kupisz taka na wykonczeniu to ... to poplyniesz na nowa skrzynie jakies 4-5 tys zl wiec uwazaj na to szczegolnie

jak szukalem to napatoczyla sie jedna "okazja" – jak sie okazalo skrzynia do remontu

rzecz jasna dla sprzedajacego to nie byl zaden wazny defekt

z pewnoscia AT jeszcze lepiej sprawuje sie z mocniejszymi silnikami ale ... 2.3 i 3.0 nie sa juz tak niezawodne jak 2.0 ...
tiptronic – jesli kupujesz juz AT to po co ci on ? wg mnie bez sensu – albo jedno albo drugie – kolejny bajer ktory jest a rzadko z niego korzystasz (podkreslam moje zdanie i jesli ktos sie nie zgadza prosze nie wieszac na mnie odrazu psow

)
wersja 2.3 najczesciej w przedlifcie wystepuje jako 4x4 bez tempomatu – odrazdzam, tempomat to naprawde wygoda na trasie – z tego co wiem mozna go dolozyc ale o tym musisz juz poczytac na forum.
jesli benzyna to polecam myslec o gazie – koszt naprawde bardzo dobrej sekwencji to jakies 3 tys. ja zalozylem i bardzo sobie chwale (pamietaj o wynianie swiec – fabryka podaje wymiane co 120 tys – na te co sa przeznaczone do silnika z gazem – ostatnio wymnienialem swoje i bardzo sie roznia od montowanych fabrycznie – inny przeswit elektrody, inna cieplota)
moja na trasie z wlaczona klima przy predkosciach 120-140 pali 10 – 10,5 gazu – benzyny ok 8. nie sluchaj niektorych co twierdza ze mniej – AT i klima swoje kosztuje – a widze ze co niektorzy to chyba oddaja jeszcze paliwo na CPN

dynamika – wersja z AT jest wolniejsza niz manual – nie wycisniesz z niej tyle co z manuala – moja na LPG gnalem po A4 ok 180 km/h (zanim to nastapilo minela pewna chwila hehe) i wiecej juz nie dalo rady.ale gdzie tak naprawde mozna smigac z taka stala predkoscia w PL ? no tak szczerze ?
miasto – tu dopiero docenia sie AT – do czasu jak nie wsiadlem do auta z AT bylem wrogiem tego rozwiazania – teraz juz wiem jak bardzo sie mylilem ...