Strona 1 z 1

Wymiana śrub (szpilek) w kole. [626GF 2000r.]

PostNapisane: 29 wrz 2010, 09:51
przez Garrett
W trakcie ostatniej "akcji hamulcowej" pan mechanik krzywo dokręcił mi nakrętki w kole (kluczem elektrycznym), w rezultacie czego jedna ze śrub uległa ukręceniu przy próbie odkręcenia koła. Muszę wymienić urwaną szpilkę, co wiąże się z demontażem piasty. Chciałem zapytać na jakie dodatkowe zabiegi/wydatki muszę się przy tej okazji przygotować? Co dokładnie będę musiał zdemontować aby dostać się do szpilek i czy spotkam po drodze jakieś elementy jednorazowe wymagające wymiany na nowe po ich zdemontowaniu. Mechanik wspominał coś o jednorazowej nakrętce piasty i jakichś simmeringach, ale chciałbym dokładnie wiedzieć co mnie czeka, żeby mieć wszystko przygotowane zanim rozbebeszę auto.

Re: Wymiana śrub (szpilek) w kole. [626GF 2000r.]

PostNapisane: 29 wrz 2010, 10:49
przez Siw-y
Jak zdejmiesz przednią piastę to wymienić musisz także łożysko, da się wymienić szpilki nie zdejmując piasty ale tylko z przodu.
Przynajmniej tak jest w GE, zresztą zerknij na fotorelację i porównaj.
viewtopic.php?f=126&t=103498

Re: Wymiana śrub (szpilek) w kole. [626GF 2000r.]

PostNapisane: 29 wrz 2010, 11:29
przez Garrett
Na szczęście urwana szpilka jest w przednim kole, więc wygląda na to że powinienem sobie z pomocą kolegi poradzić z wymianą. Teraz jeszcze pytanie o jakie szpilki pytać w sklepie? Podaje się rozmiar – średnica, długość (jaki?) czy może są jakoś katalogowane według modelu auta?

Re: Wymiana śrub (szpilek) w kole. [626GF 2000r.]

PostNapisane: 21 paź 2010, 16:59
przez marekw27
Witam. Ja kiedys miałem podobną sytuację w modelu GD i szpilki pasowały od Forda MONDEO ale na wymiar miałem swoją starą szpilkę.