Wymiana śrub (szpilek) w kole. [626GF 2000r.]
Strona 1 z 1
W trakcie ostatniej "akcji hamulcowej" pan mechanik krzywo dokręcił mi nakrętki w kole (kluczem elektrycznym), w rezultacie czego jedna ze śrub uległa ukręceniu przy próbie odkręcenia koła. Muszę wymienić urwaną szpilkę, co wiąże się z demontażem piasty. Chciałem zapytać na jakie dodatkowe zabiegi/wydatki muszę się przy tej okazji przygotować? Co dokładnie będę musiał zdemontować aby dostać się do szpilek i czy spotkam po drodze jakieś elementy jednorazowe wymagające wymiany na nowe po ich zdemontowaniu. Mechanik wspominał coś o jednorazowej nakrętce piasty i jakichś simmeringach, ale chciałbym dokładnie wiedzieć co mnie czeka, żeby mieć wszystko przygotowane zanim rozbebeszę auto.
- Od: 8 cze 2009, 13:50
- Posty: 18
- Auto: 626 GF 2000r. 1.8PB
Jak zdejmiesz przednią piastę to wymienić musisz także łożysko, da się wymienić szpilki nie zdejmując piasty ale tylko z przodu.
Przynajmniej tak jest w GE, zresztą zerknij na fotorelację i porównaj.
viewtopic.php?f=126&t=103498
Przynajmniej tak jest w GE, zresztą zerknij na fotorelację i porównaj.
viewtopic.php?f=126&t=103498
Na szczęście urwana szpilka jest w przednim kole, więc wygląda na to że powinienem sobie z pomocą kolegi poradzić z wymianą. Teraz jeszcze pytanie o jakie szpilki pytać w sklepie? Podaje się rozmiar – średnica, długość (jaki?) czy może są jakoś katalogowane według modelu auta?
- Od: 8 cze 2009, 13:50
- Posty: 18
- Auto: 626 GF 2000r. 1.8PB
Witam. Ja kiedys miałem podobną sytuację w modelu GD i szpilki pasowały od Forda MONDEO ale na wymiar miałem swoją starą szpilkę.
-
marekw27
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6