Strona 1 z 1

626 gf wymiana amortyzatorów tył sedan pytanie

PostNapisane: 26 wrz 2010, 13:02
przez pioczel
witam .nie mogę znaleść nic na temat wymiany w/w ,doszłem do wniosku że to amorek tylny mi stuka-ma spory wyciek,stuki są takie częste i szybkie,łączniki juz mam nowe i konc.drązków....moję pytanie jest takie,,jest tam dziwny dostep do górnych śrub,trzeba jakiś klucz specjalny?? oraz czy tam na kielichu jest jakiś kąt ustawialny? planuję zakup używki kompetnych mcpersonów

Re: 626 gf wymiana amortyzatorów tył sedan pytanie

PostNapisane: 27 wrz 2010, 18:55
przez krzycho67
wiesz na forum jest taki bardzo miły gość ,który nówki amorki KEYABA sprzedaje za niecałe 300stówki szt. dla użytkowników mazdy i masz porządne i nowe przede wszyskim.A używki to jednak loteria. <co?> <co?> <co?>

Re: 626 gf wymiana amortyzatorów tył sedan pytanie

PostNapisane: 27 wrz 2010, 19:08
przez poflek
Jaki jest dostęp w sedanie to nie wiem, ale do odkręcenia potrzeba zwykły klucz sztorcowy (chyba 14), cztery śruby i już jest Twój.
Nie wiem czy opłaca się bawić w używki.

Re: 626 gf wymiana amortyzatorów tył sedan pytanie

PostNapisane: 3 paź 2010, 08:43
przez pioczel
wiec tak jestem po wymianie ,kupiłem jednak używki za 180 komplet mcpersony na oko w super stanie,po zamontowaniu niebo a ziemia.auto poszło duzo do góry,przestało stukać...moje były totalnie wylane :D
montaż jest prosty od góry potrzeba klucz 14 oczkowy wygiety .no i z dołu mocniejszą 17 nasadową...jestem bardzo zadowolony za 180 zeta nie ta madzia <jupi>

PostNapisane: 1 lut 2014, 19:56
przez dudek1963
Witam
Powiedz mi Kolego, gdy demontuje się amortyzator to trzeba ścisnąć sprężynę, czy wystarczy tylko podnieść karoserię do góry?
Pozdrawiam- proszę o podpowiedż

Re: 626 gf wymiana amortyzatorów tył sedan pytanie

PostNapisane: 1 lut 2014, 20:08
przez Dominator
Kolega Ci pewnie nie odpisze, bo to juz 4 lata minelo od ostatniego postu ;)
Jesli w sedanie jest tak jak w liftbacku, to trzeba scisnac sprzezyne, znaczy ja tak robilem,bylo latwiej i bezpieczniej. I raczej nie da sie inaczej.

PostNapisane: 2 lut 2014, 09:53
przez pioczel
dudek1963 napisał(a):Witam
Powiedz mi Kolego, gdy demontuje się amortyzator to trzeba ścisnąć sprężynę, czy wystarczy tylko podnieść karoserię do góry?
Pozdrawiam- proszę o podpowiedż

a odpowie :D chodzi o wyjęcie mcpersona z karoserii?? jeśli tak to nic nie ściskasz,podnosisz auto i wykręcasz kilka śrub,natomiast jeśli chodzi o demontaż mcpersona już po wyjęciu z auta to wiadomo że potrzebne ściągacze do sprężyny

Re: 626 gf wymiana amortyzatorów tył sedan pytanie

PostNapisane: 20 mar 2014, 02:52
przez szkodnik_byd
Jeżeli chodzi o tył to ściągacz nie jest potrzebny, przód wara bez ściągacza dotykać
Jeżeli chodzi o poskładanie to lepiej poukładasz wszystko poza karoserią

PostNapisane: 20 mar 2014, 09:22
przez grzech_z
szkodnik_byd napisał(a):Jeżeli chodzi o tył to ściągacz nie jest potrzebny


No ciekawa teoria – rozwiniesz?
Pytam bo wymieniałem, oczywiście po wyjęciu z auta i jakoś nie wyobrażam sobie skręcenia tego do kupy bez ściśnięcia sprężyny. Chyba, że jakaś rzeźba w aucie?

Re: 626 gf wymiana amortyzatorów tył sedan pytanie

PostNapisane: 7 kwi 2014, 08:16
przez Markiz
grzech_z napisał(a):
No ciekawa teoria – rozwiniesz?
Pytam bo wymieniałem, oczywiście po wyjęciu z auta i jakoś nie wyobrażam sobie skręcenia tego do kupy bez ściśnięcia sprężyny. Chyba, że jakaś rzeźba w aucie?


To nie teoria, to praktyka. Tylne sprężyny są na tyle miękkie, że bez problemu poradzisz sobie bez ściągacza. Oczywiście ze ściągaczem będzie łatwiej, ale da się tez i bez ;)
Przód to inna bajka

PostNapisane: 8 kwi 2014, 05:57
przez rav 75
Może się nie znam (wymieniałem sprężyny,amorki itd w minioną sobotę),wydaje mi się że jeśli zdejmiesz sprężynę,niezależnie czy przód czy tył bez użycia ściągacza oznaczać może najwyższy czas na ich wymianę... Bo nawet wypracowane,siadnięte może i zdemontujesz ale z montażem będą kłopoty.

PostNapisane: 3 cze 2016, 16:50
przez Baku86
odgrzejemy kotleta ;d
musze wymienic w gf-ce amorki z tylu i nie wiem czy poduchy tez. pytalem w sklepie to pokazal mi sprzedawca poduszki z 3 srubami do zamontowania w karoserii a ja u siebie (oryginalne) mam z 4 srubami.
ktos moze podpowiedziec czy jest roznica ewentualnie czy to bedzie jakos przeszkadzac ze nie ma jednej sruby?
jeszcze bym prosil o doradzenie jakiej firmy amorki(pomijam firmy kyb itp) chodzi mi o cos tanszego, moze ktos zalozyl i jest zadowolony z efektow:D pozdro

PostNapisane: 3 cze 2016, 17:57
przez sebekle
wolałbym używki niż jakieś kamoki odbierające radość z jazdy a trwałość jest tragiczna

Re: 626 gf wymiana amortyzatorów tył sedan pytanie

PostNapisane: 6 cze 2016, 11:07
przez PeKa
Serio, wołałbym dołożyć po stówie za sztukę i brać Monroe za 240. Ewentualnie za 260 jest najtańszy KYB. Żadne Kamoki i uzywki.

PostNapisane: 10 cze 2016, 13:50
przez iparts
Jak mogę coś dodać od siebie to polecam Monroe, KYB i Bilstein http://www.iparts.pl/auto-czesci/amorty ... 00121.html, te ostatnie fakt, faktem są droższe, ale jakościowo są zdecydowanie najlepsze.

[Usunięte]

PostNapisane: 11 cze 2016, 21:53
przez PeKa
PostTen post został usunięty przez PeKa 11 cze 2016, 21:53.

PostNapisane: 13 cze 2016, 20:34
przez myday
Baku86 napisał(a):odgrzejemy kotleta ;d
musze wymienic w gf-ce amorki z tylu i nie wiem czy poduchy tez. pytalem w sklepie to pokazal mi sprzedawca poduszki z 3 srubami do zamontowania w karoserii a ja u siebie (oryginalne) mam z 4 srubami.
ktos moze podpowiedziec czy jest roznica ewentualnie czy to bedzie jakos przeszkadzac ze nie ma jednej sruby?
jeszcze bym prosil o doradzenie jakiej firmy amorki(pomijam firmy kyb itp) chodzi mi o cos tanszego, moze ktos zalozyl i jest zadowolony z efektow:D pozdro

Jesteś pewien że masz cztery śruby z tyłu? Z przodu są cztery, ale z tyłu trzy – przynajmniej u mnie. Jeśli Ty masz jednak u siebie z tyłu cztery śruby, to oczywiście powinieneś dobrać pasujące mocowanie, czyli też z czterema śrubami.
Ja zamówiłam właśnie Kyby do siebie na tył, ale widzę że nie jesteś zainteresowany tą firmą, co do tańszych firm to nikt Ci nie powie, może zdadzą egzamin może nie, skąpisz na własne ryzyko. Które wybierzesz to juz wszystko jedno.

PostNapisane: 2 sie 2016, 21:29
przez Baku86
jestem pewny bo kiedys calego mc persona wyciagalem zeby zobaczyc, na tej czwartej srubie jak dobrze pamietam zakladalo sie jakas blaszke od pasow bezpieczenstwa. a w ssklepie wszystko co pokazywali to na 3 sruby wiec nie wiem o co chodzi.
moglby ktos podac ile cm od ziemi macie tylny zderzak(do rantu zderzaka)?

PostNapisane: 12 sie 2016, 10:58
przez dansomi
W GW są 4 śruby, wg katalogu do GF są 3. Jeśli faktycznie masz 4 to zamów do GW. Co do amorków, założyłem Japanparts(chinole wiem) za 360zł z odbojami i osłonami za komplet, na razie jest sztywniutko i elegancko a zrobiłem na nich jakieś 1.5k km. Zdecydowałem się na nie bo i tak jest gwarancja a znajomemu kyb wylały się dokładnie kilka dni po gwarancji. No i do GW są drozsze amory jak do GF(Kyb chyba 500 vs 800 komplet)