problem z układem chlodzenia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez krawcu » 30 sie 2010, 09:20

Witam!!
wczoraj zaobserwowalem w swojej mazdzie 6 pewien problem. temperatura podskoczyla na max. dzisiaj zajrzałem pod maske, okazalo się, że zbiorniczek z plynem chłodniczym jest pusty, więc zalalem pod kreskę "full" odpaliłem silnik, zagrzał się, odpowietrzyłem go. ale teraz temperatura dalej nie spada. w czym tkwi problem?
krawcu
 

Postprzez skubiszek » 30 sie 2010, 09:30

nie odpalaj na razie, albo odpalaj i jak rośnie gaś bo silnik przegrzejesz, jeśli już tego nie zrobiłeś.

Sprawdź szczelność chłodnicy może masz jakiś wyciek?

ja miałem wyciek koreczkiem na górze przy wlewie do chłodnicy
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez krawcu » 30 sie 2010, 09:34

tylko problem tkwi w tym, ze nie zaobserwowalem zadnych plam ani wycieków. teraz jest płyn chłodniczy, a temp. silnika dalej rośnie. moze termostat?
krawcu
 

Postprzez Grzyby » 30 sie 2010, 15:41

Wlej płyn do chłodnicy. To że jest w zbiorniczku nie oznacza że jest w układzie ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 30 sie 2010, 20:57

pompa wody tzn. jej lopatki sa uszkodzone,
wg mnie, ale moge sie oczywiscie mylic..
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krawcu » 31 sie 2010, 08:45

Sprawdziłem wszystko jeszcze raz z mała pomoca mechanika. Termostat się otwiera, puszcza obieg na chłodnice. przejechalem wczoraj jakies 50 km autem, dzis rano otwiram maske, a tam brak płynu w zbiorniczku. czyżby wyciek??
krawcu
 

Postprzez Enduro » 31 sie 2010, 09:48

krawcu napisał(a): czyżby wyciek??

to musi byc plama!
jesli nie ma, to plyn powedrowal do wydechu, co swiadczy o uszkodzeniu uszczelki pod glowica lub powierzchni cylindra
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rafusmaximus » 31 sie 2010, 15:28

Krawcu, jak nie masz plamy, to masz prawie powtórkę z historii motorków VAG 2.0 TDI z początku produkcji – tam też płyn znikał, wyparowywał, bo pękały sobie głowice, tworzyły się mikro-szczeliny (w dużym skrócie).
Powiedzmy, że miał tak znajomy w Toledo 2.0 TDI 140 KM już po 80 tkm... a to nieładnie.
Ps. Enduro dobrze prawi...
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Myjk » 1 wrz 2010, 17:07

U mnie też nie było plam pod autem. Płyn wychlapywało dopiero podczas ostrzejszej jazdy (powyżej 3k obr.), na rurze doprowadzającej płyn do nagrzewnicy (niedaleko pieca webasto). viewtopic.php?p=1783056#p1783056 Z tym, że u mnie nie leciało ciepłe powietrze z nawiewów, a silnik się nie przegrzewał.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6