Witam, ma nie typowy problem kupiłem mazdę 626 2.0 GF. Od początku nie działał ABS sprawdziłem czujniki i okazało się że jest walnięty lewy tył. Po wymianie auto przy ostrzejszym ruszaniu zachowuje się jakby był układ TCS. Po mimo że nie ma kontrolek ani przełącznika.
Moje pytanie jak sprawdzić czy to jest TCS?
I czy można jakoś to podłączyć żeby to można było wyłączać?
TCS- działa ale nie ma kontrolek ani włącznika
Strona 1 z 1
A sprawdzałeś czy na desce rozdzielczej masz kontrolki od tsc (napis tsc na górze nad obrotomierzem i tsc off z prawej strony obrotomierza)?? Poza tym jak jest tsc to również obok włączników świateł przeciwmgłowych jest "przycisk" do wyłączenia "tsc off"
- Od: 28 lip 2010, 12:10
- Posty: 58
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998
zrobiłem kilka testów
test na asfalcie:
Przy gwałtownym ruszaniu koła przekręcą może z raz i następnie spada moc, koła odzyskują przyczepność i auto dalej jedzie bez poślizgu.
test na trawie:
Na pierwszym biegu mokra trawa auto się rozpędza a obroty utrzymują się w w granicach 2000-3000 obr/min.
po wyjęciu bezpiecznika abs i na trawie i na asfalcie nie ma spadu mocy i obrotomierz kreci się dość wysoko.
Z tego co się orientuje to to tak zachowuję się TCS.
I mam pytanie czy jak zamontuje włącznik zamiast zaślepki ( jest wyprowadzona kostka) oraz włożę żarówki to czy ten system będzie mi działał, tak jak piszę instrukcja.
test na asfalcie:
Przy gwałtownym ruszaniu koła przekręcą może z raz i następnie spada moc, koła odzyskują przyczepność i auto dalej jedzie bez poślizgu.
test na trawie:
Na pierwszym biegu mokra trawa auto się rozpędza a obroty utrzymują się w w granicach 2000-3000 obr/min.
po wyjęciu bezpiecznika abs i na trawie i na asfalcie nie ma spadu mocy i obrotomierz kreci się dość wysoko.
Z tego co się orientuje to to tak zachowuję się TCS.
I mam pytanie czy jak zamontuje włącznik zamiast zaślepki ( jest wyprowadzona kostka) oraz włożę żarówki to czy ten system będzie mi działał, tak jak piszę instrukcja.
- Od: 5 wrz 2007, 19:57
- Posty: 17
- Auto: mazda 626 GF '98r. 2.0 lpg
Witam, nie chciałem zakłądać nowego tematu. Mam także dość nietypowy problem. Posiadam m626 z 99' 2.0 z automatem zakupioną 2 dni temu. Autko super stan. Abs działa mi poprawnie, jednak mam niejaki problem z TSC – po prostu nie działa. Nie mruga żadna kontrolka przy ruszaniu z kopyta, kiedy próbuję wyłączyc TSC także nic się nie zapala, ani na guziku, ani na desce rozdzielczej. Kiedy przekręcam kluczyk w stacyjce i zapalają się kontrolki także nie pali się tsc (nie wiem czy powinna; jak już pisałem, samochód posiadam od bardzo niedawna). Proszę o poradę. tia.
Aha, jestem po lekturze forum i stwierdzam, że przy uruchamianiu silnika kontrolka abs też nie świeci (mimo, że sam układ działa)
Aha, jestem po lekturze forum i stwierdzam, że przy uruchamianiu silnika kontrolka abs też nie świeci (mimo, że sam układ działa)
- Od: 23 wrz 2010, 22:40
- Posty: 10
- Skąd: Opole/Kluczbork
- Auto: Było: 626 GF 98' 2.0 115hp+LPG BRC
Jest: M3 04' MZ-CD 1.6 109hp
Witaj. Po pierwsze wymień żarówki w kontrolkach skoro wcale się nie zapalają. Jak nie pomoże to trzeba się zagłębić nieco bardziej.
Po przekręceniu kluczyka powinny się zapalić: ABS, TCS OFF i TCS. Po chwili powinny zgasnąć ABS i TCS a TCS OFF gaśnie po odpaleniu silnika.
Po przekręceniu kluczyka powinny się zapalić: ABS, TCS OFF i TCS. Po chwili powinny zgasnąć ABS i TCS a TCS OFF gaśnie po odpaleniu silnika.
- Od: 26 sie 2009, 08:22
- Posty: 53
- Skąd: Gliwice
- Auto: 626 GW 98` 2.0 HP
Witam od 2 dni jestem posiadaczem 626 GW z 200 i nie bardzo wiem czy działa kontrolki zgodnie z opisem w ksiąszce, ON/OFF działa, a jednak jak przycisne jest siwo spod kół. czy ktoś się z tym spotkał? z góry wielkie dzięki
- Od: 29 wrz 2010, 21:45
- Posty: 31
- Skąd: NR donlośląskie
- Auto: było 626 GD coupe, 626 GW, GALANT E52A, jest MX-6
a może tak od początku. generalnie jestem fanem aut z kraju kwitnącej wiśni, miałem mitsu lancer c10 z 86r. z sedanie kumpel do dziś nim śmiga ponad 300 tyś najechane a oprucz tego posiada sigme f10 z 3.0 24v. w tym czasie drógi funfel miał 626 coupe z 86r. a po niej 626 z 91r. 5 furtek. kolejne moje to 626 GD sport/coupe z 89r. kapitalna fura ale lód na jezdni no i wylądowała na szrocie mam obecnie galanta e52a z 96r. 1.8 16v SOHC ma kilka minusów ale żal mi się z nim rozstać to harpagan walneła uszczelka głowicą woda w olej woda w gary śmigam tak 2 tygodnie nim po lekażah z dziećmi i nic moc jest gada na todyktyjko jak rozgrzany a po jeździe nie spuszcze ciśnienia z hłodnicy ma hwilowe problemy no ale jest teraz madzia więc na spokojnie to zrobie. pozddr.lans.japan.pl
- Od: 29 wrz 2010, 21:45
- Posty: 31
- Skąd: NR donlośląskie
- Auto: było 626 GD coupe, 626 GW, GALANT E52A, jest MX-6
Witam ponownie, tak jak doradzałeś SG-Jaro wymieniłem zarówki w desce rozdzielcze – a raczej włożyłem, bo poprzednik sprytnie wyjął
. Oczywiście standardowo czasem zaświeca się żółta "trójca". Oczywiście mówi Nam to, że pada któryś czujnik. Oczywiście trzeba zmostkować, żeby się dowiedzieć który... itp. Mnie interesuje jednak, jak zmontować tą śmieszną diodę? Czy to ma być jakaś zwykła dioda i kabelki, czy jakiś jeszcze opornik, jeśli tak ,to jaki? Może ktoś podrzucić pomysł, bo nie znalazłem nic na forum. Dzięki z góry.
- Od: 23 wrz 2010, 22:40
- Posty: 10
- Skąd: Opole/Kluczbork
- Auto: Było: 626 GF 98' 2.0 115hp+LPG BRC
Jest: M3 04' MZ-CD 1.6 109hp
nie bardzo wiem o jaką diode Ci chodzi ale takie zwykłe 5mm na ogół są na napięcia od 1.72V do nawet 3.5V więc żeczywiście jakiś rezystor potszebny o ile się nie myle to 100 kilo(brązowy, czerwony, czarny tolerancja złoty) i bedzie cacy, ale dokładnie jaki to jutro napisze. Ale są ledy na 12V i nic nie mysisz kombinować, napisz gdzie to chcesz wcisnąć i w jakim celu
- Od: 29 wrz 2010, 21:45
- Posty: 31
- Skąd: NR donlośląskie
- Auto: było 626 GD coupe, 626 GW, GALANT E52A, jest MX-6
Witam. Mianowice posiadam Mazdę 323F BJ z 2000r. 1.8 114ps. Problem z tcs polega na tym że kontrolki palą się i za nic nie mogę załączyć systemu. świeci się TCS I TCS OFF cały czas. Mechanik mówił że to przełącznik, zatem kupiłem drugi, wkładam i nic się nie dzieje. Ktoś może wie o co chodzi?
jestem człowiekiem który lubi jak auto jest sprawne w 100%. Abs działa bez zarzutów..
-
MatsoN
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6