Wielkość kół w GF/GW

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez darkaman » 14 maja 2011, 19:15

Witam. Mam pytanie czy dojazdówka od Mazdy Premacy będzie pasowała do mojej Mazdy 626 GF 98r?
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 17:44
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Opole Lubelskie
Auto: Mazda 626 2.0 GF FS 98r. 115KM +LPG

Postprzez tadziomaru1 » 14 maja 2011, 22:16

Będzie <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez darkaman » 15 maja 2011, 14:11

Dzięki. Nie byłem pewny bo rzadko kiedy sprzedający podają wymiary otworu centralnego.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 17:44
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Opole Lubelskie
Auto: Mazda 626 2.0 GF FS 98r. 115KM +LPG

Postprzez pwl89 » 14 kwi 2012, 01:19

Witam,
Najpierw tłumacząc się czemu wykopuje posta sprzed roku – dla tego że moje pytanie będzie dotyczyć tematu tego posta a podobnież nie można zakładać wątków które już istnieją – czyli żeby nikomu nie podpaść ;)

Przechodząc do rzeczy, wiadomo, już wiosna, bociany przyleciały a ja jeszcze nie założyłem letnich kapciów mojej Madzi. To dla tego że stare już się nie nadają, a mam problem ze zdecydowaniem się co założyć i mam nadzieję że pomożecie. Żeby nie było że temat poruszany wielokrotnie i wystarczy poszukać, a mnie się nie chce wkleję co udało mi się ustalić przegrzebując forum – może się komuś przyda (?).
Rozstaw śrub 5x114,3
Opona nie wyższa niż 10 mm od standardu
Max 7" ET ~50
6,5 cala ET 52,5 – bez problemów
7 cali ET 55 – tylna oś dystansy 5 mm (@Dominator)

+ 16 cali +

Opona 195/45/16 (grubość 87,75 mm)
mały komfort

Opona 205/50 R 16
mniej popularna, droższe nowe, tańsze używki?, niższa od serii, optymalny zamiennik fabryki,

Opona 205/55 R 16
bardziej popularna, wyższa od serii, może przycierać, 3mm do kielicha, wizualnie lekki balon

Opona 205/60 r16
wchodzą swobodnie i nie obcierają,

Felga 16x6 ET 50 + opona 205/55/16
nie trze – ok

Felga 16x6.5 ET 48 + opona 205/55/16
ok

Felga 16x6.5 ET 50 + opona 205/55/16
ok

Felga 16x7 ET 40 + opona 205/55/16x6
trze o ranty

Felga 16x7,5 ET 40 + opona 205/55/16
przyciera tylne ranty i kielichy

+ 17 cali +

Opona 205/40/17
niższa o 26 mm

Opona 205/45/17 (grubość 92,25)
pasuje najlepiej, od 45 zaczyna sie normalna opona (nieniskoprofilowa)

Opona 205/50/17
wyższa o 15 mm od serii, nie trze, za duże?

Opona 215/40/17 (Marekkk, Simon)
da się włożyć, przyciera

Felga 17x6,5 ET 52,5 + opona 205/40/17
wchodzi, twardo się jeździ

Felga 17x6,5 ET 52,5 + opona 205/50/17
max co można upchać, prawie trze

Felga 17x7.0 ET 48 + opona 205/45/17

Felga 17x7 seryjnie ET 55 – zmienione dystansami: przód ET 45, tył ET 40 + opona 215/45/17 (Marekkk)
wchodzą, dobry komfort jazdy

+ Seryjny rozmiar +
Opona 185/65/15
Opona 195/60/15 (wysokość 615 mm, grubość 117)
Zamiennik 205/50/16
Felga 6 cali ET 50
Bandit: 185/56/15, 205/55/16, 205/50/17 – balon, 205/40/17 – nie balon


Samochodem jeżdżę najczęściej sam albo z jedną osobą. W bagażniku nic nie wożę. Zależy mi na wyglądzie, ale nie chciałbym wygnieść auta na dziurach. Najchętniej założył bym 17" felgi, ale nie jestem przekonany czy nie będzie tragedii z komfortem. Z niespodziewanymi dziurami rzadko mam do czynienia – częściej profesjonalne łaty naszych zdolnych drogowców i równie profesjonalnie osadzone studzienki.
Podobają mi takie felgi:
Obrazek
na aucie użytkownika o nicku Marekkk (chyba – aczkowiek jeśli nie to bardzo podobne) wyglądają tak:
Obrazek
Z tego co ustaliłem jest to 17x7" ET 55. I tu kwesta jeśli to czy założyć opony o szerokości 205 czy 215. Drugie są mało popularne wśród 626 więc się nad nimi nie zastanawiałem specjalnie. Do do pierwszych są dla mnie dwie możliwości 205/50 i 205/45. 205/50 są całkiem wysokie bo w porównaniu do moich seryjnych (615 mm) są wyższe o 23 mm (638 mm), więc tutaj pytanie czy duży będzie uszczerbek na dynamice auta – w końcu 101 japońskich kucyków to nie tak dużo i jaki będzie wzrost spalania. W drugim przypadku czy 92,25 mm grubość opony da komfort pozwalający się poruszać poza niemieckimi autostradami – typowa jazda po polskich krajówkach i trochę po mieście. I pytanie wspólne czy to wejdzie i czy trzeba będzie dawać dystanse. Obecnie mam założone 195/60/15 na standardowych felgach Mazdy – chyba 5,5 J i delikatnie wystają z nadkola i nigdy o nie nie tarły.
Z góry dziękuje za odpowiedzi. Jeśli coś napisałem bez sensu to ze względu na późną godzinę – przepraszam.
Pozdro :)
Ostatnio edytowano 14 kwi 2012, 12:32 przez pwl89, łącznie edytowano 1 raz
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 17:26
Posty: 34
Skąd: TKI
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 101KM (74KW) RF2A (SOHC 16V) XI.1999 Liftback

Postprzez Radex » 14 kwi 2012, 08:49

miałem przez krótki czas opony 205/45/16. było twardo a opony miały zbyt małą średnicę i w nadkolach była ogromna pusta przestrzeń, wyglądało śmiesznie.

215 zdecydowanie nie polecałbym do Twojego auta ze względu na niewielką moc silnika którego zdławiłbyś jeszcze bardziej tymi oponami.

polecę Ci tak jak zawsze i każdemu opony 205/50/16 bo to najlepsze rozwiązanie.

co do felg to powinny wejść bez żadnych kombinacji. z tego co patrzałem będą o 7mm głębiej osadzone niż moje czarne koła w tej chwili. jedynie gdybyś je chciał wyciągnąć odrobinkę w stronę nadkoli możesz zastosować dystans 3-5mm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Dominator » 14 kwi 2012, 11:43

Radku, kolega pwl miał na myśli koła 17calowe ;) W takim wypadku jedynym słusznym rozmiarem jest 205/45/17. 215 moim zdaniem za szerokie.
Co do zbioru tych informacji dotyczących opon, nie podoba mi sie pozycja 205/60/16,przy ET 55 nie ma prawa wejsc. Ja mam felgi z et 55 7 cali szer i trzeba bylo dystans przy oponie 205/55 a profil 60 to dodatkowe 2cm srednicy i mega baloon.
Co do felg które Ci się podobaja, te ze zdjęcia powyżej to ET wynosi 55 szer 7 cali, to się zgadza. Opona 205/45/17 powinna wejść na styk, choć i tak bym kupił dystans 5mm, ładniej będzie wyglądać. 205/50/17 dystans napewno konieczny.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez pwl89 » 14 kwi 2012, 12:44

@Dominator: Sam widzisz jak trudno się czegoś pewnego dowiedzieć. Ktoś tak napisał, ja skopiowałem. Może miał felgę 5,5" to mu weszła – tego nie napisał. Rozumiem, że masz opony 16", zgadza się? Ogólnie mam na myśli albo 17" albo żeby mnie ktoś skutecznie przekonał, że się nie nadają i lepiej 16" założyć ;))
BTW: Ile u wulkanizatora takie dystanse mogą kosztować?
Pozdro:)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 17:26
Posty: 34
Skąd: TKI
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 101KM (74KW) RF2A (SOHC 16V) XI.1999 Liftback

Postprzez Dominator » 14 kwi 2012, 16:10

Na allegro sa po ok 20-25zl za sztukę. U wulkanizatora jesli wogole bedzie mial to powinno byc podobnie.
Ja mam u siebie 205/50/16 obecnie. Felga 7 cali szer. Et 55. Dystanse nie byly konieczne ale zostały mi po poprzednim sezonie i założyłem. Poprzedni sezon jeździłem na profilu 55. Jak Cie stac i komfort nie jest bardzo istotny to kupuj 17 calowe. W przeciwnym wypadku 16 i tez bedziesz zadowolony, tyle ze wygląd troszkę gorszy. Kompromisy, jak to w życiu :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Radex » 14 kwi 2012, 19:59

Dominator napisał(a):Co do zbioru tych informacji dotyczących opon, nie podoba mi sie pozycja 205/60/16,przy ET 55 nie ma prawa wejsc. Ja mam felgi z et 55 7 cali szer i trzeba bylo dystans przy oponie 205/55 a profil 60 to dodatkowe 2cm srednicy i mega baloon.

<spoko> dokladnie, 55 ledwo wchodzi.

ja mam teraz oponki 205/45/17, takie właśnie powinny być. felgi 17x7 et48.


pwl89, 16 vs 17 to juz zalezy tylko i wylacznie od Ciebie. chcesz wygladad i liczysz sie z gorszym komfortem bierz 17, chcesz kompromisu bierz 16 ale potem i tak mozesz patrzeć wielkimi oczami na 17tki... ja tak mialem i wreszcie kuiplem 17tki <serduszka> <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez pwl89 » 14 kwi 2012, 20:05

A jak byś w paru słowach miał opisać to jak wygląda różnica w jeździe pomiędzy 205/45/17 a zwykłymi balonami na 15"? Jazda po łatach na asfalcie, studzienki, progi, mniejsze dziury itp :)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 17:26
Posty: 34
Skąd: TKI
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 101KM (74KW) RF2A (SOHC 16V) XI.1999 Liftback

Postprzez Rajhenew » 14 kwi 2012, 20:59

Ja mam 17"/7,5" w mojej GW i opony 215/45 i zdarza mi się przytrzeć tylko z zadowanym tyłem przy szybkiej jeździe i przy poprzecznym uskoku na drodze. Takie same przycierki zdarzają się w mojej zimowej wersji z oponą 195/65/15". ET w tym momencie nie pamiętam, jak chcecie to jutro zerknę i Wam napiszę.
gdyby nie te blachy i decybele, byłaby malina
Rychu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 07:33
Posty: 8
Skąd: Ząbki k/Warszawy
Auto: MAZDA 626 GW DITD 74KW '00

Postprzez pwl89 » 14 kwi 2012, 21:16

A jaka jest różnica w pokonywaniu nierówności letnie/zimówki?
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 17:26
Posty: 34
Skąd: TKI
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 101KM (74KW) RF2A (SOHC 16V) XI.1999 Liftback

PostTen post został usunięty przez tadziomaru1 14 kwi 2012, 21:28.

Postprzez Rajhenew » 14 kwi 2012, 21:39

Jak wjadę w dziurę jakie mamy teraz w Ząbkach to bez różnicy, i w jednym i drugim przypadku wydaje się że urwało koło. Na niewielkich nierównościach czuć że jest twardziej, napewno więcej przechodzi na zawieszenie. GF/GW ma również bardzo czuły układ kierowniczy i przy szerszych kołach jest on bardziej podatny na ściąganie w przypadku nierównej drogi – wpadanie w koleiny, znoszenie na prawo przy pochyłości jezdni. Pozytywne jest natomiast to, że samochód "nie pływa" na niskim profilu. Sam osobiście bym nie kupił takiej frlgi do tego samochodu, ale autko jak je kupowałem miało takie założone. Ładnie w tych kapciach wygląda, a wiadomo że w życiu najbardziej liczy się lans <serduszka> <faja>
gdyby nie te blachy i decybele, byłaby malina
Rychu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 07:33
Posty: 8
Skąd: Ząbki k/Warszawy
Auto: MAZDA 626 GW DITD 74KW '00

Postprzez pwl89 » 15 kwi 2012, 20:12

Wiadomo ;) Męczą mnie jeszcze 2 rzeczy...
Pierwsza to jak to jest z kapciem 205/50/17? Czy na wyższej niż fabryka oponie będzie mniej żwawy? Więcej będzie palił?
Druga to to że ludzie piszą że opona 16" to kompromis pomiędzy wygodą a wyglądem. 205/50/16 czyli zalecany zamiennik ma grubość 102,5 mm, zaś 205/45/17 ma grubość 92,25 mm czyli jest cieńsza o 1 cm przy czym, ma o 1 cm większy obwód – chyba lepiej zbiera nierówności. Stąd też moje pytanie – czy faktycznie komfort jest mniejszy? Jeśli tak to jak dużo?
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 17:26
Posty: 34
Skąd: TKI
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 101KM (74KW) RF2A (SOHC 16V) XI.1999 Liftback

Postprzez rumunn95 » 15 kwi 2012, 20:43

jezeli chodzi o spalanie to u mnie na zimowkach r15/55/185 na butli 35l robie jakies 340km a na oponkach r16/55/205 zrobie maks 280km co do roznicy w przyspieszeniu czuc sporo
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Simon » 16 kwi 2012, 01:19

Tak jak pisał Radex,
mniej więcej sprawa wygląda tak: 16" to kompromis pomiędzy komfortem a wyglądem.
Gdybym miał wybierać, to albo zostałbym przy serii (15") albo... 17".
Do mojego auta włożyłem 17-tki, bo zwyczajnie to auto zajfajnie wygląda z takim felami.
Opony 215/40/17 są takie same jak w nissanie primera P11 GT STW. Piszę o tym dlatego, że miałem okazję sprawdzić jak dokładnie będzie się zachowywało auto na takich felgach i takich oponach.
Mój punkt widzenia, rzecz jasna, nieobiektywny, ale oparty na doświadczeniu:
1. Do Twojego silnika proponuję 205/45/17. Szerszych nie. Na pewno zamuli, prawdopodobnie wzrosłoby spalanie (nie pytaj o ile, nie odpowiem, nie wiem).
Dlaczego 17-ki? Bo zajefajnie wyglądają. Ta felga już się rzuca w oczy i Radex na pewno zgodzi się z moją opinią.
2. 17-tki uczą pokory. Niski profil opony uczy pokory. Taką felgę dużo łatwiej przytrzeć o głupi krawężnik, bo opona niższa i mniej osłania przed uszkodzeniami (ranty na oponach czasami pozwolą uniknąć obcierki ale i tak trzeba się pilnować). Trzeba się nauczyć odpowiedniego "kąta natarcia" ha ha. Z pewnym rozbawieniem czytałem Twój opis "Z niespodziewanymi dziurami rzadko mam do czynienia – częściej profesjonalne łaty naszych zdolnych drogowców i równie profesjonalnie osadzone studzienki." Nie gniewaj się, ale prawda z naszymi drogami wygląda tak, że dziura wyskakuje bez ostrzeżenia, w miejscu, gdzie najmniej się jej spodziewasz i dopiero jak się przez nią przewalisz, to łacina sama się na usta ciśnie. Chyba, że jeździsz wyłącznie lokalnie i wszystkie dziury znasz na pamięć ;)
3. Jeśli 17-tki, to koniecznie zainwestuj w sprężyny (wygląd na duży +). Nie musi to być od razu profesjonalny, kompletny gwint za 4000plnów. Wystarczą przyzwoite eibachy lub H&R, weitec. Przeważnie są to sprężyny progresywne (im bardziej się uginają, tym są twardsze), więc o przycierkę musisz się naprawdę postarać.
Muszę zajrzeć do garażu jaki ET felg posiadam, bo nie pamiętam (jeszcze zimówki, bo auto stało w garażu jeżdżone okazjonalnie), ale w zeszłym roku byłem z żoną, córą i całym bagażnikiem zawalonym po brzegi w Chorwacji i nie miałem problemów. Dopiero, gdy z tyłu masz 2 dorosłe osoby, na wybojach możesz otrzeć.
4. szersza opona – lepsza przyczepność. Ja uwielbiam szybko jeździć w zakrętach i 215 + sprężyny eibacha dają dużo radości. Komfort niestety mniejszy niż na 15" i seryjnym zawieszeniu, ale coś za coś. W moim przypadku to kompromis z uwagi na rodzinę :–) ( żona nie narzeka i lubi prowadzić mazdę, choć na co dzień pomyka 110 konną corollką)

Radex – mam nadzieję, że kiedyś będzie okazja się spotkać. Moja fura nie jest tak wypieszczona wizualnie jak Twoja i nie przyciąga wzroku (płci pięknej zwłaszcza, w sumie już nie musi, ale ciii), ale ciekaw jestem jakie są różnice w dynamice naszych pięknych GF-ek :–) – to tak OT, żeby nowego tematu nie zakładać.

5. (konkluzja) mazdę z tym silnikiem zawsze można podłubać, tak do mniej więcej 145KM i 70Nm w górę. I hamulce, chyba nie muszę wspominać :)

Życzę udanego wyboru i wyśmienitych dróg :) (rozpisałem się, sorry :) )
Dużo jeżdżę i lubię jeździć. Jak jeżdżę po autostradach, to czasem zdarza się, że widzę takich wariatów, którzy zapier*, że aż głowa puchnie. Ledwo co ich wyprzedzam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:09
Posty: 31
Skąd: Tychy
Auto: 626 GF FS

Postprzez Rajhenew » 16 kwi 2012, 14:58

Jeśli chodzi o zbieranie się w szerszych kapciach, to faktycznie przy tym silniku jest to odczuwalne, ale nie bardzo.
Spalanie
Średnio jeżdżąc na krótkich trasach, w większości w mieście spalam 6,6l, z czego na letnich 215/45/17 gdzieś na poziomie 6,3-6,4l, a w trasie poniżej 6l. Tak więc latem na szerszych kapciach – 215 spalam średnio mniej niż w zimę na 195.
Dodatkowo taka 17 jest bardziej narażona na pokrzeywienie na naszych drogach i każdego roku wypadałoby ją poprostować (nawiasem mówiąc to i 15" które mam na zimę też co roku się wichrują). Takie mamy drogi.
gdyby nie te blachy i decybele, byłaby malina
Rychu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 07:33
Posty: 8
Skąd: Ząbki k/Warszawy
Auto: MAZDA 626 GW DITD 74KW '00

Postprzez lasic100 » 21 kwi 2012, 22:37

Witam,

Wiem, że już były tego typu pytania na forum bo większość przepatrzyłem ale opinie są podzielone. Czy pomijając kwestie wizualne, na felge o rozmiarze 6,5x15 ET 45 wejdzie opona 195/65/r15 ? Tzn czy nie będzie obcierać ? 626 GW 2001r. Czy może trzeba by było ET50 dać tak jak w oryginale ? (choć to w sumie tylko albo aż 5mm różnicy)

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez Dominator » 22 kwi 2012, 00:15

lasic100 napisał(a):Witam,

Wiem, że już były tego typu pytania na forum bo większość przepatrzyłem ale opinie są podzielone. Czy pomijając kwestie wizualne, na felge o rozmiarze 6,5x15 ET 45 wejdzie opona 195/65/r15 ? Tzn czy nie będzie obcierać ? 626 GW 2001r. Czy może trzeba by było ET50 dać tak jak w oryginale ? (choć to w sumie tylko albo aż 5mm różnicy)

Pozdrawiam.

Wszystko będzie w porządku, montujesz i jedziesz, bez żadnych komplikacji :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6