Wymiana tylnego czujnika ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez maricus » 2 lut 2012, 19:37

lucas83 napisał(a):Ja Ci nic na siłę nie narzucam

Spoko <zawstydzony> .
Bardzo sobie cenię Twoją dyspozycyjność na forum i chęć pomocy.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2011, 22:10
Posty: 31
Skąd: 65-140 Zielona Góra
Auto: Mazda 626 GW, poj. 2,0 benzyna, 1998 r.

Postprzez tadziomaru1 » 2 lut 2012, 20:58

Wiele, o wiele, tego typu problemów naprawiłem rozłączając i z powrotem złączając kostki-połączenia. Można czymś psiknąć, poprawiającym styk, lub choćby czymś w stylu WD40.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez maricus » 3 lut 2012, 10:20

tadziomaru1 napisał(a):Wiele, o wiele, tego typu problemów naprawiłem rozłączając i z powrotem złączając kostki-połączenia. Można czymś psiknąć, poprawiającym styk, lub choćby czymś w stylu WD40.

Tylne czujniki po sprawdzeniu rezystancji (wyniki w wątku) spryskałem preparatem typu WD60 (jakiś kontakt do elektryki), lecz efekt jest żaden – przejechałem ponad 10 km.
Jeżeli możecie podpowiedzieć jak mogę sprawdzić przednie czujniki. Z oceny wzrokowej, wchodzą one bezpośrednio do centralki ABS. Nie mam pojęcia i pomysłu jak się do tego zabrać – chodzi o to, jak można kable czujników poodpinać od centralki i nie narobić bigosu. Jeżeli jest taka możliwość (wykonanie tego w garażu) to sprawdziłbym przednie czujniki i dodatkowo sprawność kabli od centralki do złączek tylnych czujników.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2011, 22:10
Posty: 31
Skąd: 65-140 Zielona Góra
Auto: Mazda 626 GW, poj. 2,0 benzyna, 1998 r.

Postprzez motylek322 » 3 lut 2012, 10:33

maricus napisał(a):
tadziomaru1 napisał(a):...Z oceny wzrokowej, wchodzą one bezpośrednio do centralki ABS.....

Chyba źle szukasz. Ja w swojej GW złączki czujników ABS znalazłem przypięte do kielichów. Były kłopoty z rozpięciem ale się udało i sprawdzałem oporność. Możesz zacząć od sprawdzenia gdzie wychodzi kabel od czujnika z nadkola a potem po sznurku do kłębka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez lucas83 » 3 lut 2012, 11:55

Ja w swojej GW złączki czujników ABS znalazłem przypięte do kielichów.


I tam należy szukać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maricus » 9 lut 2012, 23:03

Panowie, serdecznie dziękuję za pomoc. Wykonałem wszystkie pomiary:
1.Lewy przedni – 1,28 KΩ
2.Prawy przedni – 1.29 KΩ
3.Lewy [jaki?] – 1,29 KΩ
4.Prawy [jaki?] – 1.31 KΩ
Zgodnie z sugestią tadziomaru1, wszystkie złączki spryskałem soczyście „kontaktem” do czyszczenia złączy. Dostać się do złączki lewego przedniego to koszmar ale odkręciłem serwo (2 śruby) i było OK. Jeden dzień paliły się ciągle TCS i ABS <płacze> . Po nocy odpaliłem i ulga z niedowierzaniem – czysty licznik. Jeżdżę czwarty dzień, ABS chodzi nieomal jak w mercedesie <jupi> .
Jeszcze raz dziękuję za wyrozumiałość – bez Was nie dałbym rady. Mam nadzieję, że może kiedyś spotkamy się na jakimś zjeździe i moja wdzięczność się porządnie skropli.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2011, 22:10
Posty: 31
Skąd: 65-140 Zielona Góra
Auto: Mazda 626 GW, poj. 2,0 benzyna, 1998 r.

Postprzez Radex » 10 lut 2012, 01:15

maricus dość często zapalanie się co jakiś czas kontrolek abs tcs i ręcznego jest oznakiem padającego czujnika ABS. w końcu to auto ma 14lat!
także proponuje po prostu jeździć i czekać aż kontrolki zaczną świecić się cały czas i wtedy dopiero zdiagnozować czujnik do wymiany :P
ja obstawiam że padnie Ci lewy tył :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez maricus » 10 lut 2012, 06:47

Z treści wątku sądzę,że Masz niestety rację – teraz jak któryś padnie wiem już jak je zdiagnozować. Niestety, Zielona Góra to wiocha, w której ciężko znaleźć fachowca od czgokolwiek. Kilka tygodni temu, "wzięty" sef serwisu, przkonywał mnie, że te czujniki to hallotrony a diagnostyka wraz z naprawą będzie sporo kosztowała. Najważniejsze, że wczoraj jak panicho pojechałem na przegląd i poszło bez problemów – coś musi być z tymi kontrolkami, bo technik podpytywał czy napewno nic się z nimi nie dzieje (bezczelny!!!) <faja> . Jeszcze raz WIELKIE dzięki.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2011, 22:10
Posty: 31
Skąd: 65-140 Zielona Góra
Auto: Mazda 626 GW, poj. 2,0 benzyna, 1998 r.

Postprzez lucas83 » 10 lut 2012, 09:09

czujniki to hallotrony a diagnostyka wraz z naprawą będzie sporo kosztowała.


Co do pierwszej kwestii, to prawdą jest to, że hallotrony mogą być stosowane do pomiaru prędkości obrotowej kół, ale akurat w przypadku Mazdy to raczej odpada. Natomiast co do diagnostyki i naprawy, zwyczajnie chciał Cię naciągnąć :) Niestety, tacy goście często rzucają parę poważnie brzmiących hasełek w nadziei, że jak trafią na kogoś, kto nie zna się na technice, to taka osoba ulegnie złudzeniu, że to faktycznie musi sporo kosztować, skoro to tak skomplikowanie się nazywa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Radex » 10 lut 2012, 10:50

lucas83 napisał(a):Natomiast co do diagnostyki i naprawy, zwyczajnie chciał Cię naciągnąć

<spoko>
maricus napisał(a):Zielona Góra to wiocha, w której ciężko znaleźć fachowca od czgokolwiek.

dlatego korzystaj z pomocy forum, choćby i fachowcy byli u Ciebie w mieście to Cię tylko naciągną.
na forum znajdziesz odpowiednią pomoc i informacje jak zdiagnozować problem. potem tylko zamawiasz czujnik abs (ja swego czasu kupiłem za 150zł ale z tego co teraz widzę chodzą po 100zł a nawet i mniej!) i umawiasz się najwyżej z "fachowcami" :| na wymianę tegoż czujnika jeśli sam nie chcesz się brudzić i męczyć lub jeśli nie masz warunków.

bo tak wejdą na forum, sprawdzą jak zdiagnozować problem, wsadzą używany czujnik za grosze, dorzucą jeszcze 1-2 usterki "wynikłe podczas naprawy" (dodatkowe koszty i oczywiście masa roboty ;) ) i skasują Cię na 300zł :* <spoko> <dupa> <glupek2> takich właśnie mamy mechaników w Polasce! o! <fuck_u>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez barszczu » 17 mar 2012, 16:05

Witam! Mam podobny problem: Po wymianie klocków hamulcowych świeci się kontrolka ABS i hamulca ręcznego. Podczas wymiany na pewno nic nie uszkodziłem. Z powyższych postów dowiedziałem się, że można sprawdzić czy czujniki i przewody do ABS nie są uszkodzone. Podobno można sprawdzić to miernikiem elektrycznym i nawet na fotce widać że trzeba miernik podpiąć do kostki czujnika, ale nie widać dokładnie jak i co. Jeśli ktoś potrafi to zrobić proszę o dokładny (bardzo dokładny) opis. Gdzie włożyć kable miernika, jak nastawić miernik, itd.
I jeszcze jedno pytanie: Czy w Mazda 626 TDVI 2000r. zwierając GND i TBS w gnieździe diagnostycznym, a nie stosując testera diodowego, odczytamy kody błędów ABS. Czy sama kontrolka ABS wymiga kody błędów.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2011, 21:12
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2000r. TDVI

Postprzez kjeld » 10 kwi 2012, 19:45

Witam. Posiadam Mazdę 626 2.0/136 km z 98 roku. ABS i TSC świeci się prawie przez cały czas, kilka razy się wyłączyło po jeździe na większych wertepach. Wybłyskałem błędy, wyskoczył mi 13 (prawy tył). Sprawdziłem miernikiem – ok 1,3 kOM, podczas jazdy indukuje mi się napięcie (im szybciej tym wyższe). Dzisiaj jakimś dziwnym trafem udało mi się wykasować błąd (pedałowałem 10 razy). Zadowolony że nic się na desce nie świeci ruszyłem na jazdę próbną i przy mocniejszym przyhamowaniu znów kontrolka ABS i TSC się włączyła. Co to może być? Chciałem przeczyścić jeszcze styki w sterowniku ale dostać się nie mogę (tempomat, przewody hamulcowe przeszkadzają). Wiem że temat wałkowany setki razy ale może moderator się zlituje i nie usunie.

Z nerwów uciąłem przewód przy samych genitaliach czujnika. Wywaliłęm złączkę (zlutowane na stałe będzie) i o niebo ABS zaczął działać. Mogłem to zrobić od razu. Sorry za zaśmiecanie forum.
Początkujący
 
Od: 2 mar 2011, 16:01
Posty: 5 (2/0)
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136km 98r.

Postprzez Petardinho » 31 sie 2012, 08:44

Witam,

Mam pytanie: czy ktoś wymieniał czujnik abs, korzystając z tych zamienników dostępnych na allegro po niecałe 100 zł, ale w wersji kombi (Mazda 626 GW, 1,8 benzyna, 98 r.)?
Mechanik mi powiedział, że dla kombi nie ma zamienników i musiałby kupić orginał za ponad 400 zł.

Z góry dzięki za odpowiedź,
Jacek
Życie jest niesprawiedliwe, a potem się umiera :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sie 2010, 14:37
Posty: 8
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda GF/GW 98' 1,8 benzina, kombi

Postprzez Josh » 31 sie 2012, 08:53

Ja wymieniałem i jakiś czas działał, ale później zaczęły się problemy w postaci, raz działał, a raz nie. Uważam jednak, że było to związane z tym, że coś nie stykało przy wtyczce.
Dlaczego kombi miałoby być inne niż sedan czy hatchback, długość kabla jest wystarczająca, zresztą rozstaw osi też, a reszta to wydaje mi się te same podzespoły :)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Xtof
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 13 maja 2008, 11:29
Posty: 1118 (14/26)
Skąd: Poznań
Auto: Rodzinne

Postprzez Radex » 2 wrz 2012, 19:30

Josh napisał(a):Dlaczego kombi miałoby być inne niż sedan czy hatchback, długość kabla jest wystarczająca, zresztą rozstaw osi też, a reszta to wydaje mi się te same podzespoły :)
Tez mi się tak wydaje pewnie chcieli go naciągnąć – Polska :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez umcyk » 3 wrz 2012, 19:31

aso u Was to i tak licho policzylo. Ja ostatnio dzwonilem do aso w lodzi i po drugiej stronie sluchawki 746zl
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez zdzislaw1968 » 20 mar 2013, 17:06

Witam !!!

Mnie również w tym roku dopadł brak ABS i świecenie kontrolki ABS. Dziś choć pogoda jest do <dupa> to zdecydowałem się pomierzyć miernikiem rezystancję tyłu. Wyniki to: prawy – 1,27, a prawy 0,03. Czytając powyższe posty najlepiej byłoby wymienić oba. Ten co ma wartość 0,03 to na pewno, ale co z tym 1,27? Może ktoś doradzi? A teraz problem jaki czujnik wybrać. W firmie Carspeed mają DOKUJI za 150 zł sztuka i twierdzą, że czujniki w cenie ok. 60 zł twierdzą że są słabej trwałości. Wiadomo, że z kasą krucho więc jakby wymienić 2 to 300 zł, a w innym przypadku tylko około 150 zł za 2 sztuki. Zastanawiam się co wybrać.

Pozdrawiam.

Edit: siegu
Witam !
Jestem już po wymianie czujnika. Fotorelacja była dużym ułatwieniem. Jeśli mogę doradzić to przy wyciąganiu czujnika z wnętrza auta radze dowiązać sznurek do końcówki przewodu aby łatwiej było go ponownie wciągnąć do wnętrza auta ponieważ przeszkadza jakaś blacha, a tak idzie jak po maśle.
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 16:56
Posty: 61
Auto: mazda 626 kombi 2000 rok prod. ditd 101Km

PostTen post został usunięty przez siegu 15 kwi 2013, 20:41.
Powód: post pod postem

Postprzez zaba78 » 9 lip 2013, 22:33

maricus napisał(a):Mam prośbę do użytkowników Mazd 626GF/GW, którzy mieli kłopoty z ABS/TCS i wymieniali czujniki.
Pavianek kupił czujnik za 100.00 zł, lukias81 za 79.00 zł. Obydwaj kupili z uchem mocującym do piasty pod kątem w stosunku do kabla. Na aukcji (allegro) jurparts oferuje czujniki po 119.00 zł z uchem mocującym do piasty równoległym do kabla, sugerując poprawność techniczną czujnika do Mazdy 626 GF/GW.
Czy montując te tańsze z uchwytem pod kątem, mieliście kłopoty z jego montażem/osadzeniem po demontażu uszkodzonego?
Kontrolki ABS i TCS zapalają się „losowo” – czasami jest OK. od uruchomienia zapłonu, a czasami nie. Jeżeli jest OK., to wielokrotnie zapalanie się kontrolek związane jest z wjechaniem w jakąś dziurę, zmianą nawierzchni lub gwałtownym hamowaniem. Częściej się jednak palą niż nie. Dziwnym zjawiskiem był brak sygnalizacji uszkodzonego systemu ABS/TCS przez parę dni, po odpowietrzeniu wysprzęglika w związku z ciężko pracującym drążkiem zmiany biegów po nagrzaniu. Gdy problem pojawił się ponownie, sprawdziłem poziom płynu hamulcowego i hamulce na stacji diagnostycznej wg nowej metody stopniowego blokowania kół – były bez zarzutu.
Co do badań technicznych, to jednak miałem w marcu problem. Gdy podjechałem świeciły się kontrolki i gość mnie odesłał do naprawy, ale gdy wyjechałem kontrolki zgasły, więc podjechałem do następnej i zaliczyłem bez problemu.
Poza tym mam problem z gniazdem diagnostycznym – Mazda 626 GW z 1998 r. Wg dostępnych w MazdaSpeed schematów gniazd diagnostycznych i opisów odczytywania kodów, gniazdo powinno posiadać w pierwszym szeregu m.in. piny FEN, MEN i TEN. Ja ich fizycznie nie mam (szczeliny są puste) a pierwszy rząd kończy się tak jak powinien pinem +B. Nie ma oznak zmian i ingerencji w instalację.
Po kilku wizytach u specjalistów, sugerujących różne uszkodzenia systemu i odmowami lokalizacji uszkodzenia, szukam więcej szczęścia w klubie.
Jako początkujący właściciel Mazdy, proszę o pomoc starych i doświadczonych wyjadaczy.
Przepraszam, jeśli coś określiłem niefachowo lub umieściłem tekst nie tam gdzie trzeba.



W mojej madzi tylko prosty czujnik. Kupiłem bezwiednie z mocowaniem pod katem i założyłem na wcisk. Dwa lata jeżdżę bez problemu, trzyma sie mocno. Niemniej oryginalne mocowanie jest prostopadłe do końcówki czujnika
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2013, 22:09
Posty: 6
Auto: Mazda 626 2.0 16V GW/1999 285 kkm

Postprzez coobeck27 » 15 sie 2013, 17:04

hej wszystkim!!fajna fotorelacja pomogla mi zdiagnozowac i naprawic abs :) pojawila sie choinka na desce i juz zaczalem panikowac ze czeka mnie glebsze siegniecie do kiszeni ale poczytalem m. in. ten watek i sie uspokoilem. zrobilem wszystko jak forum przykazalo i kontrolki zgasly. a najlepsze za wlasnoreczna diagnoza i prosta wymiana ograniczyly koszty do 98 zl za czujnik <jupi> . Mam tylko drobna sugestie jesli ktos jeszcze korzysta z tej fotorelacji... jesli sami diagnozujecie bledy warto przed przystapieniem do dzialania wykasowac pojawiajace sie bledy i zczytac kody jeszcze raz. u mnie za pierwszym razem wywalilo 3 bledy (13,14,47) a po wykasowaniu zostal tylko jeden. wymiana czujnika zgasila kontrolki a pedal kopie az milo :p
coobeck27
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6