Słaby komfort podróżowania – twarde zawieszenie w GF-ce.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez bojownik » 11 lip 2008, 12:47

Skrzypek_na_dachu, w takim razie nie widzę innego rozwiązania jak to, że Ty i xANDy musicie mieć różne preferencje :) xANDy woli takie zawieszenie, a Ty to z Hondy :)
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 11 lip 2008, 12:52

I chyba Ty bojownik nas pogodziłeś :)
Pozdrawiam i życzę cichego podróżowania wszystkim :) chyba najwyższy czas wziąć się do pracy... :D
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez Mako » 11 lip 2008, 13:31

xANDy napisał(a):W BF/GW, BJ problemem sa przede wszystkim słabo wygłuszone nadkola (wcale nie wygłuszone?), brak osłony między silnikiem a dolną krawędzią grodzi (hałas odbity od asfaltu) oraz komora zapasówki.


to fakt, pod tym wzgledem jest fatalnie, dlatego na podloge w bagazniku polozylem gruby filc i jest zdecydowanie ciszej, od silnika tez mocno daje, jezeli w miedzy czasie nie sprzedam samochodu to zrobie wygloszenie podobne do tego co robiles w GF
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Mieczyslaw » 11 lip 2008, 17:11

xANDy napisał(a):
Skrzypek_na_dachu napisał(a):A tak serio to GF-ki nie mają rewelacyjnego zawieszenia
Znam bardzo wielu ludzi, którzy obaliliby tę tezę.

ja jestem jednym z nich. tzn nie znamy sie ale ja ta teze obalam

nie chce mi sie czytac dalej tego wszystkiego, co kto napisal itd.
ja jezdzilem 2 GFkami 1.8, 1 GF 2.0 136KM i GF 2.0 diesel. w zadnej nic nie tluklo, odpowiadam na pierwszego posta zalozyciela tematu ze mu cos tlucze a po zmianie opon przestalo. dziwne to dla mnie i nie zrozumiale. po zmianie opon zawiecha nie tlucze :|
dalej. jesli chodzi o jakis halas. u mnie i w tym GFkach w ktorych jechalem cichutko wszystko bylo, wiadomo ze to zalezy od opon, jak gowniane to slychac ich szum.
nadkola. moze ja nie mam albo sa slabe ale ja bynajmniej nic nie slysze, moze mi slon na ucho nadepnal czy cos, nie wiem. dla mnie jest ok wszystko
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez xANDy » 11 lip 2008, 22:08

makoshark napisał(a):od silnika tez mocno daje

Poduszka zawieszenia motoru – poduszka od strony rozrządu.
Wygłuszałem moją mazdę aby zniwelować hałas silnika – wygłuszyłem fenomenalnie, ale buczenie pozostało – problemem była poduszka a nie kasta.

Co nie zmienia faktu rzeczy, że bardzo zadowlony byłem z efektów mojej pracy i nowy użytkownik chyba również...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Mieczyslaw » 11 lip 2008, 22:15

ja nie mam wygluszenia maski nie wiem jak Wy, ktos mi powiedzial nie wiem czy to prawda ze przy tej pojemnosci tego nie montowali poprostu ale jak sie wkreca na obroty to az milo posluchac :)
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Haszcz » 14 lip 2008, 18:20

To i ja sie dołącze do rozmowy. Nie mam GF ale 323 BJ, gdzie podwozie jest konstrukcją pokrewna do GF/GW. Zgadzam sie z tymi którzy twierdza ze zawiesznie w tych konstrukcjach jest glosne. Tylko nalezało by sprecyzowac co sie przez to rozumie. Nie chodzi tu o prace samych amortyzatórow/sprezyn czy nawet szum opon. Chodzi o huk wynikajacy z pokonywania poprzecznych/kanciatych nierównosci typu pekniecia w asfalcie, tory czy studzienki. Nie chodzi o jakies stukania/pukania wynikajacych z luzów w zaiweszeniu. Moze jezdzenie na profilu 60-65 (mocne tłumnie opony) jest rozwiązanim jakims rozwiazaniem, natomiasto mało estetycznym. Ja jezdze na profilu 50 w lato i jak przejezdzam przez wieksza studzienke to jest to hałasliwe porównujac do innych samochodów. Nie wiem czy to wynika ze słabego wycieszenia nadkoli, czy ze zuzycia gumowych elemntów zawieszenia(silent-blocków), amortyzatorów czy tez z ich takiej nominalnej charkterstyki.
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez Mieczyslaw » 14 lip 2008, 18:36

dlateg ktos przy zakladaniu takiego tematu powinien tak jak mowisz sprecyzowac co mu sie konkretnie tlucze albo w jakich okolicach mniej wiecej i wtedy sie pogdyba jaka moze byc przyczyna. a jezeli tlucze mu glowa o podsufitke to tego nie zmieni
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez xANDy » 12 sie 2008, 15:15

Haszcz napisał(a):to wynika ze słabego wycieszenia nadkoli

To jest prawidłowa odpowiedź.
Polecam przejechać się mazdą z dobrze wygłuszonymi nadkolami (tak, jak moja poprzednia).

Na hałas jazdy wpływają konkretne opony – moje letnie były kosmicznie głośne a zimówki niezwykle ciche. Po wygłuszeniu nie słyszałem szumów od asfaltu na zimówkach wcale a na letnich tylko jak zmieniał się asfalt.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez bojownik » 16 wrz 2008, 21:05

Chłopaki nie wiem czy mi się madzia zepsuła czy coś, ale tłucze mi się coś z tyłu jak są nierówności. Może to że ostatnio jeździłem trochę starym mercedesem, którym dosłownie się pływało. Nie wiem teraz czy wcześniej tak było, czy też po prostu nie miałem porównania. Co należało by sprawdzić?
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez Hugo » 16 wrz 2008, 22:03

bojownik napisał(a):Co należało by sprawdzić?
Łączniki i gumki drążka stabilizatora.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez sebastian223 » 22 wrz 2008, 22:19

Potwierdzam- GF są wrażliwe na ostre poprzeczne nierówności. Gwałtownie przenoszą drganie do kabiny na deske rozdzielczą.
Nie jest to wada czy błąd konstrukcyjny, po prostu te auta nie były przewidziane na nasze "drogi".
Polecam montowanie opon 195/65/15 ponieważ ten rozmiar jest najlepszą alternatywą dla komfortu i bezpieczeństwa. Moim zdanie wygląda ładnie bo wypełnia całe nadkola (polecam)
Dodatkowo pomóc może napełnienie powietrzem o ok 0,1 – 0,2 bara mniej niż przewiduje producent (u mnie przód 2,1 tył 2,0)
Jedzie się w miarę komfortowo i zawieszenie nie jest tak tłuczone (przyjemne z pożytecznym) ;)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez rusek » 23 wrz 2008, 09:57

Hugo napisał(a):
bojownik napisał(a):Co należało by sprawdzić?
Łączniki i gumki drążka stabilizatora.


Do tego jeszcze tuleje whacza. Właśnie to wszystko wymieniłem. 400 zł części i robota. Teraz z tyłu cisza.
rusek
 

Postprzez boren » 23 wrz 2008, 18:22

U mnie jak tłukł tył to się okazało, że to drążki stabilizatora.
A jak walił przód to był padnięty wahacz ....
Początkujący
 
Od: 18 lut 2007, 11:34
Posty: 4
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 626 GF 1999 2.0 DiTD

Postprzez bojownik » 24 wrz 2008, 10:49

Dzięki chłopaki, byłem dziś na trzepakach i wyszło wszystko ok, amorki, hamulce i zawieszenie wygląda dobrze.

Zajrzeliśmy z diagnostą pod samochód okazało się, że lewy tylny wzdłużny wahacz jest lekko wgięty, a co za tym idzie chyba krótszy.

Czy konieczna jest wymiana całych wahaczy? Czy może tylko jednego? A może nie ma to aż takiego dużego wpływu na bezpieczeństwo i komfort?

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez sebastian223 » 24 wrz 2008, 11:30

Moim zdaniem 1 wahacz do wymiany. Prawego bym nie ruszał. To nie amork,i gdzie wymienia się je parami.

pozdro
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez bojownik » 24 wrz 2008, 11:54

Ja tego wgięcia prawie nie zauważyłem, ale ja sie nie znam :) jak dla mnie to ten wahacz jest może krótszy o ok 1mm.
Czy taka różnica może powodować jakieś zagrożenie bądź może zmniejszyć komfort podróży?
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez MadziaForever » 25 wrz 2008, 16:14

hehe <lol>
też mam inżyniera przed nazwiskiem, że ja tego niewymyśliłem :D
a gdyby tak jeszcze sprężyny jakąś gąbką opatulić to wogule rols roys ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez bojownik » 25 wrz 2008, 18:22

MadziaForever co ty palisz? :)

EDIT: Dla niewtajemniczonych, Twój post odnosi się do:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=139327#139327
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez sebastian223 » 25 wrz 2008, 19:16

bojownik napisał(a):MadziaForever co ty palisz? usmiech

Też właśnie próbowałem to rozszyfrować bezskutecznie <jelen> :)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6