Słaby komfort podróżowania – twarde zawieszenie w GF-ce.
Skrzypek_na_dachu, w takim razie nie widzę innego rozwiązania jak to, że Ty i xANDy musicie mieć różne preferencje
xANDy woli takie zawieszenie, a Ty to z Hondy 
- Od: 19 sty 2008, 19:08
- Posty: 199
- Skąd: żywiec
- Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB
I chyba Ty bojownik nas pogodziłeś
Pozdrawiam i życzę cichego podróżowania wszystkim
chyba najwyższy czas wziąć się do pracy... 
Pozdrawiam i życzę cichego podróżowania wszystkim
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
xANDy napisał(a):W BF/GW, BJ problemem sa przede wszystkim słabo wygłuszone nadkola (wcale nie wygłuszone?), brak osłony między silnikiem a dolną krawędzią grodzi (hałas odbity od asfaltu) oraz komora zapasówki.
to fakt, pod tym wzgledem jest fatalnie, dlatego na podloge w bagazniku polozylem gruby filc i jest zdecydowanie ciszej, od silnika tez mocno daje, jezeli w miedzy czasie nie sprzedam samochodu to zrobie wygloszenie podobne do tego co robiles w GF
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
xANDy napisał(a):Znam bardzo wielu ludzi, którzy obaliliby tę tezę.Skrzypek_na_dachu napisał(a):A tak serio to GF-ki nie mają rewelacyjnego zawieszenia
ja jestem jednym z nich. tzn nie znamy sie ale ja ta teze obalam
nie chce mi sie czytac dalej tego wszystkiego, co kto napisal itd.
ja jezdzilem 2 GFkami 1.8, 1 GF 2.0 136KM i GF 2.0 diesel. w zadnej nic nie tluklo, odpowiadam na pierwszego posta zalozyciela tematu ze mu cos tlucze a po zmianie opon przestalo. dziwne to dla mnie i nie zrozumiale. po zmianie opon zawiecha nie tlucze
dalej. jesli chodzi o jakis halas. u mnie i w tym GFkach w ktorych jechalem cichutko wszystko bylo, wiadomo ze to zalezy od opon, jak gowniane to slychac ich szum.
nadkola. moze ja nie mam albo sa slabe ale ja bynajmniej nic nie slysze, moze mi slon na ucho nadepnal czy cos, nie wiem. dla mnie jest ok wszystko

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
makoshark napisał(a):od silnika tez mocno daje
Poduszka zawieszenia motoru – poduszka od strony rozrządu.
Wygłuszałem moją mazdę aby zniwelować hałas silnika – wygłuszyłem fenomenalnie, ale buczenie pozostało – problemem była poduszka a nie kasta.
Co nie zmienia faktu rzeczy, że bardzo zadowlony byłem z efektów mojej pracy i nowy użytkownik chyba również...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
ja nie mam wygluszenia maski nie wiem jak Wy, ktos mi powiedzial nie wiem czy to prawda ze przy tej pojemnosci tego nie montowali poprostu ale jak sie wkreca na obroty to az milo posluchac 

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
To i ja sie dołącze do rozmowy. Nie mam GF ale 323 BJ, gdzie podwozie jest konstrukcją pokrewna do GF/GW. Zgadzam sie z tymi którzy twierdza ze zawiesznie w tych konstrukcjach jest glosne. Tylko nalezało by sprecyzowac co sie przez to rozumie. Nie chodzi tu o prace samych amortyzatórow/sprezyn czy nawet szum opon. Chodzi o huk wynikajacy z pokonywania poprzecznych/kanciatych nierównosci typu pekniecia w asfalcie, tory czy studzienki. Nie chodzi o jakies stukania/pukania wynikajacych z luzów w zaiweszeniu. Moze jezdzenie na profilu 60-65 (mocne tłumnie opony) jest rozwiązanim jakims rozwiazaniem, natomiasto mało estetycznym. Ja jezdze na profilu 50 w lato i jak przejezdzam przez wieksza studzienke to jest to hałasliwe porównujac do innych samochodów. Nie wiem czy to wynika ze słabego wycieszenia nadkoli, czy ze zuzycia gumowych elemntów zawieszenia(silent-blocków), amortyzatorów czy tez z ich takiej nominalnej charkterstyki.
Pozdro
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
dlateg ktos przy zakladaniu takiego tematu powinien tak jak mowisz sprecyzowac co mu sie konkretnie tlucze albo w jakich okolicach mniej wiecej i wtedy sie pogdyba jaka moze byc przyczyna. a jezeli tlucze mu glowa o podsufitke to tego nie zmieni

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Haszcz napisał(a):to wynika ze słabego wycieszenia nadkoli
To jest prawidłowa odpowiedź.
Polecam przejechać się mazdą z dobrze wygłuszonymi nadkolami (tak, jak moja poprzednia).
Na hałas jazdy wpływają konkretne opony – moje letnie były kosmicznie głośne a zimówki niezwykle ciche. Po wygłuszeniu nie słyszałem szumów od asfaltu na zimówkach wcale a na letnich tylko jak zmieniał się asfalt.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Chłopaki nie wiem czy mi się madzia zepsuła czy coś, ale tłucze mi się coś z tyłu jak są nierówności. Może to że ostatnio jeździłem trochę starym mercedesem, którym dosłownie się pływało. Nie wiem teraz czy wcześniej tak było, czy też po prostu nie miałem porównania. Co należało by sprawdzić?
- Od: 19 sty 2008, 19:08
- Posty: 199
- Skąd: żywiec
- Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB
Łączniki i gumki drążka stabilizatora.bojownik napisał(a):Co należało by sprawdzić?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Potwierdzam- GF są wrażliwe na ostre poprzeczne nierówności. Gwałtownie przenoszą drganie do kabiny na deske rozdzielczą.
Nie jest to wada czy błąd konstrukcyjny, po prostu te auta nie były przewidziane na nasze "drogi".
Polecam montowanie opon 195/65/15 ponieważ ten rozmiar jest najlepszą alternatywą dla komfortu i bezpieczeństwa. Moim zdanie wygląda ładnie bo wypełnia całe nadkola (polecam)
Dodatkowo pomóc może napełnienie powietrzem o ok 0,1 – 0,2 bara mniej niż przewiduje producent (u mnie przód 2,1 tył 2,0)
Jedzie się w miarę komfortowo i zawieszenie nie jest tak tłuczone (przyjemne z pożytecznym)
Nie jest to wada czy błąd konstrukcyjny, po prostu te auta nie były przewidziane na nasze "drogi".
Polecam montowanie opon 195/65/15 ponieważ ten rozmiar jest najlepszą alternatywą dla komfortu i bezpieczeństwa. Moim zdanie wygląda ładnie bo wypełnia całe nadkola (polecam)
Dodatkowo pomóc może napełnienie powietrzem o ok 0,1 – 0,2 bara mniej niż przewiduje producent (u mnie przód 2,1 tył 2,0)
Jedzie się w miarę komfortowo i zawieszenie nie jest tak tłuczone (przyjemne z pożytecznym)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV

Uploaded with ImageShack.us
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV

Uploaded with ImageShack.us
Hugo napisał(a):Łączniki i gumki drążka stabilizatora.bojownik napisał(a):Co należało by sprawdzić?
Do tego jeszcze tuleje whacza. Właśnie to wszystko wymieniłem. 400 zł części i robota. Teraz z tyłu cisza.
-
rusek
Dzięki chłopaki, byłem dziś na trzepakach i wyszło wszystko ok, amorki, hamulce i zawieszenie wygląda dobrze.
Zajrzeliśmy z diagnostą pod samochód okazało się, że lewy tylny wzdłużny wahacz jest lekko wgięty, a co za tym idzie chyba krótszy.
Czy konieczna jest wymiana całych wahaczy? Czy może tylko jednego? A może nie ma to aż takiego dużego wpływu na bezpieczeństwo i komfort?
Pozdrawiam.
Zajrzeliśmy z diagnostą pod samochód okazało się, że lewy tylny wzdłużny wahacz jest lekko wgięty, a co za tym idzie chyba krótszy.
Czy konieczna jest wymiana całych wahaczy? Czy może tylko jednego? A może nie ma to aż takiego dużego wpływu na bezpieczeństwo i komfort?
Pozdrawiam.
- Od: 19 sty 2008, 19:08
- Posty: 199
- Skąd: żywiec
- Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB
Moim zdaniem 1 wahacz do wymiany. Prawego bym nie ruszał. To nie amork,i gdzie wymienia się je parami.
pozdro
pozdro
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV

Uploaded with ImageShack.us
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV

Uploaded with ImageShack.us
Ja tego wgięcia prawie nie zauważyłem, ale ja sie nie znam
jak dla mnie to ten wahacz jest może krótszy o ok 1mm.
Czy taka różnica może powodować jakieś zagrożenie bądź może zmniejszyć komfort podróży?
Czy taka różnica może powodować jakieś zagrożenie bądź może zmniejszyć komfort podróży?
- Od: 19 sty 2008, 19:08
- Posty: 199
- Skąd: żywiec
- Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB
hehe
też mam inżyniera przed nazwiskiem, że ja tego niewymyśliłem
a gdyby tak jeszcze sprężyny jakąś gąbką opatulić to wogule rols roys

też mam inżyniera przed nazwiskiem, że ja tego niewymyśliłem
a gdyby tak jeszcze sprężyny jakąś gąbką opatulić to wogule rols roys
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
MadziaForever co ty palisz?
EDIT: Dla niewtajemniczonych, Twój post odnosi się do:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=139327#139327
EDIT: Dla niewtajemniczonych, Twój post odnosi się do:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=139327#139327
- Od: 19 sty 2008, 19:08
- Posty: 199
- Skąd: żywiec
- Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB
bojownik napisał(a):MadziaForever co ty palisz? usmiech
Też właśnie próbowałem to rozszyfrować bezskutecznie

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV

Uploaded with ImageShack.us
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV

Uploaded with ImageShack.us
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6