Problemy z modułem ABS
witam , to żeś błysnął , hehe cyt ; ''dźwignia zostaje przy module '' , oczywiście że nie zostaje przy module , nawet na złączonym wcześniej zdjęciu widać że jej niema, a wracając do modułu , da się go wymontować bez wyciągania pompy i kanału , sam za pierwszym razem wyciągnąłem pompę , ale drugim razem moduł wyciągałem pod blokiem przy użyciu płaskiej dziesiątki z grzechotką, troszkę gimnastyki i wyciągniesz, mi zajęło to ostatnim razem ,wyjęcie i montaż , ok 40 min, pzdr
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Ave forumowicze,
zakupiłem mazdę 323F 2.0Diesel po lifcie (2002 r.) cały czas świeci się lampa ABS-u oraz prawdopodobnie hamulca ręcznego (czerwony wykrzyknik w kółeczku), co może być głowną przyczyną oraz jakie koszty są z tym związane, czy samo podłączenie do komputera wystarczy i ile to kosztuje?
Będę wdzięczny za informację gdzie we Wrocławiu można podłączyć TANIO mazdę pod komputer w celu sprawdzenia ABS oraz hamulca ręcznego.
Dopisano 17 wrz 2012, 19:10:
Ave forumowicze,
zakupiłem mazdę 323F 2.0Diesel po lifcie (2002 r.) cały czas świeci się lampa ABS-u oraz prawdopodobnie hamulca ręcznego (czerwony wykrzyknik w kółeczku), co może być głowną przyczyną oraz jakie koszty są z tym związane, czy samo podłączenie do komputera wystarczy i ile to kosztuje?
Będę wdzięczny za informację gdzie we Wrocławiu można podłączyć TANIO mazdę pod komputer w celu sprawdzenia ABS oraz hamulca ręcznego.
zakupiłem mazdę 323F 2.0Diesel po lifcie (2002 r.) cały czas świeci się lampa ABS-u oraz prawdopodobnie hamulca ręcznego (czerwony wykrzyknik w kółeczku), co może być głowną przyczyną oraz jakie koszty są z tym związane, czy samo podłączenie do komputera wystarczy i ile to kosztuje?
Będę wdzięczny za informację gdzie we Wrocławiu można podłączyć TANIO mazdę pod komputer w celu sprawdzenia ABS oraz hamulca ręcznego.
Dopisano 17 wrz 2012, 19:10:
Ave forumowicze,
zakupiłem mazdę 323F 2.0Diesel po lifcie (2002 r.) cały czas świeci się lampa ABS-u oraz prawdopodobnie hamulca ręcznego (czerwony wykrzyknik w kółeczku), co może być głowną przyczyną oraz jakie koszty są z tym związane, czy samo podłączenie do komputera wystarczy i ile to kosztuje?
Będę wdzięczny za informację gdzie we Wrocławiu można podłączyć TANIO mazdę pod komputer w celu sprawdzenia ABS oraz hamulca ręcznego.
- Od: 14 wrz 2012, 12:08
- Posty: 70
- Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM
Orientujecie się jakiego płynu mogę dolać? Samochód niedawno kupiłem, niestety nie mam info jaki płyn hamulcowy obecnie jest zalany. Czy mogę dolać innego płynu hamulcowego, jeżeli tak to jaki polecacie?
PS.
Przestanie świecić tylko kontrolka hamulca ręcznego czy także ABS-u
PS.
Przestanie świecić tylko kontrolka hamulca ręcznego czy także ABS-u
- Od: 14 wrz 2012, 12:08
- Posty: 70
- Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM
m323m napisał(a):dolej plynu , a przestanie swiecic,:)
ABS nie świeci przy braku płynu – only ręczny.
r3 – sprawdź najpierw, czy rzeczywiście masz pod kreską max. DOT4 lej, mieszalny z DOT3 – jak by co.
szerokości
grzech
grzech
Zaraz ogarnę ile mam płynu, czyli rozumiem, że nic się nie stanie jeżeli
– mam wlany DOT3 i zaleje mu DOT4?
– nie znam producenta płynu jaki mam zalany, tak więc czy mogę zalać płyn innego producenta i czy takie mieszanie płynu (dolewanie nowego do starego) jest bezpieczne?
oraz jaki płyn DOT4 polecacie (producent nawa)?
Dziękuję za pomoc
– mam wlany DOT3 i zaleje mu DOT4?
– nie znam producenta płynu jaki mam zalany, tak więc czy mogę zalać płyn innego producenta i czy takie mieszanie płynu (dolewanie nowego do starego) jest bezpieczne?
oraz jaki płyn DOT4 polecacie (producent nawa)?
Dziękuję za pomoc
- Od: 14 wrz 2012, 12:08
- Posty: 70
- Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM
r3solved napisał(a):Zaraz ogarnę ile mam płynu, czyli rozumiem, że nic się nie stanie jeżeli
– mam wlany DOT3 i zaleje mu DOT4?
– nie znam producenta płynu jaki mam zalany, tak więc czy mogę zalać płyn innego producenta i czy takie mieszanie płynu (dolewanie nowego do starego) jest bezpieczne?
oraz jaki płyn DOT4 polecacie (producent nawa)?
Dziękuję za pomoc
Jak mi puszczał tłoczek z tyłu i musiałem co kilka dni dolewać to akurat mi się skończył dot4 a na półce miałem jeszcze połowę dot3 to dolewałem. Po czym ten się skończył w momencie gdy naprawiłem hamulec i uzupełniłem dotem4. Nie poczułem żadnej różnicy po wymieszaniu. Jedyne co to hamulec ręczny po regeneracji nie cieknie ale też i nie hamuje jak przed. Trzeba by teraz chyba naciągnąć.
Też mam choinkę abs-tcs-ręczny po spadnięciu sworznia się to zaświeciło i mam problem z diagnozą bo z gniazda diagnostycznego pod maską zwisa kilka pogryzionych przez jakiegoś gryzonia kabelków:(((
Brak czasu
szerokości
grzech
grzech
Niestety nadal potrzebuję waszej pomocy.
Odpiąłem tą wtyczkę – popsikałem Kontaktem, wydmuchałem sprężonym powietrzem, odłączyłem kleme od aku i nadal mam te same błędy:
13, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe ---- Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
14, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe ----- Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
48, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe ---- Błąd sygnału, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
51, Przekaźnik---- Błąd obwodu elektrycznego, Druty / element łączący, Przekaźnik
Podpowiedzcie gdzie szukać problemów? Czy błędy ABSu resetuje się inaczej niż poprzez odłączenie klemy + hamulec na 10 sekund?
Odpiąłem tą wtyczkę – popsikałem Kontaktem, wydmuchałem sprężonym powietrzem, odłączyłem kleme od aku i nadal mam te same błędy:
13, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe ---- Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
14, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe ----- Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
48, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe ---- Błąd sygnału, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
51, Przekaźnik---- Błąd obwodu elektrycznego, Druty / element łączący, Przekaźnik
Podpowiedzcie gdzie szukać problemów? Czy błędy ABSu resetuje się inaczej niż poprzez odłączenie klemy + hamulec na 10 sekund?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Dzisiaj odkręciłem moduł od pompy. Wtyczka ta "schowana" była lekko zaśniedziała – wyczyściłem. Odkleiłem wieczko modułu, aby spradzić w jakim stanie są bebechy. Ogólnie ok, niektóre styki i śróbki również zaśniedziały. Wszystko poczyściłem zmontowałem i nadal ten sam efekt. Ciągle te 4 błędy.
Przy okazji – jak lub czym ponownie skleić ten moduł aby był szczelny?
Czy odłączenie klemy + naciśnięcie hamulca na 10sekund na pewno kasuje błędy ABS?
Co polecacie dalej z tym zrobić?
Pozdrawiam
Przy okazji – jak lub czym ponownie skleić ten moduł aby był szczelny?
Czy odłączenie klemy + naciśnięcie hamulca na 10sekund na pewno kasuje błędy ABS?
Co polecacie dalej z tym zrobić?
Pozdrawiam
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Ok, to już wygooglałem.
Należy zewrzeć TBS + GND, gdy wymiga ostatni błąd należy szybko nacisnąć 10razy pedał hamulca. Jeżeli po tym zabiegu błędy przestaną się wyświetlać – operacja udana.
Dalej niestety nie wiem jak uszczelnić moduł ABSu
Błędy ABS`u usunięte. Wczoraj było ok, dzisiaj ponownie świeci.
Wymrugałem na czysto dwa błędy: 14 i 48. czyli ewidentnie tylny lewy czujnik. Co ciekawe niedawno był wymieniany.... do grobu mnie ten ABS wpędzi.
Należy zewrzeć TBS + GND, gdy wymiga ostatni błąd należy szybko nacisnąć 10razy pedał hamulca. Jeżeli po tym zabiegu błędy przestaną się wyświetlać – operacja udana.
Dalej niestety nie wiem jak uszczelnić moduł ABSu
Błędy ABS`u usunięte. Wczoraj było ok, dzisiaj ponownie świeci.
Wymrugałem na czysto dwa błędy: 14 i 48. czyli ewidentnie tylny lewy czujnik. Co ciekawe niedawno był wymieniany.... do grobu mnie ten ABS wpędzi.
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
bajer0 napisał(a):Czy błędy ABSu resetuje się inaczej niż poprzez odłączenie klemy + hamulec na 10 sekund?
u mnie zawsze wyskakuje błąd i wyłącza się abs jak w zimę na ręcznym wariuje.
po zgaszeniu stacyjki i zapaleniu motoru błąd znika.
pod warunkiem że masz wszystko sprawne też tak powinno być.
bez ściągania klemy.
- Od: 14 paź 2009, 17:18
- Posty: 202
- Skąd: ワルシャワ
- Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA
Panowie. Może ktoś wie gdzie szukać kolorologii złącza diagnostycznego? Mam oderwany jeden z kabelków przy wtyczce. Dwa inne wiszą na "słowo honoru". Mam to od zakupu ale zobaczyłem nie dawno jak chciałem sprawdzić czemu świeci się abs/tcs/ręczny. Czy piny we wtyczce są wyjmowalne?
szerokości
grzech
grzech
witam,
mazda 626 ('01) 2.0 136hp
miałem podobny problem z ABS'EM. Niedawno zaczęła zapalać mi się choinka ABS-TCS-TCS OFF- (–). (Czasem TCS gasł ale reswzta i tak się paliła.) Choinka raz się zapalała a czasem nie widzieć czemu gasła – w każdym razie ABS i TCS przestał działać. Wybrałem się do mechanika i po podłączeniu do komputera wyszło "problem z czujnikiem prędkości obrotowej koła prawego tył". Kasowanie błędu nic nie pomagało. Kupiłem zatem na allegro nowy czujnik (zamiennik) za 81zł z przesyłką. Czujnik został wymieniony i błąd ponownie wykasowany komputerem.
Choinka zgasła i wszystko zaczęło normalnie działać.
mazda 626 ('01) 2.0 136hp
miałem podobny problem z ABS'EM. Niedawno zaczęła zapalać mi się choinka ABS-TCS-TCS OFF- (–). (Czasem TCS gasł ale reswzta i tak się paliła.) Choinka raz się zapalała a czasem nie widzieć czemu gasła – w każdym razie ABS i TCS przestał działać. Wybrałem się do mechanika i po podłączeniu do komputera wyszło "problem z czujnikiem prędkości obrotowej koła prawego tył". Kasowanie błędu nic nie pomagało. Kupiłem zatem na allegro nowy czujnik (zamiennik) za 81zł z przesyłką. Czujnik został wymieniony i błąd ponownie wykasowany komputerem.
Choinka zgasła i wszystko zaczęło normalnie działać.
- Od: 3 cze 2011, 01:04
- Posty: 115
- Skąd: Ciechanów
- Auto: 626 gf 2001 2.0 136km
No i okazało się, że urwany przewód w gnieździe to TBS:) Kontrolka wymrygała 14. No to zabrałem się za sprawdzanie tylnego lewego i miernik nie ruszył się – czyli wymiana. Chciałem również sprawdzić stan koronki i przy próbie odkręcenia zacisku urwałem śrubę w jarzmie
Oczywiście w intercarsie nie do dostania same jarzmo – only cały zacisk:(
szerokości
grzech
grzech
Witam Wszystkich!
Kilka miesięcy temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323f BA z silnikiem Z5. Nie zdążyłem się jeszcze pochwalić swoim pojazdem (z pewnością w najbliższym czasie to uczynię
), jednak chciałbym Was poprosić o pomoc w sprawie ABS.
U mnie problem polega na tym, że przy przekręceniu kluczyka, kontrolka ABSu nawet nie raczy się zaświecić. Byłem z tym w serwisie, okazało się, że przyczyną, oprócz oczywiście prawdopodobnie jest moduł ABS (nie ma z nim żadnej komunikacji). Moje pytanie dotyczy tego, czym dokładnie jest ten moduł.
Z tego co wiem, jest on umiejscowiony przy pompie ABS, którą spokojnie można dostać na moto alledrogo (np aukcja
http://allegro.pl/mazda-323f-ba-pompa-a ... 12175.html). Czy pompa ukazana na zdjęciu jest razem z modułem ABS?
Na aukcjach dostępne są także pompy do modelu BJ (
http://moto.allegro.pl/pompa-abs-mazda- ... 38621.html), tutaj z widoczną wtyczką.
Czy do modelu BA moduł ABS również powinien posiadać takową wtyczkę?
Jeżeli macie zdjęcie modułu razem z pompą, byłbym wdzięczny za wstawienie.
Z góry dzięki i pozdrawiam
Kilka miesięcy temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323f BA z silnikiem Z5. Nie zdążyłem się jeszcze pochwalić swoim pojazdem (z pewnością w najbliższym czasie to uczynię
U mnie problem polega na tym, że przy przekręceniu kluczyka, kontrolka ABSu nawet nie raczy się zaświecić. Byłem z tym w serwisie, okazało się, że przyczyną, oprócz oczywiście prawdopodobnie jest moduł ABS (nie ma z nim żadnej komunikacji). Moje pytanie dotyczy tego, czym dokładnie jest ten moduł.
Z tego co wiem, jest on umiejscowiony przy pompie ABS, którą spokojnie można dostać na moto alledrogo (np aukcja

Na aukcjach dostępne są także pompy do modelu BJ (

Czy do modelu BA moduł ABS również powinien posiadać takową wtyczkę?
Jeżeli macie zdjęcie modułu razem z pompą, byłbym wdzięczny za wstawienie.
Z góry dzięki i pozdrawiam
-
bartoszc
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6