Problemy z modułem ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez szefo211 » 2 sie 2011, 10:14

Witam
Jestem właścicielem Mazdy 626 Ditd z 99 roku (74kw). Od jakiegoś czasu pojawił sie problem z hamulcami. Tylne jeden zacisk zacisnięty drugi sie nie zaciskał. Przednie od czasu do czasu sie blokowały. Diagnoza mechanika – przód zestawy naprawcze, tył zaciski. Plus tarcze i klocki na cztery koła. Koszt okoł 2tys. Jadę odebrac samochód okazuje się że pompa ABS-u nie przepuszcza płynu hamulcowwego na jedno tylne koło. Diagnoza – albo pompa albo okablowanie dochodzące do pompy.
Pytanie z mojej strony, czy to mozliwe? Czy się zetkneliście z takim przypadkiem? Czy macie jakąś radę?
dzieki
szefo211
 

Postprzez Petardinho » 2 sie 2011, 14:17

brat napisał(a):Po poprawnym podłączeniu wybłyskało mi:
11 – prawy przedni czujnik prędkości
12 – lewy przedni czujnik prędkości
14 – lewy tył czujnik prędkości
48 – lewy tył czujnik prędkości/obrotów



Jaka jest różnica międdzy błędami 14 i 48? One dotyczą tego samego czy różnych czujników?
Życie jest niesprawiedliwe, a potem się umiera :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sie 2010, 14:37
Posty: 8
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda GF/GW 98' 1,8 benzina, kombi

Postprzez brat » 2 sie 2011, 19:17

Z tego co rozumiem to:
14 oznacza sam czujnik abs (halla) – uszkodzony sam czujnik, zła rezystancja lub nie podaje sygnału przy obracaniu kołem
48 oznacza czujnik lub zębatkę z której czujnik pobiera sygnały – to samo co wyżej plus ewentualne uszkodzenia zębatki, braki zębów itp.

W manualu jest dokładnie tak:
14 – "Left rear wheel-speed sensor"
48 – "Left rear wheel-speed sensor/sensor rotor"

U mnie jednak po wymianie czujnika i wykasowaniu błędów nic się już nie pojawiało.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2011, 14:15
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 GF 2.0 B/LPG 16V 98r.

Postprzez tomcio-mazda » 2 sie 2011, 22:21

W mojej madzi 626 kombi, po gwałtowniejszym naciśnięcui pedału hamulca(nie zwawsze), zapala się kontrolka ABS, przestaje wtedy on działać, lecz po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka gaśnie, a abs działa prawidłowo co może być przyczyną
Początkujący
 
Od: 2 sie 2011, 11:39
Posty: 9
Skąd: Bobrowniki k.będina
Auto: Mazda 626gw 2.0 ditd 99'

Postprzez smasherbit » 3 sie 2011, 00:32

tomcio-mazda napisał(a):W mojej madzi 626 kombi, po gwałtowniejszym naciśnięcui pedału hamulca(nie zwawsze), zapala się kontrolka ABS, przestaje wtedy on działać, lecz po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka gaśnie, a abs działa prawidłowo co może być przyczyną


Opisz dokładniej tzn. po naciśnieciu hamulca i zadziałaniu systemu ABS po pełnym zatrzymaniu lambka ABS nie wyłącza się. W trakcie ponownego raptownego hamowania ABS nie załącza sie tylko hamuje np. z blokadą kół. Czy chodziło ci o to???
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez tomcio-mazda » 3 sie 2011, 11:31

może wyda się to śmiesznze ale zaczynam hamować gwałtownie, abs zadziała i po puszczeniu hamulca, zapala się kontrolka i przestaje działać, czasami rano po odpaleniu się zapala a czasami podczas jazdy, nawet na równej drodze z jedną prędkością, bez hamowania zapali się i abs już nie działa, blokuje koła dzieje się tak odkąd ją mam, byłem kiedyś u mechanika który niby podpiął ją pod komputer (nie bytłem świadkiem) i powiedział że wszystko jest niby ok, więc sam już nie wiem co z tym począć.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2011, 11:39
Posty: 9
Skąd: Bobrowniki k.będina
Auto: Mazda 626gw 2.0 ditd 99'

Postprzez emilios8 » 12 sie 2011, 09:23

Witam wszystkich :)

Od trzech tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Madzi 626 z 1999 roku 115 KM + LPG,
Mój problem polega na tym że nie działa prędkościomierz (wskazówa nawet nie drgnie bez względu na prędkość). Do tego świecą się kontrolki ABS oraz TCS OFF. Próbowałem wybłyskać błędy ABS-u korzystając z lektury znalezionej na forum ale niestety u mnie to nie działa.
W moim gnieździe DIAGNOSIS nie ma styków FEN, TEN, MEN itp. W sumie naliczyłem ich tylko 15.
Robię zworę GND i TBS potem zapłon i czekam na błyskanie kontrolki od ABS. Nie błyska.
Zrobiłem zworkę GND i TBS za pomocą Woltomierza, pokazuje około 12 V. Teoretycznie powinno działać :|
Drugi test robię mostkując GND i TBS, Dioda z opornikiem na FBS i B+. Dioda nie świeci i nie błyska.
Kontrolki ABS i TSC OFF świecą się cały czas od włączenia kluczyka w pozycję ON, Bez względu na zworę, w gnieździe diagnostycznym. Pomierzyłem wczoraj czujniki ABS-u, Wszystkie na jednym poziomie oporności tj. 1370 Ohm. Obracanie kołem pokazuje jakieś napięcie ale mam cyfrowy miernik z carrefoura i głupieje przy pomiarze. Bezpieczniki te pod maską i w kabinie przejrzałem, każdy z osobna przedzwoniony miernikiem. Próbowałem resetować kompa. Klema (–) odpięta i na 20 sekund wciśnięty hamulec. Nic się nie zmieniło.
Czy ktoś z forumowiczów miał podobny problem?
Ewentualnie proszę o podpowiedź jaki kabel kupić żeby samemu do kompa podłączyć.

Pozdrawiam
Emilios8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez smasherbit » 12 sie 2011, 11:11

Już gdzieś o tym pisałem ale powtórze jeszcze raz. Jeśli macie gaz w samochodzie sprawdz dokładnie połączenia kompa oraz miejsca gdzie się wpinali/rozcinali kabel gazownicy. Zazwyczaj robią to tuż przy kompie bo najłatwiej. Ecu znajdziesz pod płytką w miejscu gdzie są nogi pasażera. Stawiam na to, bo jeśli ci nie miga żadnych problemów z abs/tcs tzn. że nie ma połaczenia do kompa.właściwego połączenia. Zakładam że po podłączeniu pojawi się Chcek engine, ale to możesz skasować po przez odłaczenie akumulatora na 1min i powciskanie kikukrotnie pedału hamulca.
Sprawdz i powiedz jak wyglądają te kable od gazu co są podłączone do kompa. Jesli izolacja się lekko kleji to wymień na nową. A i ważna sprawa żeby kabel od ECU był ułożony porawnie, chodzi o to aby złaczka nie miała naprężeń bo nie bedzie stykać.
Daj znać co i jak?
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez emilios8 » 12 sie 2011, 22:20

Witam ponownie

Kolego smasherbit dziękuję za wskazówki. Wydłubałem ECU Faktycznie izolacja się kleiła i rozjeżdżała ale połączenie jest dobre. Wymieniłem izolację, obejrzałem złącze puchy ECU i wszystko wygląda dobrze. Na czas grzebania pod nogami pasażera odpiąłem akumulator także Komp powinien być zresetowany. Po ustawieniu kluczyka w pozycję ON kontrolki od ABS oraz TCS OFF świecą i wkurzają :(
Jadę jutro do mechaniora podłączy pod kompa i mam nadzieję że coś się wyjaśni bo robi się zagadkowo.
Dam znać jak coś się okaże.

Pozdrawiam
Emilios8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez smasherbit » 13 sie 2011, 16:17

U mnie problemem był także licznik. Ale to inna historia. Daj znać co i jak po wizycie u mechanika.
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez emilios8 » 14 sie 2011, 13:03

Niestety czeka mnie wizyta w serwisie. Mechanik nie mógł uzyskać połączenia z kompem :|
Z resztą jak tylko usłyszał że chodzi o Mazdę 626 to się skrzywił i stwierdził
" Hm.. albo się połączy albo nie..." Mój rocznik nie ma złącza OBD i stąd problem z połączeniem.
Podsumowując:
– Nie działa licznik i prędkościomierz
– Świeci ABS i TCS OFF
– Czujniki wyglądają na działające
– Kabelki przy ECU połączone i nie widać fuszerki
– Ostatnio zaświeciła się na chwilę kontrolka TCS (Tak jakby zadziałał) i przydławił moc silnika,
na pierwszym biegu nie przyspieszał. Po postoju na stacji TCS powrócił do stanu poprzedniego.
Na mój prosty rozum to uwalony jest "sterownik" ABS i nie przekazuje sygnałów o prędkości kół (Nie działający prędkościomierz i nie bije kilometrów) do ECU. Nie można się połączyć i sczytać błędów bo ECU próbuje się komunikować z ABS i coś w tej komunikacji nie działa tak, że ECU nie podaje danych na złącze diagnostyczne.
Czy możliwy jest taki opis usterki?

Proszę o wasze opinie.

Pozdrawiam
Emilios8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez lucas83 » 15 sie 2011, 13:38

Faktycznie, wygląda na to, że uszkodzony może być sterownik ABS. Za tym wskazuje też fakt braku możliwości odczytania kodów błędów przy użyciu zworki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez emilios8 » 16 sie 2011, 12:27

Witam ponownie,

W ASO w Radomiu "specjaliści" rozłożyli ręce nie widząc nawet samochodu. Konsultant przez telefon powiedział, że jeżeli chodzi o moje autko to są same problemy z połączeniem i nie pomogą.
Jutro wyciągnę sterownik ABS i obejrzę co tam się dzieje. Co raz bardziej skłaniam się ku wymianie pompy.

Pozdrawiam
Emilios8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez brat » 16 sie 2011, 13:24

Zanim wyciągniesz cały sterownik spróbuj może wyjąć wtyczkę i ją przeczyścić.
U mnie pomogło to na 2 problemy – przestał migać o problemach prawych kół.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2011, 14:15
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 GF 2.0 B/LPG 16V 98r.

Postprzez emilios8 » 16 sie 2011, 13:26

Spróbuje po pracy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez emilios8 » 18 sie 2011, 23:16

W końcu wygospodarowałem trochę czasu i dostałem się do sterownika ABS.
Sprawdziły się moje podejrzenia, sterownik jest "walnięty".
Załączam zdjęcie i czekam na pompę ABS razem z elektroniką, udało mi się wygrzebać na allegro :D

Załączam zdjęcie wnętrza sterownika:
http://img818.imageshack.us/img818/5141/20110818222.jpg

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za wsparcie
Emilios8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez lucas83 » 18 sie 2011, 23:52

Wygląda na nieźle zalany...Ciekawe jak do tego doszło...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez emilios8 » 19 sie 2011, 08:37

Przyczyną jest uszczelka. Ktoś mocując moduł do pompy zapomniał ułożyć ją w gnieździe i została ściśnięta zaraz nad gniazdem które powinna uszczelniać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez emilios8 » 28 sie 2011, 09:55

Witam ponownie

Wymieniłem pompę ABS-u razem z elektroniką którą miałem zalaną jednak usterka nie ustąpiła. Kontrolka ABS-u świeci ciągle zaraz po przekręceniu kluczyka, licznik razem z prędkościomierzem dalej nie działa :( Jedyna różnica to taka, że zgasła kontrolka od TCS OFF. Jednak TCS nie działa bo koła buksują przy ruszaniu. ABS też nie działa bo blokuje koła przy hamowaniu. Mam nadzieję, że teraz da się kody błędów odczytać(sprawna elektronika ABS-u). Zastanawiam się co jeszcze mogło się zjarać przez ten zalany układ.
Zamówiłem kabelek do mojej Madzi jak przyjdzie to podłączę i zobaczymy.

Czy ktoś z forumowiczów mógłby polecić jakiegoś konkretnego elektryka w Radomiu?

Zmagam się z tym dalej :\
Emilios8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez Olo500 » 28 sie 2011, 11:21

emilios8 napisał(a): licznik razem z prędkościomierzem dalej nie działa :(

U mnie nie działał licznik a w zasadzie to przestał działać, jak zaczynał padać jeden z czujników od ABS. Nie wiem jaka jest zależność (tym bardziej u mnie od tylnego koła) ale już kilkakrotnie tu na forum było o tym, że jak coś się dzieje z czujnikami ABS, to skutkiem ubocznym jest padatka prędkościomierza. Może i u Ciebie któryś z czujników zaliczył przy okazji zgon.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 17:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6